2014-10-09, 12:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Citat Hovrätten:
Som ovan angetts har Vatchareeya Bangsuans blod återfunnits i mattan i bagageutrymmet och i relativt riklig mängd på listen till bagageluckan i [KJ:s] bil samt på en plastkasse och en handske som fanns i utrymmet.

Var Quarrel framgår det att hr finner mängden blod relevant?

Vänligen så hänvisa inte till mig när du manipulerar verkligheten.
Det svarade jag på igår.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Blodmängden är inte avgörande, men den hade betydelse, annars hade inte HR nämnt den. Jag förvränger inte. Argumenten är tydligen slut eftersom du måste gå så långt som att hitta på vad jag ska skriva.

Jag har aldrig varit säker på att en plantering ägt rum.
Det går inte att manipulera verkligheten.

Varför tror du polisen skapade ett fotomontage som överdrev blodmängden?
Citera
2014-10-09, 12:48
Bannlyst
Citat:
Det svarade jag på igår.

Ja inte var det för att falskeligen se till att nagla fast styckmördaren Kristoffer Johansson utan för att tydliggöra blodbesudlingen. Det framgår i utredningsmaterialet att det är fotomontage. Det är min uppfattning eftersom att jag på intet sätt är lagd åt det konspiratoriska hållet.
Citera
2014-10-09, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag anser att KJ är helt oskyldig till mordet på VB, som är baserad på fakta och han borde vara berättigad till resning, men att han kommer att få resning ser jag som helt omöjligt.
Orsaken till den bedömningen är att jag kan se vad om finns bakom horisonten.
Vad finns bakom horisonten Lagro, som du ser som vi andra inte ser? Hjälp oss.
Citera
2014-10-09, 12:55
Medlem
Citat:
Det svarade jag på igår.

Är du läskunnig? Uppenbarligen berättigar du din existens i tråden med att skapa provokation.

Hovrätten skriver "relativt riklig mängd på listen till bagageluckan". Återigen, jämför det montage som rätten fick se med montaget från din frälsare bloggaren och påstå därefter igen att det skulle ha kunnat påverka hovrättens bedömning. Polisen har inte skapat något montage som överdrivit blodmängden utan de har skapat ett montage för allt det innebär. Du bortser helt ifrån att rätten även fick se bilderna med släckt belysning. Du var väl en av de som förfasade sig över att det syns en hand vid låskistan på en av bilderna och det cirkulerade allehanda galna teorier om orsaken till detta till det framkommit att handen släcker bagagerumsbelysningen.
Citera
2014-10-09, 13:10
Medlem
Citat:
Vad finns bakom horisonten Lagro, som du ser som vi andra inte ser? Hjälp oss.
Det bästa är att jag behåller det för mig själv, men jag skulle tro att du vet vad jag menar.
Citera
2014-10-09, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det bästa är att jag behåller det för mig själv, men jag skulle tro att du vet vad jag menar.
Varför är det bäst att "du håller det för dig själv"? Nej jag vet faktiskt inte vad du menar? Var inte så blygsam.
Citera
2014-10-09, 13:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja inte var det för att falskeligen se till att nagla fast styckmördaren Kristoffer Johansson utan för att tydliggöra blodbesudlingen. Det framgår i utredningsmaterialet att det är fotomontage. Det är min uppfattning eftersom att jag på intet sätt är lagd åt det konspiratoriska hållet.
Tydliggöra blodbesudligen = göra blodfläcken större = överdriva blodmängden. Det fick HR att tro att det var "i relativt riklig mängd på listen till bagagelucka", medan det kan ha varit så lite som en ml. Även kriminaltekniker DL tycks tro på den överdrivna bilden, och betonar blodmängden i TR, mer än näsblod. När luckan öppnades såg han blodfläckarna på listen, och hänvisade till bild 306-3. Blodfläckarna synliga på den bilden är inte mer än näsblod. För att kunna dokumentera blodmängden som inte kan ses med blotta ögat användes Bluestar. Inget talar för att han såg de omanipulerade bilderna, utan han har sannolikt bara sett fotomontaget. Åklagaren säger också i förhöret att på fotomontaget ser man ganska mycket blod på kanten till bagageutrymmet, så hon bidrar också till uppfattningen om blodmängden.
Citera
2014-10-09, 13:24
Medlem
Citat:
På vilket sätt har mängden blod i bagageutrymmet betydelse? Det intressanta måste vara om det finns blod där, eller inte.
Vad anser Du talar för att det skett en plantering?
Det har mycket stor betydelse hur mycket blod som fanns i bagageutrymmet. Blodspåret hittades efter att KJ hade blivit häktad och misstänkt för mord.
Det uttalades på tidigt stadium från spaningsledningen att det var en blodpöl och blodsamling, när sådana uttalande görs får man uppfattningen att han måste haft kroppsdelar i bagageutrymmet.
Sanningen var att blodpölen var som ett knappnålshuvud, om inte sådana uttalanden var för att missleda vad var det då för, därför det framfördes en osanning, som de borde känt till att det var inte sanningen.
Blodet som fanns på listen var en mycket liten mängd, men sannolikt spädds ut med vatten sannolikt regn när luckan stått öppen.
När man ser bilderna på listen får man uppfattningen att det är stora mängder blod på listen, därför blodframkallningsmedelet gör sken av det.
Citera
2014-10-09, 13:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Är du läskunnig? Uppenbarligen berättigar du din existens i tråden med att skapa provokation.

Hovrätten skriver "relativt riklig mängd på listen till bagageluckan". Återigen, jämför det montage som rätten fick se med montaget från din frälsare bloggaren och påstå därefter igen att det skulle ha kunnat påverka hovrättens bedömning. Polisen har inte skapat något montage som överdrivit blodmängden utan de har skapat ett montage för allt det innebär. Du bortser helt ifrån att rätten även fick se bilderna med släckt belysning. Du var väl en av de som förfasade sig över att det syns en hand vid låskistan på en av bilderna och det cirkulerade allehanda galna teorier om orsaken till detta till det framkommit att handen släcker bagagerumsbelysningen.
Jag har jämfört fotomontaget i FUP med bloggens fotomontage. Jämför gärna själv. https://anonfiles.com/file/2d401b0dd3e09d5effcb812732a7c327

Blodmängden är betydligt överdriven i FUP.
Citera
2014-10-09, 14:31
Medlem
Citat:
Tydliggöra blodbesudligen = göra blodfläcken större = överdriva blodmängden. Det fick HR att tro att det var "i relativt riklig mängd på listen till bagagelucka", medan det kan ha varit så lite som en ml. Även kriminaltekniker DL tycks tro på den överdrivna bilden, och betonar blodmängden i TR, mer än näsblod. När luckan öppnades såg han blodfläckarna på listen, och hänvisade till bild 306-3. Blodfläckarna synliga på den bilden är inte mer än näsblod. För att kunna dokumentera blodmängden som inte kan ses med blotta ögat användes Bluestar. Inget talar för att han såg de omanipulerade bilderna, utan han har sannolikt bara sett fotomontaget. Åklagaren säger också i förhöret att på fotomontaget ser man ganska mycket blod på kanten till bagageutrymmet, så hon bidrar också till uppfattningen om blodmängden.

Kan du förklara hur mycket eller hur litet "näsblod är ?
Kan du också förklara vad det är för skillnad på "näsblod" och annat blod.

För mig fanns det blod från offret VB, samma person som försvann från jordens yta kvällen 4'e maj och hittades mördad och dessutom styckad. Det som kan konstateras är att offret har inte själv gått till fyndplatserna utan med mycket stor sannolikhet transporterats i en bil till området.

Just den bil som ägdes och förfogades av lägenhetsägaren KJ fann man blod från offret samt att specialutbildat hund markerade liklukt (molekyler) i skuffen på fordonet. Man fann dessutom besudling från offret på handskar samt en plastpåse.
Man fann även en tejprulle med blod i lägenheten där offret skall ha befunnit sig efter 16 tiden 4'e maj. Offrets mobiltelefon hade sin sista kontakt med omvärlden i samma cell som den bostad som hon besökte.

Antingen har denne kuf haft en osannolik otur eller så är han mördaren, jag tror på det senare och rätt person sitter och skakar galler.
Citera
2014-10-09, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Men om jag och många med mig anser och inser att en död kropp kan ha funnits i KJ:s skuff så motsäger det ju din åsikt. Ur din åsikt om att VB inte kan ha legat i KJ:s skuff skapar du ett bevis på att KJ inte kan vara mördaren. Är vi alla andra dumma som inte begriper att VB inte kan ha legat i KJ:s skuff? Vad du gör är att du sågar TO och de två andra advokaterna jämns med fotknölarna. Hade det varit uteslutet att VB omöjligen hade kunnat ligga i KJ:s skuff hade de naturligtvis krossat US och AB i HR och KJ hade varit en fri man idag. Det var ju det starkaste indiciet på KJ:s skuld.
Du får ursäkta men jag tror att de flesta av oss har ett större förtroende för TO än för dig. Du har förstört hela ditt förtroende genom dina badkarsteorier och utländska yrkesmän.
Jag bryr mig inte om vad andra har för åsikt i det här fallet jag baserar min bedömning på objektiv fakta. Jag anser att det har aldrig funnits VB:s döda kropp i bagageutrymmet och orsaken har jag skrivit många inlägg om och tänker inte upprepa det.
Jag känner mycket väl till hur spaningsledningen lagt upp konstruktionen att den döda kroppen legat i bagageutrymmet, men saken är den att den konstruktionen anser jag är inte juridisk hållbar och bygger på antagande och bevis som man inte kan göra.
KJ borde ha rätt till resning när man strippar konstruktionen om ett lik i bagageutrymmet, som han skall ha transporterat enligt spaningsledningen, men jag anser att han aldrig kommer få någon resning.
Du nämner badkaret, det gör jag därför KJ kan inte i så fall vara gärningsmannen och det har ingenting med orsaken varför KJ blev fälld, samma sak med utländska yrkesmän.
Senast redigerad av Lagro 2014-10-09 kl. 14:42.
Citera
2014-10-09, 14:52
Medlem
VB delar ut reklam. Det tar längre tid än beräknat.
MB handlar på ICA Kvantum och COOP forum.
VB skickar SMS till KJ: Är inte du hemma?
MB raderar sina SMS med VB.

Är det bara jag som ser ett samband mellan dessa händelser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in