2014-10-06, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Om de hittar brottsplatsen skall jag ge upp badkaret i annat fall ligger den kvar och att någon brottsplats kommer att hittas är osannolikt.
Mordet på VB var ett planerat mord och då kan styckningsplatsen finnas där de önskar om ett badkar användes, av experter inom området anses det vara det lämpligaste stället att utföra ett styckmord.
När polisens utredare går in i en bostad där ett mord misstänkes ha begått det är badkaret och avloppet som får en grundlig undersökning.
Alla som anser att KJ är gärningsmannen kan inte acceptera att ett badkar använts vid styckningen om ett badkar använts kan inte KJ ha utfört något mord, därför måste det förnekas.
Det är samma sak med GPS spaningen om den bedrivits blir KJ oskyldig.
Visst kan ett badkar ha använts men ett fastmonterat i så fall! Att det skulle handla om ett mobilt badkar i en skåpbil är bara en fantasi som bara du och ingen annan i hela världen har. Har du något tidigare exempel på ett badkar i en skåpbil där ett mord skett?
Senast redigerad av Vierstein 2014-10-06 kl. 13:50.
Citera
2014-10-06, 13:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
1: Han hade hållt fast vid sin åsikt, som han sa tidigare på samma fråga. Då han sa " nej det kan inte stämma KJ är oskyldig" men efter KJ vart fälld, så lät det annorlunda.
Det innebär inte att han tvivlar på KJ:s oskuld.
Citat:
2: Står lite överallt tex http://www.dagensjuridik.se/2014/01/hemlig-gps-pa-misstankta-fortfarande-utan-lag-chefsradman-befarar-fallning-i-europadomstolen

Källa är regeringens utredare,

"Samtidigt säger regeringens utredare av dessa frågor att det är en hel del som talar för att polisens agerande, som inte har stöd i uttrycklig lag, är rättsstridig. Förfarandet skulle kunna fällas i Europadomstolen.

Det kan bara tolkas som att det inte var tillåtet enligt svensk lagstiftning. Hur det är nu senare i 2014 vet jag inte. Så att polisen kört med gps metoden i Kjs fall, det tror jag inte på. Ta fram fakta att så är fallet.
Det framgår inte av artikeln att det inte är tillåtet att använda GPS, som du påstod. Jag tänker inte ta fram några fakta, för jag påstår inget. Men du påstår, fram med belägg.
Senast redigerad av Quarrel 2014-10-06 kl. 13:41.
Citera
2014-10-06, 13:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det innebär inte att han tvivlar på KJ:s oskuld.Det framgår inte av artikeln att det inte är tillåtet att använda GPS, som du påstod. Jag tänker inte ta fram några fakta, för jag påstår inget. Men du påstår, fram med belägg.

Enligt din logik behöver inte Henkess heller framföra fakta då, eftersom det är Mästerdetektiven Lagro som påstår att man använt sig av denna metod. Då det är han som påstår skall han då även komma med en källa.
Citera
2014-10-06, 14:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Enligt din logik behöver inte Henkess heller framföra fakta då, eftersom det är Mästerdetektiven Lagro som påstår att man använt sig av denna metod. Då det är han som påstår skall han då även komma med en källa.
Citat:
Som vanligt så är du begränsad av din livliga fantasi. Badkar och inhyrda talibaner, finns nog ingen kvar som lyssnar på all din rappakalja. Du skriver i fel trådar. Har du satt din fot i Boden överhuvudtaget, känner du någon där. Boden-bor som anser KJ oskyldig, skulle jag tro vara i princip ingen. Då även hans närmsta polare tvivlade på hans oskuld. KJs polare sa i en interjuv- något i stil med "ja eftersom KJ vart dömd, så verkar det bara vara att acceptera läget". Nej du lagro, det är max du och dom man sett 1,2,3st från tråden. Var är informationen om att polisen använt Gps på Kjs bil? Det är i princip nytt för i år, hörde dom prata om det i slutet på 2013. Så sent som i januari i år så var det inte heller tillåtet enligt Svensk lagstiftning. Så det du säger stämmer som vanligt inte.
Jag vill att henkess belägger att det inte var tillåtet att använda GPS.
Citera
2014-10-06, 14:30
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag vill att henkess belägger att det inte var tillåtet att använda GPS.

Och Henkess vill att Lagro lämnar belägg för sitt uttalande. Då han gjort det får man väl utgå från det.
Jag har läst att det inte är lagstadgat, men vet inte om det betyder att de inte får utföra jobb med den tekniken.

Jag undrar om du tror rätt man sitter. Om inte, varför tror du inte det?
Citera
2014-10-06, 14:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och Henkess vill att Lagro lämnar belägg för sitt uttalande. Då han gjort det får man väl utgå från det.
Jag har läst att det inte är lagstadgat, men vet inte om det betyder att de inte får utföra jobb med den tekniken.

Jag undrar om du tror rätt man sitter. Om inte, varför tror du inte det?
Det som inte är förbjudet är tillåtet. Jag bad henkess om belägg för sitt påstående, och väntar fortfarande.

Jag anser inte att KJ är dömd på tillräckliga bevis. Det betyder inte att jag tror att han är oskyldig, jag vet inte.
Citera
2014-10-06, 14:40
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det som inte är förbjudet är tillåtet. Jag bad henkess om belägg för sitt påstående, och väntar fortfarande.

Jag anser inte att KJ är dömd på tillräckliga bevis. Det betyder inte att jag tror att han är oskyldig, jag vet inte.

Så enkelt är det nog inte, men vad vet jag. Oavsett om det är det eller ej är väl huvudfrågan i ämnet i denna tråd om de använt sig av GPS eller ej vilket Lagro påstår och rimligtvis ska lämna belägg för, lämpligtvis sidhänvisning i FUP.
Citera
2014-10-06, 14:47
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Enligt Polistidningen. se publicerat 2014 3 jan från 6 okt 2014
Vi använder spaningsteknik som GPS på fordon vid mycket grov brottslighet.
Det kan vara vid mord, grovt rån eller vissa narkotika brott.
Det är mindre resurskrävande än om vi ska övervaka med personal säger Anders Buren spaningschef hos Länskriminalen i Stockholm.

Men lägg ner nu. KJ hade personspaning på sig under några dagar vid två tillfällen. Ingenstans i förundersökning eller rättegången nämns att man dessutom skulle ha haft en sändare på bilen. Då måste man utgå från att en sådan inte användes. Allra mest tragikomiskt blir ditt påstående när man betänker att det tog dem mer än en dag att få tag i honom vid andra spaningsomgången. Hur skulle det ha kunnat ta så långt tid om de haft en sändare på bilen?
Citera
2014-10-06, 14:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så enkelt är det nog inte, men vad vet jag. Oavsett om det är det eller ej är väl huvudfrågan i ämnet i denna tråd om de använt sig av GPS eller ej vilket Lagro påstår och rimligtvis ska lämna belägg för, lämpligtvis sidhänvisning i FUP.
Du får gärna kräva belägg från Lagro. Jag vill ha belägg från henkess.
Citera
2014-10-06, 14:53
Bannlyst
Citat:

Det framgår inte i förundersökningen att Polisen har använt GPS under spaningen på styckmördaren Kristoffer Johansson. Utifrån det så kan vi dra slutsatsen att det inte har förekommit.

Vad Lagro påstår framgår i dagsläget tydligt att det ska vi ta med en nypa salt. Badkar, machetes, skåpbilar, inhyrda hitmen, beställningsmord, planterat blod, ja listan är lång.
Citera
2014-10-06, 14:54
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Men lägg ner nu. KJ hade personspaning på sig under några dagar vid två tillfällen. Ingenstans i förundersökning eller rättegången nämns att man dessutom skulle ha haft en sändare på bilen. Då måste man utgå från att en sådan inte användes. Allra mest tragikomiskt blir ditt påstående när man betänker att det tog dem mer än en dag att få tag i honom vid andra spaningsomgången. Hur skulle det ha kunnat ta så långt tid om de haft en sändare på bilen?

Ja det måste varit en dråplig GPS. Tråden är så tramsig nu att man scrollar sig förbi vissa inlägg, många faktiskt, som bara handlar om samma sak hela tiden.
Citera
2014-10-06, 14:56
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Det framgår inte i förundersökningen att Polisen har använt GPS under spaningen på styckmördaren Kristoffer Johansson. Utifrån det så kan vi dra slutsatsen att det inte har förekommit.

Vad Lagro påstår framgår i dagsläget tydligt att det ska vi ta med en nypa salt. Badkar, machetes, skåpbilar, inhyrda hitmen, beställningsmord, planterat blod, ja listan är lång.

Ja det är med stort intresse Lagro skyddar mördare som mördar asiatiska kvinnor och fantasin vet inga gränser.

Jag undrar vad som hände med händerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in