Spania og uklarhet om antall smittede. Her er opplysning i følge norske Dagbladet:
"Ytterligere tre personer er innlagt på sykehus i Madrid med mistanke om ebolasmitte, i tillegg til sykepleieren som testet positivt for viruset mandag.
Sykepleierens ektemann, en person som har reist i et ebolarammet land samt en annen helsearbeider er nå også innlagt på sykehus, opplyser spanske helsemyndigheter tirsdag.
(...)
- Folk er vettskremte, sier en kardiolog ved sykehuset til nyhetsbyrået AFP.
- Vi kan ikke forstå hvordan en person som bærer en dobbel beskyttelsesdrakt og to par hansker kan ha blitt smittet, sier legen, som hevder at Spania ikke er forberedt på å takle blødningsfeberen."
Link:
http://www.dagbladet.no/2014/10/07/nyheter/sykdom/ebola/spania/35627012/