2014-10-07, 22:40
Medlem
En annan fråga är om Luleås coach hade förutsättningarna fullständigt klart för sig. Han kanske trodde Luleå blev #1 oavsett resultat/målskillnad.
Citera
2014-10-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
En annan fråga är om Luleås coach hade förutsättningarna fullständigt klart för sig. Han kanske trodde Luleå blev #1 oavsett resultat/målskillnad.
Enligt egen utsago så kände dom till förutsättningarna på förhand. Men jävlar vilka krångliga och idiotiska regler denna turnering består av. Man grundar alltså tabellplaceringarna efter hur lagen placerat sig i respektive liga den föregående säsongen och inte målskillnad Och Växjö å sin sida får vänta tills imorgon om dom går till åttondel eller om dom får lämna turneringen. Vad är detta för skitturnering egentligen? Med dessa snåriga och idiotiska regler så är jag bara glad att inte Modo är med.
Citera
2014-10-08, 00:44
Medlem
Sleeptalkers avatar
Inte mindre än sex (!) finska lag vidare i Champions Hockey League i kväll.

Jag säger det bara; eller vem fan ljuger jag för?

Perkele - för jag skriker det rakt ut!

Bara som det gamla finska stridsropet när Finland drog ut i krig, och det allt som oftast faktiskt på svensk sida när deras kungar fick riktigt storhetsvansinne back in the day och skulle erövra hela jävla Europa; men inte på egen hand för Finland var alltid där med deras lätta kavalleri, och det alltid i första ledet; remember ett annat finländskt stridsrop:

Hakkaa Päälle! (Gå På!).

Inget under att svinbra finska vinterdäck nuförtiden heter: Nokian Hakkapelliitta.

För ni är väl inte så jävla naiva Sverige så att ni tror att ni nästan tog Europa helt på egen hand?

Nä, för Finland och deras soldater var där; och alltid i främsta ledet ... hur fan tror ni annars att Finland ensamt stod mot ryssen i Vinterkriget -39?

Visst, Robert P. på Hockeysverige och hans anhängare kommer förmodligen att gråta blod efter det här. Men det är bara till att take this shit som en äkta svensk man ... din jävla flopp.

För du fattar väl ändå att det här är total payback time ditt jävla hjon.

Och det av knivhugg mer eller mindre av den mer subtila arten i ryggen på finsk ishockey.

För du har ju lätt lärt några generationer av svenska fans att se ner på finska hockeyspelare med ditt eviga jävla floppande.
Och kvällstidningarna har ju inte varit direkt sena att följa efter. För otroligt nog läser dom dig.

Tack för ingenting ... säger jag som är från Finland.
Senast redigerad av Sleeptalker 2014-10-08 kl. 00:58.
Citera
2014-10-08, 01:13
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Enligt egen utsago så kände dom till förutsättningarna på förhand. Men jävlar vilka krångliga och idiotiska regler denna turnering består av. Man grundar alltså tabellplaceringarna efter hur lagen placerat sig i respektive liga den föregående säsongen och inte målskillnad Och Växjö å sin sida får vänta tills imorgon om dom går till åttondel eller om dom får lämna turneringen. Vad är detta för skitturnering egentligen? Med dessa snåriga och idiotiska regler så är jag bara glad att inte Modo är med.

Skitturnering säger du din jävla luffare!

Europa callin' säger bara jag.

För vi följde HV 71 både i Schweiz och Österrike. Faktiskt en fin resa på alla sätt och vis.
Citera
2014-10-08, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz

Det är väl faktiskt så att Luleå inte föll på placeringen sportslig förra säsongen ligan.

I själva verket borde de inte ha varit med. Har inte 6 svenska lag och 6 finska köpt sin platser i chl

Kommer Luleå, djurgården, hv71, FBK,frölunda Linköping ha fri platser även nästa år?
Citera
2014-10-08, 07:08
Medlem
perry2s avatar
Villach måste vara ett av europas bästa lag ihop med Briancon från franska alperna.....
Citera
2014-10-08, 08:21
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik444
Det är väl faktiskt så att Luleå inte föll på placeringen sportslig förra säsongen ligan.

I själva verket borde de inte ha varit med. Har inte 6 svenska lag och 6 finska köpt sin platser i chl

Kommer Luleå, djurgården, hv71, FBK,frölunda Linköping ha fri platser även nästa år?

tror dom har fri platser då CHL är gamla european trophy och dom lagen var med där.
Citera
2014-10-08, 09:08
Medlem
Märkligt att laget med flest poäng (lika med flera andra gruppettor) och överlägset bäst målskillnad kommer seedas 12:a
Kalle-Anka Cup detta.
Citera
2014-10-08, 10:59
Medlem
Ezzelinos avatar
Lottning av åttondelsfinalerna på fredag då. Om jag förstått saken rätt är detta vad som gäller (den enda inskränkningen tycks vara att lag som spelat i samma grupp inte kan mötas i åttondelen):

Seedade lag

Skellefteå AIK
Frölunda
Linköping
Lukko
SaiPa
Salzburg
Vienna
Fribourg-Gottéron

Oseedade lag

Luleå
Växjö (eller möjligen Sparta Prag)
Kärpät (eller möjligen Liberec)
TPS
Tappara
HIFK
JYP
Genève-Servette

Ett stort fiasko för tjeckiska lag om inte ett enda går till åttondelsfinal. Inget tyskt lag vidare i alla fall.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-10-08 kl. 11:12.
Citera
2014-10-08, 11:19
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino

Ett stort fiasko för tjeckiska lag om inte ett enda går till åttondelsfinal. Inget tyskt lag vidare i alla fall.

Ja, vad händer med tjeckisk klubbhockey? Fiasko för Lev Praha i KHL och så nu helt borta i CHL. Tillfälligheter?
Citera
2014-10-08, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino

Sparta Prague går med största sannolikhet vidare efter vinst mot Adler i alla fall. Lite tråkigt att räkna bort Växjö, då de är absoluta favoriter att vinna hela SHL detta år (hela 62% av tillfrågade).

Vinner även Kärpät sin match har hela 7 av 8 finska lag gått vidare. Imponerande då endast 4 (ev 5) av de svenska tagit sig vidare.
Senast redigerad av Betydelsen 2014-10-08 kl. 12:00.
Citera
2014-10-08, 18:49
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Inte mindre än sex (!) finska lag vidare i Champions Hockey League i kväll.

Jag säger det bara; eller vem fan ljuger jag för?

Perkele - för jag skriker det rakt ut!

Bara som det gamla finska stridsropet när Finland drog ut i krig, och det allt som oftast faktiskt på svensk sida när deras kungar fick riktigt storhetsvansinne back in the day och skulle erövra hela jävla Europa; men inte på egen hand för Finland var alltid där med deras lätta kavalleri, och det alltid i första ledet; remember ett annat finländskt stridsrop:

Hakkaa Päälle! (Gå På!).

Inget under att svinbra finska vinterdäck nuförtiden heter: Nokian Hakkapelliitta.

För ni är väl inte så jävla naiva Sverige så att ni tror att ni nästan tog Europa helt på egen hand?

Nä, för Finland och deras soldater var där; och alltid i främsta ledet ... hur fan tror ni annars att Finland ensamt stod mot ryssen i Vinterkriget -39?

Visst, Robert P. på Hockeysverige och hans anhängare kommer förmodligen att gråta blod efter det här. Men det är bara till att take this shit som en äkta svensk man ... din jävla flopp.

För du fattar väl ändå att det här är total payback time ditt jävla hjon.

Och det av knivhugg mer eller mindre av den mer subtila arten i ryggen på finsk ishockey.

För du har ju lätt lärt några generationer av svenska fans att se ner på finska hockeyspelare med ditt eviga jävla floppande.
Och kvällstidningarna har ju inte varit direkt sena att följa efter. För otroligt nog läser dom dig.

Tack för ingenting ... säger jag som är från Finland.

Och jag som också är från Finland säger att du är pinsam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in