2014-10-05, 16:10
Medlem
Callawaaays avatar
Aktietips 2-3 år

Vill bredda min portfölj med aktier ni tror kommer gå fint närmaste 3 åren.

Är nybörjare på detta ska sägas, fick loss pengar i en bostadsförsäljning för ett tag sedan men tröttnade på att ha dem på sparkontot bara. Tänkte satsa ca hälten av mina likvida medel på aktier.

Har just nu Starbreeze och Mycronic sedan ett år tillbaka ungefär, kommer sitta ett tag till på dem.
Fick tipsen i bekantskapskretsen.

Starbreeze är den som gått överlägset bäst men jag tror fortfarande det finns mycket kvar att hämta där, många spännande projekt och IP´n på gång, b.l.a The Walking dead 2016!

Mycronic som har hela 2015 inne redan intäktsmässigt, nya orders är bara bonus. (tillverkar avancerade maskritare bl.a).

Men vill alltså bredda min lilla portfölj med både stabila och högrisk.

Kom med tips på aktier, bloggar, bra hemsidor och säg gärna vad ni tycker om Star och Mycr.
Citera
2014-10-05, 16:24
Medlem
karatekungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callawaaay
Vill bredda min portfölj med aktier ni tror kommer gå fint närmaste 3 åren.

Är nybörjare på detta ska sägas, fick loss pengar i en bostadsförsäljning för ett tag sedan men tröttnade på att ha dem på sparkontot bara. Tänkte satsa ca hälten av mina likvida medel på aktier.

Har just nu Starbreeze och Mycronic sedan ett år tillbaka ungefär, kommer sitta ett tag till på dem.
Fick tipsen i bekantskapskretsen.

Starbreeze är den som gått överlägset bäst men jag tror fortfarande det finns mycket kvar att hämta där, många spännande projekt och IP´n på gång, b.l.a The Walking dead 2016!

Mycronic som har hela 2015 inne redan intäktsmässigt, nya orders är bara bonus. (tillverkar avancerade maskritare bl.a).

Men vill alltså bredda min lilla portfölj med både stabila och högrisk.

Kom med tips på aktier, bloggar, bra hemsidor och säg gärna vad ni tycker om Star och Mycr.

Kan inte ett skit om dina nördiga spelbolag eller vad det är för företag men kan ge några generella tips:

1. Bloggar och hemsidor? Tänker du sno andras ideer istället för att komma på dina egna? Om du ska lyckas i branschen måste du kunna tänka själv och ta egna slutsatser under kritiska perioder. Det är största misstaget folk gör att de inte ser och reflekterar sina egna köp.

2. Fokusera inom industrier som du själv har erfarenhet inom. Då kan du lättare analysera företagets framtidsplaner, CEO, dess produkter, konkurrens, investeringar etc..

3. Aktier är mer än ett heltidsarbete om du ska lyckas. Så mitt råd till dig är att undersöka branscherna nogrant. Det kan vara smart att testa med en mindre summa först.
Citera
2014-10-05, 16:49
Medlem
Callawaaays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekungen
Kan inte ett skit om dina nördiga spelbolag eller vad det är för företag men kan ge några generella tips:

1. Bloggar och hemsidor? Tänker du sno andras ideer istället för att komma på dina egna? Om du ska lyckas i branschen måste du kunna tänka själv och ta egna slutsatser under kritiska perioder. Det är största misstaget folk gör att de inte ser och reflekterar sina egna köp.

2. Fokusera inom industrier som du själv har erfarenhet inom. Då kan du lättare analysera företagets framtidsplaner, CEO, dess produkter, konkurrens, investeringar etc..

3. Aktier är mer än ett heltidsarbete om du ska lyckas. Så mitt råd till dig är att undersöka branscherna nogrant. Det kan vara smart att testa med en mindre summa först.

Starbreeze och Mycronic borde väl vara rätt välkända tycker jag?

Tips på aktier, mest för att vidga horisonten lite. Klart jag kommer göra egna analyser.

Övervakade ett 50-tal aktier lite smått i ett par år innan jag började handla.

Började väldigt försiktigt i början men har ökat på med tiden, pengar jag har råd att förlora.

Vill helst inte ha hela portföljen i samma bransch/industri..
Citera
2014-10-05, 17:40
Medlem
Novus Group är ett lågt värderat kvalitetsbolag.
Citera
2014-10-07, 10:25
Medlem
Vad tror folket kom att gå in i Tesco?
Efter deras redovisningsmiss har aktien sjunkit som en sten.

Köpläge eller vad säger ni?
Citera
2014-10-07, 12:16
Medlem
Con-artists avatar
Betsson ser köpvärda ut nu. Skulle gissa på att de går att sälja till åtminstone 260-270 efter rapporten som kommer i månadsslutet.
Citera
2014-10-07, 19:16
Medlem
njekss avatar
Castellum släpper rapport om ungefär en vecka, vad tror vi? Kommer aktien börja klättra uppåt efter släppet eller fortsätta neråt?
Citera
2014-10-07, 20:22
Medlem
joeskos avatar
Håll ögonen på Mr.Green och Ratos på kort samt medellång sikt.
Citera
2014-10-07, 20:39
Medlem
Lagercrantz har tappat något sjukt! Och hela ledningen fulltecknar optioner. Vdn har stora mängder aktier (köpta för mycket högre kurs) och utdelningen höjs varje år i princip.

Jag köper som fan!

Unilever börjar gå mer och mer åt attraktiva nivåer!
Senast redigerad av Jajgert 2014-10-07 kl. 20:59. Anledning: ö
Citera
2014-10-08, 00:21
Medlem
Querijuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Novus Group är ett lågt värderat kvalitetsbolag.

De har varit en del på tapeten sistone. Vad har du för riktkurs? Känns inte som att den når 5kr ens?

Citat:
Ursprungligen postat av joesko
Håll ögonen på Mr.Green och Ratos på kort samt medellång sikt.
Ratos har ju knappt stigit något alls de senaste 3åren? Varför skulle de helt plötsligt gå bra.
mrg känns som en rejäl chansning. En skattesmäll kan sätta företag i rejäl gungning.
Citera
2014-10-08, 00:22
Medlem
Querijuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jajgert
Lagercrantz har tappat något sjukt! Och hela ledningen fulltecknar optioner. Vdn har stora mängder aktier (köpta för mycket högre kurs) och utdelningen höjs varje år i princip.

Jag köper som fan!

Unilever börjar gå mer och mer åt attraktiva nivåer!

Källa på att ledningen köper?
Citera
2014-10-08, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Querijuice
Källa på att ledningen köper?
Avanza
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto