Ge fan i att krypa ner i avlopp. Det finns gott om varningar i olika UE trådar, men sammanfattningsvis så kan det i vissa fall vara livsfarligt. Finns dock mycket annat att undersöka.
Låter störtsjukt spännande. Men vad gäller avlopp känns det lite asläskigt. Jag arbetar till och från i domkyrkan f.ö. Det var den platsen som avsågs. Det ser ut att vara något hål under tornet. Har faktiskt hört ljud därifrån några gånger men aldrig riktigt vågat utforska.
Hålet är omkring 150 cm brett och ganska djupt. Dock finns en halvt sönderrostad stege fastsatt i "väggen". Ganska asnajs om det finns något skithemligt där nere. Typ värsta hemliga sekten eller så du vet.
Nästan lite underhållande att läsa senaste dagarnas inlägg, även om det knappast var syftet. Normalt svarar jag inte på den här typen av inlägg, men gör ett undantag.
Först och främst, lägg ner mer möda innan ni postar. Det lär knappast bli något av värde tillbaks om man själv inte bidrar med något värdefullt till övriga. Lär er vad urban exploration handlar om så blir det mer intressant och ni undviker onödiga problem.
I princip alla frågorna ni har ställt har sina svar här i tråden, så sök, läs och lär.
Exempel på bättring. Tror du någon av oss vet var du jobbar? Även om jag viste det så lär jag knappast varit i samma byggnad. En sådan fråga bådar knappast gott för att kunna besvaras vettigt.
Hmmm... Kanske du skulle fundera på om du verkligen skall ägna dig åt urban exploration.
Jo då. Bara ställa sig längst nere vid Eriksbergskranen och på tre sekunder är man uppe.
Fast riktigt så gick det inte alls till.
Detta är en riktig blandning av sanningar och myter. Uppskattningsvis är det omkring 20 mil (ja mil) tunnlar under den här staden inräknat grannkommunerna.
Leta i tråden. Det är det värt.
Avslutningsvis så skall jag vara riktigt seriös. Ge fan i att krypa ner i avlopp. Det finns gott om varningar i olika UE trådar, men sammanfattningsvis så kan det i vissa fall vara livsfarligt. Finns dock mycket annat att undersöka.
Du menar alltså att det finns en Älvsborgsbro under jord också? Känns spontant som att en vanlig tunnel under Göta Älv vore mycket enklare att konstruera och underhålla än en underjordisk bro, men det är klart att kommunpamparna vill ha en egen bro att åka på där de slipper det vanliga patrasket.
Kanske får göra ytterligare ett försök att ta mig ner dit, blir sjukt taggad nu att se det här.
Låter störtsjukt spännande. Men vad gäller avlopp känns det lite asläskigt. Jag arbetar till och från i domkyrkan f.ö. Det var den platsen som avsågs. Det ser ut att vara något hål under tornet. Har faktiskt hört ljud därifrån några gånger men aldrig riktigt vågat utforska.
Hålet är omkring 150 cm brett och ganska djupt. Dock finns en halvt sönderrostad stege fastsatt i "väggen". Ganska asnajs om det finns något skithemligt där nere. Typ värsta hemliga sekten eller så du vet.
Du måste ju klättra ner i hålet, kan ju finnas vad som helst där nere! Hade jag haft kvar båda armar hade jag lätt riskerat att klättra ned för en rostig stege, speciellt om du hört ljud därifrån.
Tittade lite längre bak i tråden (typ 2009) där det snackades om http://urbanexp.se/. Förstod att det var en användbar karta med en sammanställning av platser i gbg. Dock är den ju nere, nån som vet vad som hänt med sidan?
Om man känner att det inte finns något att se just nu och inte har för stora krav så finns husen där Kvibergs överskottsbolag låg övergivna i väntan på rivning......
Halvt intressant är det väl iallafall då husen vid sidan om faktiskt varit riktiga krigsförråd, står husen kvar eller är de rivna nu? Såg att det var öppna dörrar och portar där i somras...
Nja... Om du tänker på husetsom låg precis utanför vid samma parkering som överskott så har det haft många skepnader. Var tidigt i sin bana utbildningslokaler för lv6 i hur man hanterar sprängämnen mm. Sånt som e olämpligt på insidan 😃 senare tid i alla fall från 1970 talet och framåt så har fro huserat där (frivilliga radio organisationen) typ hemvärnet fast med radio iställt för bössa 😀😀😀
Nja... Om du tänker på huset som låg precis utanför vid samma parkering som överskott så har det haft många skepnader. Var tidigt i sin bana utbildningslokaler för lv6 i hur man hanterar sprängämnen mm. Sånt som e olämpligt på insidan 😃 senare tid i alla fall från 1970 talet och framåt så har fro huserat där (frivilliga radio organisationen) typ hemvärnet fast med radio iställt för bössa 😀😀😀
Menar inte det huset utan husen bakom då... Kommer du från belevue och får då gamla Lv6 på vänster sida och ÖB på höger så är det husen efter... Typ mot Partille hållet.
Den mindre "gasklockan" ett par hundra meter ifrån har varit öppen länge..
Tror det är ett torn där dom har förvarat sand..
Inte mycket att se men fin utsikt från toppen, var där för cirka en månad sen senast.
Dörren är låst men man går in på sidan, sen in i en toalett dörr där är ett hål som man kan gå in igenom.
Tackar tackar!
Någon som har koll på hur det ser ut på Trälen nuförtiden btw? Har de börjat riva än? Hörde rykten om att det skulle börja rivas i sommar