2014-10-06, 12:59
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Mirrorballbuilden kan dessutom bli riktigt smaskig med de nya legendary gemsen.
Körde det tills jag fick firebird . Klarade T6 utan större problem med nya legendary gemet!
Citera
2014-10-06, 13:02
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Körde det tills jag fick firebird . Klarade T6 utan större problem med nya legendary gemet!

Göttit. Jag såg en wiz häromdagen som körde med Firebird och mirrorball. Har du några erfarenheter hur det står sig mot den klassiska Firebird+blizzard?
Citera
2014-10-06, 13:05
Medlem
sneakykugs avatar
Citat:
Väldigt simpelt. Ta valfri signaturspell och valfri damagespell, jag gillar magic missile + meteor shower. Sedan tar du de tre aktiva spellsen som boostar damage, kommer inte ihåg vad de heter just nu (famaliar, armar, nått mer?) samt black hole. Passiva efter vad man har för items eller vilket/vilka element man kör.

perfekt! tack så mycket! sen undrar jag också vilka slots ni köper först till(kadala)?
Citera
2014-10-06, 13:38
Medlem
Iam-Varfors avatar
Bästa crusader builden?
Citera
2014-10-06, 13:42
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Göttit. Jag såg en wiz häromdagen som körde med Firebird och mirrorball. Har du några erfarenheter hur det står sig mot den klassiska Firebird+blizzard?
Fördelen med Blizzard är att du kan gå runt samtidigt som du gör skada. Med Mirrorball måste du stanna för att kasta - något som är svårt över 30. Men visst, klarar du av allt trash så går det fortare än Blizzard på Rift Guardians
Citera
2014-10-06, 13:46
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakykug
perfekt! tack så mycket! sen undrar jag också vilka slots ni köper först till(kadala)?
http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#aeOiSj!ZgSh!caZbZa
Prova denna, körde med det innan jag fick mirrorball.

Rolla allt där du kan få set items. Har du inte en bra off-hand så kan du rolla det först, en stor dmg boost samtidigt som de inte kostar så mycket att rolla. Håll utkik för mirrorball och firebirds
Citera
2014-10-06, 15:01
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Fördelen med Blizzard är att du kan gå runt samtidigt som du gör skada. Med Mirrorball måste du stanna för att kasta - något som är svårt över 30. Men visst, klarar du av allt trash så går det fortare än Blizzard på Rift Guardians

Min tanke var mer så här:

Blizzard = ~1000% weapon dmg over 6 sec. Det blir ungefär 150%/sec. Man vill upp till 3000% så fort som möjligt för att firebirddotten ska hålla i sig tills de dör så man slipper jobbet med att "refresha".
Hydran och Black Hole gör rätt set % med, säkert 1500% på hyfsat kort tid.

Om man ser till magic missile med eldrunan + mirrorball så får man typ 450% per cast, och denna kan man spamma mycket mycket fortare. Man får dessutom möjligheten att använda gems som boostar damage med primary skills med ~40% och tillräckligt med arcane Power för att använda något som burst, till exempel meteor rain som lätt att skicka upp skadan till 3000% på nolltid.

Dock så har blizzard övertaget att täcka en sån stor area samtidigt att man kan vara verkssam på flera ställen samtidigt.
Citera
2014-10-06, 15:06
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Blizzard = ~1000% weapon dmg over 6 sec. Det blir ungefär 150%/sec. Man vill upp till 3000% så fort som möjligt för att firebirddotten ska hålla i sig tills de dör så man slipper jobbet med att "refresha".

Om man ser till magic missile med eldrunan + mirrorball så får man typ 450% per cast, och denna kan man spamma mycket mycket fortare. Man får dessutom möjligheten att använda gems som boostar damage med primary skills med ~40% och tillräckligt med arcane Power för att använda något som burst, till exempel meteor rain som lätt att skicka upp skadan till 3000% på nolltid.

Dock så har blizzard övertaget att täcka en sån stor area samtidigt att man kan vara verkssam på flera ställen samtidigt.

Jag kör just en Mirror Image, Black Hole Blizzard variant.

Mirror Images gör så att även de kastar Black hole vilket ger slow (Trapped Gem), att som du skriver så kan man kasta den på flera ställen vilket leder till att mobs går mot dig slowade genom flera Blizzards (om de mot förmodan överlever första).

Sen har jag precis bytt ut hydra mot impen +10% (bytt vapen från dubbel hydra till Sun Keeper).

Saknar lite delar för att testa optimalt. Men fram till GR27-28 så är det tämligen enkelt. (behöver som sagt lite mer items för att builden ska bli klar).
Citera
2014-10-06, 15:21
Medlem
Föredetta WoW-spelare här.
Det jag gillade med WoW var att lvla, i takt med varje level man tog blev man starkare. På max level var det raida för det bästa tillgängliga gearet som gällde.

Tror ni jag skulle gilla Diablo?
Samt, påtal om det bästa gearet, är det något man lyckas grinda ihop pga skill(man dödar det svåraste, amen ni fattar) eller är det bara RnG( d v s, vilken scrub som helst kan få i princip det bästa gearet)?
Citera
2014-10-06, 15:28
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:

Skulle kunna testa det senare idag eller imorgon, men ganska säker på att man kommer att behöva en hel del toughness om man ska kunna stå still mot winged guardians och liknande
Citera
2014-10-06, 15:48
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramatikern
Föredetta WoW-spelare här.
Det jag gillade med WoW var att lvla, i takt med varje level man tog blev man starkare. På max level var det raida för det bästa tillgängliga gearet som gällde.

Tror ni jag skulle gilla Diablo?
Samt, påtal om det bästa gearet, är det något man lyckas grinda ihop pga skill(man dödar det svåraste, amen ni fattar) eller är det bara RnG( d v s, vilken scrub som helst kan få i princip det bästa gearet)?
¨
Nah, vem som helst kan få vilket gear som helst, enda som skiljer är vissa saker droppar bara på Torment 1 och svårare (dock, alla klarar T1 med skitgear).

Diablo handlar om grind och tur.

Sen visst, man kan tävla i att nå hög Greater Rift nivå, men det ger inget förutom en plats på leaderboards.
Citera
2014-10-06, 17:45
Medlem
Mr.arvings avatar
Håller på att ladda ner Diablo III nu för första gången, men på battle-net så står det att det är
gratis men på wow-europe kostar de 19.99E. Vad har jag missat?

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in