Nå, jag har ingen vanlig TV längre, och slutade prenumerera på dagstidningar för tio år sedan. Jag upplever såklart inte de problem som andra här nu står inför. Kanske kan det leda till att fler kan ta in världen på ett bättre, billigare och värdigare vis?
Samtidigt kan jag konstatera att de tidigare välsorterade magasinbutikerna i Sverige numera sorterat ut de italienska Calcio-magasinen, och fyllt det lediga utrymmet med tyska tidningar. Som dock verkar orörda.
Cyberkalle & co verkar inte rensa hyllorna?
Nu råkar jag resa en del, och kan därför komma åt Calcio-magasin, åtminstone de som siktar på en någorlunda internationell publik.
Jag kan däremot förstå
anteri17s argument angående språket. Vi är tragiskt anglifierade, vilket nog också är anledningen till att inte ens de tyska magasinen säljer.
Och det fåtal svenska nyheterna om Calcio i svensk media har naturligtvis gått omvägen via engelsk media. Eftersom de usla journalisterna oftast inte behärskar något annat språk. Det fåtal journalister som faktiskt har kunskap om ytterligare ett eller två språk utnämns till stjärnor, trots att de inte behärskar ämnet som de ska snacka eller skriva om.
Som sagt så finns det inget att sakna, då svensk media slutar att rapportera. Jag gillade uno kryss due, och min son gillade verkligen Club Calcio. Och detta var män som kunde överföra en skön känsla. De var bra som en skön brygga mellan Italien och Sverige, med fokus på Calcio.