2014-06-25, 23:17
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostwisdom666
Vilken del är det du finner obegriplig? Delen där jag säger att vita är muterade rhesus-apor? Förklara då hur det kommer sig att vita bär på samma blodtyp som rhesus-apor och föds med svans?

Rhesus-apor har också en svans http://guardianlv.com/wp-content/uploads/2013/08/rhesus-monkey-e1377361133894.jpg

Vita är väldigt lika rhesus-apor fysiskt och psykiskt därför att dom bär på DNA från rhesus-apan.

Noshörningar har också svans. Är jag en noshörning?
Citera
2014-06-26, 00:05
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Vilken del är det du finner obegriplig? Delen där jag säger att vita är muterade rhesus-apor? Förklara då hur det kommer sig att vita bär på samma blodtyp som rhesus-apor och föds med svans?

Rhesus-apor har också en svans http://guardianlv.com/wp-content/uploads/2013/08/rhesus-monkey-e1377361133894.jpg

Vita är väldigt lika rhesus-apor fysiskt och psykiskt därför att dom bär på DNA från rhesus-apan.

Konstigt, jag har aldrig sett en vit liten unge med svans, måste vara extremt ovanligt :O Så det har alltså aldrig nånsin fötts en svart människa med en liten svans?

Den här ungen har nog sina gener från en svart+spindel =) http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/11_01/lakshmiBARCROFT_468x474.jpg
Senast redigerad av Lothbrok 2014-06-26 kl. 00:12.
Citera
2014-07-03, 21:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det finns inga bevis på att gud existerar men det finns hieroglyfer som bevisar att utomjordingar existerar.

Såvida inte hieroglyfen själv är en utomjording: Nej, skulle inte tro det.

Men utveckla gärna...
Citera
2014-10-08, 21:22
Medlem
Personerna i Sverige tror på siffror t.ex. Eller hur? Och hur mycket finns siffror i verkligheten?

Det är väl samma skillnad som på modeller och på verkligheten.

De tror på regler och rättigheter. Finns regler och rättigheter i sinnevärlden alltså som fysiska föremål man kan ta på?

Siffror finns inte mer än vad Gud finns eller hur?

Och ni tror på siffror som inte finns i sinnevärlden. En del personer använder Gud som en modell eller som en matematik som inte finns materiellt och det är väl ingen som någonsin har försökt övertyga dig om någon Gud eller om hans finger eller om hans hår eller om hans vilja?

När någon har en kampanj typ "Gud finns inte" - vad är det personerna förnekar om inte en hypotes? Det finns inte bevis för någon gubbe som har skapat universum och om man förnekar det så är man som en dåliga politiker som förnekar något som ingen har påstått.

De flesta fysiker brukar ju också säga att vi har BARA EN (1) verklighet när någon är helt oförstålig och ska tala om flera verkligheter typ "Du har din verklighet och jag har min verklighet."

Man brukar ju säga att naturlagarna är samma för alla, men inte om du har en egen verklighet som är skild från den verklighet som fysiker tycker är bara en.

Religionsfrihet är ju också att tro vad man vill och religionsförföljelse är mycket fult.

Jag har aldrig varit med om i verkligheten någon som försöker övertyga någon annan om Guds existens.

Många personer är så konstiga att de förnekar någonting som ingen har påstått.

Ordet kan ju användas på lika många sätt som siffran 1 används. Den minsta skillnad man brukar kunna göra är på modeller och verkligheten. 1+1=2 finns inte i verkligheten. Det är en matematisk modell.
Senast redigerad av jolt2 2014-10-08 kl. 22:10.
Citera
2014-10-08, 22:36
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolt2
Personerna i Sverige tror på siffror t.ex. Eller hur? Och hur mycket finns siffror i verkligheten?

De tror på regler och rättigheter. Finns regler och rättigheter i sinnevärlden alltså som fysiska föremål man kan ta på?

Och ni tror på siffror som inte finns i sinnevärlden. En del personer använder Gud som en modell eller som en matematik som inte finns materiellt och det är väl ingen som någonsin har försökt övertyga dig om någon Gud eller om hans finger eller om hans hår eller om hans vilja?

När någon har en kampanj typ "Gud finns inte" - vad är det personerna förnekar om inte en hypotes? Det finns inte bevis för någon gubbe som har skapat universum och om man förnekar det så är man som en dåliga politiker som förnekar något som ingen har påstått.

De flesta fysiker brukar ju också säga att vi har BARA EN (1) verklighet när någon är helt oförstålig och ska tala om flera verkligheter typ "Du har din verklighet och jag har min verklighet."

Man brukar ju säga att naturlagarna är samma för alla, men inte om du har en egen verklighet som är skild från den verklighet som fysiker tycker är bara en.

Religionsfrihet är ju också att tro vad man vill och religionsförföljelse är mycket fult.

Jag har aldrig varit med om i verkligheten någon som försöker övertyga någon annan om Guds existens.

Ordet kan ju användas på lika många sätt som siffran 1 används. Den minsta skillnad man brukar kunna göra är på modeller och verkligheten. 1+1=2 finns inte i verkligheten. Det är en matematisk modell.
Vad är din poäng? Det finns gott om teister som påstår att Gud existerar.
Citera
2014-10-09, 02:39
Avslutad
Ett problem är la att en ateist tror att troende tror på en gud i form av en "stor jättepappa" ungefär.
Medans troende kanske inte alls ser gud på det sättet. Även det att vissa troende gärna talar om gud som en han hjälper ju inte heller. Till att börja med kanske man skulle reda ut vad någon menar när dom säger "gud".
Citera
2014-10-09, 08:49
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinisan
Ett problem är la att en ateist tror att troende tror på en gud i form av en "stor jättepappa" ungefär.
Medans troende kanske inte alls ser gud på det sättet. Även det att vissa troende gärna talar om gud som en han hjälper ju inte heller. Till att börja med kanske man skulle reda ut vad någon menar när dom säger "gud".

Jag tror inte det är ett problem. Om det är en jättepappa, jättepanda eller en osynlig form av intelligent energi i en annan dimension har ingen betydelse för mig. Saknas bevis för påståendet är det högst troligt inte sant.

Fast jag håller med om att teister bör definiera sin gud innan de börjar argumentera.
Citera
2014-10-09, 09:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolt2

Falsk analogi.

Siffror är ett uppfunnet koncept, precis som gud. För siffror räcker det dock utmärkt med att vara ett koncept, för en gud görs anspråket att han faktiskt existerar.

Citat:

Du menar alltså att troende INTE säger att gud skapade universum? I didn't get the memo.

Citat:

Och det är relevant hur.....?

Citat:

Då har du sannolikt bott under en sten hela livet.

Föräldrar som uppfostrat sina barn att be till gud har alltså inte på något som helst sätt påverkat dem att tro på gud?
Jehovas vittnen som knackar dörr är bara där för att prata väder?
Präster som håller predikan?
Religiösa böcker som skrivs?
Debatter som hålls?

Citat:

Så ditt argument är:
"Ingen har försökt övertyga MIG, alltså så har ingen försökt övertyga någon, någonsin"

Jag hoppas att det vansinniga i detta påstående framgår tydligt?
Citera
2014-10-09, 13:07
Medlem
Om det där inträffar - Att alla hör någon prata i hjärtat.

Ja..tror Ni vi vinner Randis "tävling" då?

Jag hörde ju själv någon prata.
Har skrivit om det här och där då det är jobbigt att hålla allt inombords. Inget man kan diskutera utanför nätet.
Citera
2014-10-10, 10:48
Medlem
Hörde för kanske 2-3 veckor sedan någon säga att det är 30 dagar kvar.

Sedan kommer alla höra "någon" prata i hjärtat, antar jag.
Sett vissa andra tecken.

"Någon" skall vara med på tv, berättade "någon".
Blir antagligen jättestort. Konstigt annars..

Vem någon är får Ni avgöra. Shakti kanske.
Citera
2014-10-10, 10:57
Medlem
Det är alltså helt sant att jag träffade någon som pratade i mitt hjärta. Verkar kanske konstigt, sjukt, märkligt...
Men det inträffade och "någon" sa att alla skulle höra.

Bör ske mycket snart.

Spännande!
Citera
2014-10-10, 11:08
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabhai17
Hörde för kanske 2-3 veckor sedan någon säga att det är 30 dagar kvar.

Sedan kommer alla höra "någon" prata i hjärtat, antar jag.
Sett vissa andra tecken.

"Någon" skall vara med på tv, berättade "någon".
Blir antagligen jättestort. Konstigt annars..

Vem någon är får Ni avgöra. Shakti kanske.

Om det inte händer nåt efter dessa 30 dagar, lovar du att gå till doktorn då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in