Citat:
Ursprungligen postat av
jolt2
Personerna i Sverige tror på siffror t.ex. Eller hur? Och hur mycket finns siffror i verkligheten?
Det är väl samma skillnad som på modeller och på verkligheten.
De tror på regler och rättigheter. Finns regler och rättigheter i sinnevärlden alltså som fysiska föremål man kan ta på?
Siffror finns inte mer än vad Gud finns eller hur?
Falsk analogi.
Siffror är ett uppfunnet koncept, precis som gud. För siffror räcker det dock utmärkt med att vara ett koncept, för en gud görs anspråket att han faktiskt existerar.
Citat:
När någon har en kampanj typ "Gud finns inte" - vad är det personerna förnekar om inte en hypotes? Det finns inte bevis för någon gubbe som har skapat universum och om man förnekar det så är man som en dåliga politiker som förnekar något som ingen har påstått.
Du menar alltså att troende INTE säger att gud skapade universum? I didn't get the memo.
Citat:
Religionsfrihet är ju också att tro vad man vill och religionsförföljelse är mycket fult.
Och det är relevant hur.....?
Citat:
Jag har aldrig varit med om i verkligheten någon som försöker övertyga någon annan om Guds existens.
Då har du sannolikt bott under en sten hela livet.
Föräldrar som uppfostrat sina barn att be till gud har alltså inte på något som helst sätt påverkat dem att tro på gud?
Jehovas vittnen som knackar dörr är bara där för att prata väder?
Präster som håller predikan?
Religiösa böcker som skrivs?
Debatter som hålls?
Citat:
Många personer är så konstiga att de förnekar någonting som ingen har påstått.
Så ditt argument är:
"Ingen har försökt övertyga MIG, alltså så har ingen försökt övertyga någon, någonsin"
Jag hoppas att det vansinniga i detta påstående framgår tydligt?