2014-10-07, 13:55
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro

Ingen jävel skulle varit här och pratat domslut om Pjanic skulle sätta sitt läge och Roma skulle vunnit. Då är det bara glömma matchen och inse att domaren Rocchi hade en dålig dag.

Milan som fått odiskutabelt mest straffar från 2000-2014. Vi såg också hur lätt de fick straffarna 2011/12. Nej ingen skriver om det. Eller varför inte prata om Sensis alla Rolexklockor han delade ut till domare? Eller varför inte hela historien om Moratti?

Alltid Juve juve juve juve. De har en historia. Så då MÅSTE det var så. Varje säsong så pratar vi om det. Så det är bara luta sig tillbaka och se alla lag som vill hata mot Italiens bästa och största lag.

Det finns inget som heter eller kommer heta Calciopoli 2.0. Om inte Calcioscommesse var det?

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=HuH5C5HKVhg STRAFF?!
Det är riktigt tröttsamt med det snacket"om pjanic....". Varför måste Roma alltid vara övermänskligt bra och felfria. Ska de inte få missa ett läge och ändå vinna?

Jag tror inte att Inters ligaseger 2008 var ren. Inters hjälp där var värre än vad Juventus någonsin har haft, och då pratades det väldigt mycket om det. Om jag minns rätt gick De Rossi ut och sa att titeln egentligen var deras. Jag tror även Milan haft stark fördel av domarna även om jag har svårare att pricka in den exakta säsongen. Men ingenting av det befriar Juventus från sin skuld om de nu är skyldiga igen. Jag kan bara konstatera att den här matchen är det skummaste jag sett sen Inter-Roma 2008. Och precis som då var det mer än en sexpoängsmatch.

Den straffen är ju straff alternativt faktiskt så tveksam som vissa vill få Maicons till. Handen är långt ute och flaxar och det är verkligen på gränsen om det är innanför eller inte.
Citera
2014-10-07, 14:22
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Såklart jag försvarar mitt Juve. Varför skulle jag inte? Alla Juventino är så rutinerade inom detta nu så vi alla skulle kunna skriva en bok. Alltid Juve mot Inter, Milan, Viola, Napoli. Och NU detta lag Roma. Varje förlust laget får så är det domaren. Den är köpt. Calciopoli är alla andras lag storebror som man håller i handen när man förlorar. För man kan inte förlora mot ett Juve utan att Juventus har tagit hjälp med domarna.

Du verkar vara jävligt säker på din sak. Men det enda som jag läser är en text av bitterhet. Precis som hela den klubb du hejar på. Från din älskade fransman till en 38 åring som beter sig som 14.

Ingen jävel skulle varit här och pratat domslut om Pjanic skulle sätta sitt läge och Roma skulle vunnit. Då är det bara glömma matchen och inse att domaren Rocchi hade en dålig dag.

Jag ser många många matcher av Serie A varje vecka. Vi alla ser många matcher. Jag ser sånt här hända mycket. Men VARJE gång Juventus är med det är då media skriver domare. Jag såg många domslut Roma fick med sig förra säsongen men inte ett jävla knyst skrevs om det. För det säljer inte. Samma med Inter och Milan. Milan som fått odiskutabelt mest straffar från 2000-2014. Vi såg också hur lätt de fick straffarna 2011/12. Nej ingen skriver om det. Eller varför inte prata om Sensis alla Rolexklockor han delade ut till domare? Eller varför inte hela historien om Moratti?

Alltid Juve juve juve juve. De har en historia. Så då MÅSTE det var så. Varje säsong så pratar vi om det. Så det är bara luta sig tillbaka och se alla lag som vill hata mot Italiens bästa och största lag.

Det finns inget som heter eller kommer heta Calciopoli 2.0. Om inte Calcioscommesse var det?

Säsongen är inte slut än Romanisti. http://www.youtube.com/watch?v=UgOuLTzl67E

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=HuH5C5HKVhg STRAFF?!

Du tror det du tror, jag tror det jag tror.

Matchen i söndags stärker min tes så in i helvete. Förr eller senare kommer det komma fram, det gör det alltid.

Tills dess ska jag luta mig tillbaka o njuta av att vara Italiens bästa lag utan hjälp från domarkåren.
Citera
2014-10-07, 15:41
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Du tror det du tror, jag tror det jag tror.

Matchen i söndags stärker min tes så in i helvete. Förr eller senare kommer det komma fram, det gör det alltid.

Tills dess ska jag luta mig tillbaka o njuta av att vara Italiens bästa lag utan hjälp från domarkåren.

Svenskafans-retorik från 2006. Uppfriskande! Ett litet, litet steg mot ett starkt Serie A. Det har varit helt friktionsfritt i den svenska debatten kring italienska ligan sedan ett par år tillbaka. Jag välkomnar din pubertala ilska och helt verklighetsfrånvända utspel. Mer sånt.

Men om vi ska sansa oss något. Låt oss bryta ned det hela. Jag förstår att man som Roma-supporter känner sig besviken på helheten vad gäller domarens insats. Men det ni lyckas rationalisera bort i stunder av ilska och otillräcklighet är att en domare ska inte syssla med helheter. Han ska bedöma varje situation för sig. Således gjorde han alltså inga skandalösa bedömningar i söndags.

Om ni mot förmodan tycker att han ska upptäcka att Maicons hand eller Pjanics spark är en mikromillimeter utanför straffområdet, då ska ni också här och nu ansluta er till den grupp människor som vill ha tekniska hjälpmedel för domarna. Gör ni inte det så är ni den värsta sortens hycklare. Jag vill se er ta ställning för tekniska hjälpmedel här och nu. Hittills har jag inte sett något om det. Bara gråt och anklagelser.

En rolig parentes. Vid Maicons handboll så har domaren sprayat linjen långt INNANFÖR straffområdeslinjen. Så vad fan gör Maicon utanför? Antingen är det gult kort och fortsatt livsfarligt läge för Pirlo, eller så är det straff. Domaren måste givetvis anta att hans sprayade linje respekteras, eller hur? Hur skulle det annars se ut?

Nej, jag ger er en vecka att reda ut de inre stridigheter ni nu känner. Att tumma på stil och klass för att få skrika ut sin frustration över att aldrig räcka till, är aldrig värt det. Grundtipset är att inte falla in i samma provinslagsmentalitet som Totti och De Rossi hänger sig åt. Det kommer bara att se fånigt ut i det långa loppet. Uppträd som män och inse att domaren är en del av spelet och att inga enskilda skandalösa beslut fattades i söndagens match.
Citera
2014-10-07, 16:02
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
[---] inga enskilda skandalösa beslut fattades i söndagens match. [---]

Ni får det att låta som att det bara är Roma-fans som tycker det var en fars i söndags, hela fotbollseuropa tycker det är skandal och skakar på huvudet åt Serie A - och återigen är det Juventus som är involverat och gynnas.

Faktum är att Juventus drar ner Serie As rykte i skiten återigen, det går inte att sticka under stolen med. Som grädde på moset kommer de åka ur CL-gruppen och EL som vanligt, vilket ytterligare kommer ifrågasätta Juventus dominans i ligan.
Citera
2014-10-07, 16:04
Medlem
Citat:
...
Men om vi ska sansa oss något. Låt oss bryta ned det hela. Jag förstår att man som Roma-supporter känner sig besviken på helheten vad gäller domarens insats. Men det ni lyckas rationalisera bort i stunder av ilska och otillräcklighet är att en domare ska inte syssla med helheter. Han ska bedöma varje situation för sig. Således gjorde han alltså inga skandalösa bedömningar i söndags.

Om ni mot förmodan tycker att han ska upptäcka att Maicons hand eller Pjanics spark är en mikromillimeter utanför straffområdet, då ska ni också här och nu ansluta er till den grupp människor som vill ha tekniska hjälpmedel för domarna. Gör ni inte det så är ni den värsta sortens hycklare. Jag vill se er ta ställning för tekniska hjälpmedel här och nu. Hittills har jag inte sett något om det. Bara gråt och anklagelser.
...

Jag antar att det de finner märkligt är att trots om situationerna nu är så tighta att det i princip är omöjligt att avgöra om det ska vara straff eller frispark, så utdöms straff två gånger om.

Utgångspunkten att domaren ska upptäcka och vara säker på att förseelserna sker utanför området för att annars blåsa straff känns märklig. Snarare vore det mer logiskt att om domaren inte säkert kan bedöma att förseelsen sker inom straffområdet, då blåser han frispark.

Frågan uppkommer ju då, ganska naturligt, om domaren varit lika benägen att tippa över till beslutet att döma straff om det inte gällt just Juventus.
Citera
2014-10-07, 16:12
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Ni får det att låta som att det bara är Roma-fans som tycker det var en fars i söndags, hela fotbollseuropa tycker det är skandal och skakar på huvudet åt Serie A - och återigen är det Juventus som är involverat och gynnas.

Faktum är att Juventus drar ner Serie As rykte i skiten återigen, det går inte att sticka under stolen med. Som grädde på moset kommer de åka ur CL-gruppen och EL som vanligt, vilket ytterligare kommer ifrågasätta Juventus dominans i ligan.

För det första. Juventus har sedan den nya eran startade spelat i Europa två gånger. Man åkte i kvarten av CL mot Bayern som vann det året. Man åkte sedan mot Benfica i semifinalen av EL efter en missräkning i CL. Berätta gärna lite om Romas mäktiga Europa-facit under den perioden.

För det andra. Vad är det som är skandalöst och farsartat? Att domaren dömer efter det han ser? Han såg t ex inte att Marchisio skulle ha straff och han såg inte att Totti och Lichtsteiner var lika goda kålsupare i brottningsmatchen.

Hur förklarar du det? Jag är väldigt intresserad av svaret. Jag vill även att du kommenterar faktumet att Maicon inte höll sig bakom linjen.

Att prata i generella termer för att man är ledsen över ännu en förlust, är inte godtagbart. Bryt ned vad som är skandalöst, annars finns det inga skandaler. Du ska även bryta ned situationerna med Totti och Marchisio och förklara hur en Juve-lutande domare kan döma till Romas fördel där.

Väntar med spänning.
Citera
2014-10-07, 16:14
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

En rolig parentes. Vid Maicons handboll så har domaren sprayat linjen långt INNANFÖR straffområdeslinjen. Så vad fan gör Maicon utanför? Antingen är det gult kort och fortsatt livsfarligt läge för Pirlo, eller så är det straff. Domaren måste givetvis anta att hans sprayade linje respekteras, eller hur? Hur skulle det annars se ut?

Nej, jag ger er en vecka att reda ut de inre stridigheter ni nu känner. Att tumma på stil och klass för att få skrika ut sin frustration över att aldrig räcka till, är aldrig värt det. Grundtipset är att inte falla in i samma provinslagsmentalitet som Totti och De Rossi hänger sig åt. Det kommer bara att se fånigt ut i det långa loppet. Uppträd som män och inse att domaren är en del av spelet och att inga enskilda skandalösa beslut fattades i söndagens match.

Domaren kan börja med att använda sina tekniska hjälpmedel, som klockan exempelvis. 37 sek övertid på 1 mins tillägg,helt utan grund. För att sätta det i perspektiv motsvarar det 1 min och 51 sek tillägg om det varit de vanliga 3 min övertid på 90 min.

Maicon hoppar framåt som det ofta görs. Ge honom gult kort,respektera linjen, men ge inte Juventus straff för något som är utanför straffområdet.
Citera
2014-10-07, 16:20
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Domaren kan börja med att använda sina tekniska hjälpmedel, som klockan exempelvis. 37 sek övertid på 1 mins tillägg,helt utan grund. För att sätta det i perspektiv motsvarar det 1 min och 51 sek tillägg om det varit de vanliga 3 min övertid på 90 min.

Maicon hoppar framåt som det ofta görs. Ge honom gult kort,respektera linjen, men ge inte Juventus straff för något som är utanför straffområdet.

Du blandar ihop verkligheten med vad du vill. Vad du vill och känner som Roma-supporter är inte intressant.

I verkligheten är inte den tilläggstid som kommer upp på skylten en exakt tidsangivelse. Om det sker något under den minuten, vilket det gjorde då Caceres skadade sig, så läggs det till ytterliggare tid. Kutym är även att man låter bollförande lag avsluta anfallet om man befinner sig nära straffområdet. Det känner du till om detta inte var den första fotbollsmatchen du bevittnat.
Citera
2014-10-07, 16:59
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Du blandar ihop verkligheten med vad du vill. Vad du vill och känner som Roma-supporter är inte intressant.

I verkligheten är inte den tilläggstid som kommer upp på skylten en exakt tidsangivelse. Om det sker något under den minuten, vilket det gjorde då Caceres skadade sig, så läggs det till ytterliggare tid. Kutym är även att man låter bollförande lag avsluta anfallet om man befinner sig nära straffområdet. Det känner du till om detta inte var den första fotbollsmatchen du bevittnat.

Ja Caceres sträckte sig och hoppade av planen 2 sekunder senare(i den 44 minuten). Ingenting som ska ge extra tillägg. Domaren blåste inte av och spelet fortsatte som vanligt. Mellan 46-46.20 passade Juventus runt bollen i egen backlinje, det är inte kutym att låta laget bygga upp ett anfall tills de blir av med bollen i det läget. Kutym är att blåsa av.
Citera
2014-10-07, 19:51
Medlem
Spinnacers avatar
Vet inget lag som så mycket "tur" med offside-mål och bortdömda mål för motståndarna. Sanslöst.

https://www.youtube.com/watch?v=Ym-2Pmkt1o8
Citera
2014-10-07, 20:04
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Svenskafans-retorik från 2006. Uppfriskande! Ett litet, litet steg mot ett starkt Serie A. Det har varit helt friktionsfritt i den svenska debatten kring italienska ligan sedan ett par år tillbaka. Jag välkomnar din pubertala ilska och helt verklighetsfrånvända utspel. Mer sånt.

Man behöver inte vara för tekniska hjälpmedel för att man vill att domare inte ska chansa sig igenom situationer. Om domaren är osäker på sin sak, är det då bäst att fria eller fälla? Det givna svaret borde vara att fria.

Men vafan. Det är, med straffområdesdomarna, fem domare totalt på planen. Att ingen domare ser det alla andra ser (förutom Juvesupportrarna) är bara tragiskt. Uppenbarligen så vill dom inte se det. Varför? För att det var Juventus det gynnade...

Angående Maicon så kan jag köpa helt o hållet att ge honom gult kort för hands. Det är det enda rimliga i den situationen. Allt annat är ju förfan galenskap. Just den situationen är i min mening den mest odiskutabla under hela matchen. Det är inte straff. Maicon är utanför straffområdet o således ska det vara gult kort o frispark på nytt.

Sen var det återigen det där med "provinslagsmentalitet". Skulle vara intressant att höra just DIN definition på provinslag... Du räknar förmodligen titlar när du klassar klubbar som provinslag eller inte.
Citera
2014-10-07, 20:39
Medlem
zachs avatar
Samma sandlådementalitet som vanligt. "Vi är så stora och överlägsna" summeras motargumenten. Arrogans summerar jag det. Men allt är väl slumpen. Spinnacer påtalar det många missar, för är ju inte bara romanisti som gnäller. Och är inte bara nu. Men svårt försvara sig mot allt antar jag. Med annat än att vi är så stora och överlägsna. Typ. Likt Patrick Swayze-kopian Nedved. Och Bonucci tänder till. Öppnar dörren så sanna stile di juve visas. Vinna är allt. Värdighet är och blir aldrig värd 3 pinnar.

Tröttsamt. Och jävligt tragiskt.

Och selektivläsnings-VM pågår här inne. I brist på argument så är det ett annat grepp man kan ta.

Ett misstag kan man köpa. Två oxå. Men det här är inte första gången. Det är fan inte ens det hundrade! Det här ett ständigt upprepande. Frekvent återkommande. Googla på Turone. Fråga en vän av Florentia Viola eller Muntari. Googla på Agricola. Se Cannavaro skratta när kanylen tas fram. Kolla in Roma-Juve 2004. Eller någon video på youtube. Någon gång till slut så blir det här till ett mönster. Ett mönster att tolka på sättet majoriteten ändå tolkar det. Ett mönster att tolka och sen bli struts, arrogant eller Nedved.

Antar nån snart kommer ta en mening ur det här inlägget och sätta det in i ett resonemang som passar vederbörandes motattack så citerar ödmjukt mig själv så det verkligen går in.

Ett misstag kan man köpa. Två oxå. Men det här är inte första gången. Det är fan inte ens det hundrade!

FATTA!

Och fatta att det är det här som förstör Il Calcio!

Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in