2008-04-24, 19:11
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Kan två lag från samma nation hamna i samma grupp? Så är det ju inte i fotbollen, väl?

Lottningen nu på fredag går till enligt följande:

- Fyra grupper skall skapas med tre lag vardera.

- Lagen är placerade i tre seedningsgrupper och ett lag från varje seedningsgrupp skall lottas in i respektive spelgrupp. Förbehåll finns dock att lag från samma land kan inte hamna i samma grupp i gruppspelet.

- Det innebär att lag från samma seedningsgrupp inte kan hamna i samma spelgrupp.

Källa. Linkopinghc.com
Citera
2008-04-24, 19:17
Medlem
melackos avatar
Det verkar som att svensk media har valt att inte lägga så stor vikt på denna klubblagsturnering, precis som med de tidigare. Jävla svin.

Någon som har läst något om Champions hockey league i tidningarna? Jag har inte sett att dom ens nämnt det
Citera
2008-04-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Lottningen nu på fredag går till enligt följande:

- Fyra grupper skall skapas med tre lag vardera.

- Lagen är placerade i tre seedningsgrupper och ett lag från varje seedningsgrupp skall lottas in i respektive spelgrupp. Förbehåll finns dock att lag från samma land kan inte hamna i samma grupp i gruppspelet.

- Det innebär att lag från samma seedningsgrupp inte kan hamna i samma spelgrupp.

Källa. Linkopinghc.com

fan..jag som hade sett fram mot en Pragresa
Citera
2008-04-25, 13:43
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mane Attraction
fan..jag som hade sett fram mot en Pragresa

Tjeckiska Slavia Prag och schweiziska Zürich – där har ni Linköpings HC:s motståndare i premiärupplagan av Champions hockey league.Turneringen drar på allvar igång i oktober och elva av tolv lag är helt klara. Kosice, Bern och Nürnberg kvalspelar i mitten av september om den sista platsen.
Svenska mästarlaget HV 71 hamnade i samma grupp som finska Espoo Blues och kvalvinnaren.Speldatum för gruppspelet är 8/10, 22/10, 29/10, 12/11, 19/11 samt 3/12. Vinnaren i varje grupp är klar för semifinal.

Källa: Corren.se

Jag tror att jag tar hand om den prag-resan nu va

Känns som att hv71 fick lättare motstånd, men å andra sidan så känns det mer inspirerande att möta slavia prag och zurich
Citera
2008-04-26, 10:06
Medlem
Hv fick ju "lättare" motstånd då dom var i den topseedade gruppen.

Men kan ju kanske bli en semi eller final mot Prag. Hur som helst så hoppas jag att detta blir en bra turnering, inte minst för hockeyintresset.
Citera
2008-08-26, 19:16
Medlem
feed-mes avatar
Tycker det är bra med ett Champions League för hockeyn bara för det kommer att liva upp stämningen lite i elitserien tror jag!
Citera
2008-09-06, 01:07
Medlem
melackos avatar
Champions hockey league kommer bli underbart, jag ser verkligen fram emot det. Tänk vad härligt om det skulle bli lika stort som fotbollens motsvarighet. Hoppas bara alla trångsynta svenskar nu kan ta detta på allvar och vara lite öppna. Det gäller även media, mycket hänger på dom.

Någon som vet om det finns några tv avtal på matcherna ännu?
Citera
2008-09-06, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Champions hockey league kommer bli underbart, jag ser verkligen fram emot det. Tänk vad härligt om det skulle bli lika stort som fotbollens motsvarighet. Hoppas bara alla trångsynta svenskar nu kan ta detta på allvar och vara lite öppna. Det gäller även media, mycket hänger på dom.

Någon som vet om det finns några tv avtal på matcherna ännu?

Nej, något tv-avtal finns inte. Vad jag har hört från folk "i branschen" så har det kallt kalkylerats med att Viasat ska köpa in det eftersom de ju har fotbollens motsvarighet. Canal+ har tidigare uppgett att de "inte har råd". I och för sig var det innan sammanslagningen med TV4. Men i dagsläget inget tv-avtal ordnat. Och så länge det inte är det, känns det ju som en rejäl B-turnering, som kommer att falla lika platt som det tidigare försöket med en Europeisk klubblagsturnering.
Citera
2008-09-06, 15:11
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Nej, något tv-avtal finns inte. Vad jag har hört från folk "i branschen" så har det kallt kalkylerats med att Viasat ska köpa in det eftersom de ju har fotbollens motsvarighet. Canal+ har tidigare uppgett att de "inte har råd". I och för sig var det innan sammanslagningen med TV4. Men i dagsläget inget tv-avtal ordnat. Och så länge det inte är det, känns det ju som en rejäl B-turnering, som kommer att falla lika platt som det tidigare försöket med en Europeisk klubblagsturnering.

Jag hoppas att dom fixar ett avtal snart, och ett bra sådant. Har hört intervjuer med lite olika spelare och dom verkar ta det seriöst iallafall.

Fan, hoppas IIHF ser till att göra något vettigt utav detta annars blir jag riktigt besviken.
Citera
2008-09-07, 03:27
Medlem
statoil^s avatar
En av alla anledningar som bidrog till det svala intresset senast var nog kanske att alla lag spelade i specialdesignade matchtröjor som inte alls påmindes om de man hade i seriesammanhang.

Leksand hade ett ställ där man istället hade STORA på bröstet och på "reklamplatserna" fanns det en logga för "EHL" och klubbmärket. Med andra ord enligt fotbollsmodellen.

Blir det så återigen så kan dom lika gärna lägga ner. Har försökt hitta en bild. Men den är så gräslig...
Citera
2008-09-08, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av statoil^
En av alla anledningar som bidrog till det svala intresset senast var nog kanske att alla lag spelade i specialdesignade matchtröjor som inte alls påmindes om de man hade i seriesammanhang.

Leksand hade ett ställ där man istället hade STORA på bröstet och på "reklamplatserna" fanns det en logga för "EHL" och klubbmärket. Med andra ord enligt fotbollsmodellen.

Blir det så återigen så kan dom lika gärna lägga ner. Har försökt hitta en bild. Men den är så gräslig...

Räckte ju att se på Nordic Trophy, där lagen spelade i egna tröjor. "Utåt" är alla klubbar positiva men frågan är hur positiva de är när det kommer till kritan och det handlar om att undvika skador på nyckelspelare till ett kommande slutspel. Då är risken överhängande att det blev precis som förra gången, klart B-betonade lag med spelare som inte fått så mycket istid tidigare under säsongen.

Sen är ju frågan hur mycket folk har råd att lägga på att gå på extra matcher för att se sitt favoritlag spela mot lag som de inte känner till. Jag är rätt tveksam till att någon vill betala 3-400 pix för att se HV spela mot Espoo, där knappt någon ens känner till vika spelare Espoo har i sin trupp om samma person betalar 200 spänn för att se en vanlig match i Elitserien.
Citera
2008-09-30, 17:55
Bannlyst
Nu är det klart med tv-sändning.
Det är Viasat Sport som har köpt sändningsrätten. Dessutom kommer finalen, Victoria Cup mellan Champions League-mästarna och Stanley Cup-mästarna att sändas av Viasat Sport.

Redan i morgon avgörs den första Victoria Cup finalen men utan mästarlag. Det är Metallurg Magnitogorsk som möter NY Rangers. Matchen sänds på Viasat Sport 3 22:45.

Källor? Finns ingen officiell än men det dyker nog upp snart...
Senast redigerad av Klevis 2008-09-30 kl. 18:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in