Citat:
Återigen anteri17, du pratar om en viss fördel. Som i en liten fördel. Och som i enfördel.
Men båda straffarna skedde utanför straffområdet. Jo, utanför (Pjanic mer utanför än Maicon, bara att googla). Och det ena vet ingen om det borde blåsts för hands för. Det andra skedde 37 sekunder efter halvleken borde blåsts av. Det tredje målet som jag inte anmärker på, men som ex italienska tidningar gör en stor sak av, så står Vidal ungefär 20 centimeter från att direkt skymma Bonuccis tillslag.
Det finns absolut en möjlighet att man missar en av dessa situationer. Säger ingenting om det. En jävligt dålig dag kanske man missar två med. Men tre? Och tre till Juves favör?
Finns en miljard uttalanden att läsa efter matchen. Här är en juventinos:
http://romanews.eu/it,a133504/Juve-roma-Travaglio-La-Juve-Ha-Rubato-Tutto-Una-Vergogna
Men båda straffarna skedde utanför straffområdet. Jo, utanför (Pjanic mer utanför än Maicon, bara att googla). Och det ena vet ingen om det borde blåsts för hands för. Det andra skedde 37 sekunder efter halvleken borde blåsts av. Det tredje målet som jag inte anmärker på, men som ex italienska tidningar gör en stor sak av, så står Vidal ungefär 20 centimeter från att direkt skymma Bonuccis tillslag.
Det finns absolut en möjlighet att man missar en av dessa situationer. Säger ingenting om det. En jävligt dålig dag kanske man missar två med. Men tre? Och tre till Juves favör?
Finns en miljard uttalanden att läsa efter matchen. Här är en juventinos:
http://romanews.eu/it,a133504/Juve-roma-Travaglio-La-Juve-Ha-Rubato-Tutto-Una-Vergogna
Visst sker möjligtvis även den sista straffen utanför, men vi pratar om en, möjligtvis ett par, decimeter. Spelet går fort, det är snabba beslut som gäller. Det är kanske så att det är två fel, men felen är ytterst små. Det är orimligt att att då härleda det till det fotbollsklimat inom Italien som rådde innan 2006. Angående Bonuccis träff har jag sett bilder som verkligen inte styrker din tes.
Jag behöver inte läsa allas åsikter om matchen. Jag är trygg där jag står.
..............................................
Roma har framtiden för sig. Hittills har man enligt mig visat upp ett mycket bredare register än Juve, och upplevs av mig som något vassare. Scudetton är inte borta - och det är väl tur det.