2014-10-06, 23:56
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Återigen anteri17, du pratar om en viss fördel. Som i en liten fördel. Och som i enfördel.

Men båda straffarna skedde utanför straffområdet. Jo, utanför (Pjanic mer utanför än Maicon, bara att googla). Och det ena vet ingen om det borde blåsts för hands för. Det andra skedde 37 sekunder efter halvleken borde blåsts av. Det tredje målet som jag inte anmärker på, men som ex italienska tidningar gör en stor sak av, så står Vidal ungefär 20 centimeter från att direkt skymma Bonuccis tillslag.

Det finns absolut en möjlighet att man missar en av dessa situationer. Säger ingenting om det. En jävligt dålig dag kanske man missar två med. Men tre? Och tre till Juves favör?

Finns en miljard uttalanden att läsa efter matchen. Här är en juventinos:

http://romanews.eu/it,a133504/Juve-roma-Travaglio-La-Juve-Ha-Rubato-Tutto-Una-Vergogna

Visst sker möjligtvis även den sista straffen utanför, men vi pratar om en, möjligtvis ett par, decimeter. Spelet går fort, det är snabba beslut som gäller. Det är kanske så att det är två fel, men felen är ytterst små. Det är orimligt att att då härleda det till det fotbollsklimat inom Italien som rådde innan 2006. Angående Bonuccis träff har jag sett bilder som verkligen inte styrker din tes.

Jag behöver inte läsa allas åsikter om matchen. Jag är trygg där jag står.

..............................................

Roma har framtiden för sig. Hittills har man enligt mig visat upp ett mycket bredare register än Juve, och upplevs av mig som något vassare. Scudetton är inte borta - och det är väl tur det.
Citera
2014-10-06, 23:58
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Vidal skymmer inte för Skorupski:
http://i.imgur.com/cZsGZ1F.png
http://i.imgur.com/47ht6RN.jpg

Det är Roma spelarna som är ivägen.

Andra staffen är på håret, Pogba står på linjen och således borde det vara straff?:
http://cdn2.vox-cdn.com/thumbor/qsfLX6GvQkeE7ox5WuQiSaBC06o=/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/2326018/BzMr8plCEAIgPbX.0.jpg

Fast att Pogba står på linjen spelar ingen roll. Det är var förseelsen sker som är av vikt. Och där kontakten skapas så är det precis utanför straffområdet. Så där får jag ge zach rätt, även om det inte ändrar någonting. Det är fortfarande så små marginaler att det blir löjligt att kritisera.
Citera
2014-10-07, 00:18
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Finns en miljard uttalanden att läsa efter matchen. Här är en juventinos:

http://romanews.eu/it,a133504/Juve-roma-Travaglio-La-Juve-Ha-Rubato-Tutto-Una-Vergogna

Angående ryggrad så är det för övrigt skönt att se att någon juventino besitter en sådan.

Bonuccis volley ska förmodligen vara mål. Jag reagerade inte ens under matchen igår på att Skorupski överhuvudtaget kunde vara skymd. Lika så när jag ser bilderna efter.

Det målet kan jag absolut ge Juve.

Men straffarna är helt absurda och i synnerhet Maicons så kallade hans. Är det ens säkert att den tog på handen? Handen som han dessutom höll så jävla tätt mot kroppen att han höll på att trycka hela jävla armen igenom magen... Sen är det solklart utanför straffområdet. Vidrigt.

Andra straffen är det ju som Anteri säger var själva förseelsen äger rum och det är även det utanför straffområdet. Visst det är små marginaler och spelet går fort. Men är man inte riktigt säker ska man fan inte blåsa heller. Rocchi kan omöjligt varit riktigt säker, men väljer ändå att blåsa... och därmed avgöra hela matchen. Så klart.

Sen det med tilläggstiden behöver man ju inte ens kommentera. Herregud. Rocchi från sin bästa sida, som under resterande delar av matchen. Pajas är vad han är. Han har dessutom varit i blåsväder förr. Den korrupta grisen.

Jag må vara ryggradslös och en galen konsperationsteoretiker. Eller vad ni nu vill. Jag står bestämt fast vid min åsikt att både det ena o det anda inte är som det ska bakom den där ridån. Allt står inte rätt till. Det har bevisats förut och kommer förr eller senare komma fram igen. Det är bara att vänta o se. En gång fuskare alltid fuskare... Vidriga as.
Citera
2014-10-07, 00:27
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Angående ryggrad så är det för övrigt skönt att se att någon juventino besitter en sådan.

Bonuccis volley ska förmodligen vara mål. Jag reagerade inte ens under matchen igår på att Skorupski överhuvudtaget kunde vara skymd. Lika så när jag ser bilderna efter.

Det målet kan jag absolut ge Juve.

Men straffarna är helt absurda och i synnerhet Maicons så kallade hans. Är det ens säkert att den tog på handen? Handen som han dessutom höll så jävla tätt mot kroppen att han höll på att trycka hela jävla armen igenom magen... Sen är det solklart utanför straffområdet. Vidrigt.

Andra straffen är det ju som Anteri säger var själva förseelsen äger rum och det är även det utanför straffområdet. Visst det är små marginaler och spelet går fort. Men är man inte riktigt säker ska man fan inte blåsa heller. Rocchi kan omöjligt varit riktigt säker, men väljer ändå att blåsa... och därmed avgöra hela matchen. Så klart.

Sen det med tilläggstiden behöver man ju inte ens kommentera. Herregud. Rocchi från sin bästa sida, som under resterande delar av matchen. Pajas är vad han är. Han har dessutom varit i blåsväder förr. Den korrupta grisen.

Jag må vara ryggradslös och en galen konsperationsteoretiker. Eller vad ni nu vill. Jag står bestämt fast vid min åsikt att både det ena o det anda inte är som det ska bakom den där ridån. Allt står inte rätt till. Det har bevisats förut och kommer förr eller senare komma fram igen. Det är bara att vänta o se. En gång fuskare alltid fuskare... Vidriga as.

Fast muren Maicon stod i var innanför straffområdet?
Citera
2014-10-07, 00:29
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Fast muren Maicon stod i var innanför straffområdet?

Och muren hoppade ut ur samma straffområde... Var folk står någonstans är oväsentligt. Du kan få en regelrätt straff emot dig - för hands - trots att du står i straffområdet. Saker och ting sticker ut från kroppen.
Citera
2014-10-07, 00:32
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Och muren hoppade ut ur samma straffområde... Var folk står någonstans är oväsentligt. Du kan få en regelrätt straff emot dig - för hands - trots att du står i straffområdet. Saker och ting sticker ut från kroppen.

Jodå men ghz menade att Maicon var utanför vilket han inte var. Sen tycker jag inte det var hands ändå. Och vänta lite... man får väll inte hoppa framåt i muren? Isåfall borde Maicon fått gult
Citera
2014-10-07, 00:38
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Jodå men ghz menade att Maicon var utanför vilket han inte var. Sen tycker jag inte det var hands ändå. Och vänta lite... man får väll inte hoppa framåt i muren? Isåfall borde Maicon fått gult

Man kan hoppa framåt från det att bollens slås. Med bra timing så...
Citera
2014-10-07, 00:50
Medlem
qhz.s avatar
Citat:

Maicon är redan utanför straffområdet när bollen tar på hans hand.
Citera
2014-10-07, 01:11
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Maicon är redan utanför straffområdet när bollen tar på hans hand.
Det håller jag inte med om. Efter att ha kikat igen på situationen landar maicon precis på linjen och är aldrig utanför.

Det här kan vi älta i år och dagar det är bara att hoppas att domarna rycker upp sig efter detta.
Citera
2014-10-07, 01:22
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Det håller jag inte med om. Efter att ha kikat igen på situationen landar maicon precis på linjen och är aldrig utanför.

Det här kan vi älta i år och dagar det är bara att hoppas att domarna rycker upp sig efter detta.

Jo, men ponera att han var precis på linjen då o bollen tar på handen? Tycker du då att det är straff trots att han håller handen intill kroppen som för övrigt också är bakom handen? Om svaret är ja på den frågan är jag intresserad av att höra din tolkning på regeln i fråga.
Citera
2014-10-07, 08:10
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Jo, men ponera att han var precis på linjen då o bollen tar på handen? Tycker du då att det är straff trots att han håller handen intill kroppen som för övrigt också är bakom handen? Om svaret är ja på den frågan är jag intresserad av att höra din tolkning på regeln i fråga.
Nej så som han höll handen/armen tycker jag inte är straff.
Citera
2014-10-07, 13:07
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Det är humor. Alla ser det förutom Saandro som försöker försvara sitt Juventus med näbbar o klor. Eller även han ser det, men väljer liksom alla andra som håller på Juve att blunda för det och inbilla sig att man faktiskt är Italiens bästa lag. Utan fusk.

Men det är uppenbart. Matchen igår är det tydligaste exemplet. Det är trist för Serie A som liga och för Italiens som land. Om man nu nödvändigtvis måste ta till hjälp kan man väl göra det på ett snyggare sätt? Nu ser hela fotbollseuropa att korruptionen inom den italienska fotboll ligger som en tät slöja kring Juve och allt som rör klubben.

Detta kommer givetvis rendera i att Italienska ligan kommer halka efter dom andra ligorna allt mer. Juve gynnas i ligan och blir oslagbara. Samtidigt fortsätter kräftgången ute i europa och man har svårt att slå tillbaka lag som Malmö. Så uppenbart. Calciopoli 2.0 närmar sig med stormsteg.

Franco Sensi såg det uppenbara och kämpade under hela sin livstid. En sådan man skulle vi behöva idag. En som kan stå rakryggad o säga vad han tycker. Zeman gör det till viss del, men han är själv ett offer för korruptionen.

Matchen igår är snarare ett tragiskt bevis på att Italiensk fotboll o Serie A fortfarande lever kvar i det förgångna. Sen får Juve-supportrarna rida på sin höga hästar o tycka att dom är jättebra. Bonucci får gärna kläcka ur sig att man är Italiens bästa lag, för så är det bevisligen. Men det är intet utan hjälp från högre instanser.

Såklart jag försvarar mitt Juve. Varför skulle jag inte? Alla Juventino är så rutinerade inom detta nu så vi alla skulle kunna skriva en bok. Alltid Juve mot Inter, Milan, Viola, Napoli. Och NU detta lag Roma. Varje förlust laget får så är det domaren. Den är köpt. Calciopoli är alla andras lag storebror som man håller i handen när man förlorar. För man kan inte förlora mot ett Juve utan att Juventus har tagit hjälp med domarna.

Du verkar vara jävligt säker på din sak. Men det enda som jag läser är en text av bitterhet. Precis som hela den klubb du hejar på. Från din älskade fransman till en 38 åring som beter sig som 14.

Ingen jävel skulle varit här och pratat domslut om Pjanic skulle sätta sitt läge och Roma skulle vunnit. Då är det bara glömma matchen och inse att domaren Rocchi hade en dålig dag.

Jag ser många många matcher av Serie A varje vecka. Vi alla ser många matcher. Jag ser sånt här hända mycket. Men VARJE gång Juventus är med det är då media skriver domare. Jag såg många domslut Roma fick med sig förra säsongen men inte ett jävla knyst skrevs om det. För det säljer inte. Samma med Inter och Milan. Milan som fått odiskutabelt mest straffar från 2000-2014. Vi såg också hur lätt de fick straffarna 2011/12. Nej ingen skriver om det. Eller varför inte prata om Sensis alla Rolexklockor han delade ut till domare? Eller varför inte hela historien om Moratti?

Alltid Juve juve juve juve. De har en historia. Så då MÅSTE det var så. Varje säsong så pratar vi om det. Så det är bara luta sig tillbaka och se alla lag som vill hata mot Italiens bästa och största lag.

Det finns inget som heter eller kommer heta Calciopoli 2.0. Om inte Calcioscommesse var det?

Säsongen är inte slut än Romanisti. http://www.youtube.com/watch?v=UgOuLTzl67E

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=HuH5C5HKVhg STRAFF?!
Senast redigerad av Saandro 2014-10-07 kl. 13:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in