Citat:
Ursprungligen postat av
Callawaaay
Vill bredda min portfölj med aktier ni tror kommer gå fint närmaste 3 åren.
Är nybörjare på detta ska sägas, fick loss pengar i en bostadsförsäljning för ett tag sedan men tröttnade på att ha dem på sparkontot bara. Tänkte satsa ca hälten av mina likvida medel på aktier.
Har just nu Starbreeze och Mycronic sedan ett år tillbaka ungefär, kommer sitta ett tag till på dem.
Fick tipsen i bekantskapskretsen.
Starbreeze är den som gått överlägset bäst men jag tror fortfarande det finns mycket kvar att hämta där, många spännande projekt och IP´n på gång, b.l.a The Walking dead 2016!
Mycronic som har hela 2015 inne redan intäktsmässigt, nya orders är bara bonus. (tillverkar avancerade maskritare bl.a).
Men vill alltså bredda min lilla portfölj med både stabila och högrisk.
Kom med tips på aktier, bloggar, bra hemsidor och säg gärna vad ni tycker om Star och Mycr.
Kan inte ett skit om dina nördiga spelbolag eller vad det är för företag men kan ge några generella tips:
1. Bloggar och hemsidor? Tänker du sno andras ideer istället för att komma på dina egna? Om du ska lyckas i branschen måste du kunna tänka själv och ta egna slutsatser under kritiska perioder. Det är största misstaget folk gör att de inte ser och reflekterar sina egna köp.
2. Fokusera inom industrier som du själv har erfarenhet inom. Då kan du lättare analysera företagets framtidsplaner, CEO, dess produkter, konkurrens, investeringar etc..
3. Aktier är mer än ett heltidsarbete om du ska lyckas. Så mitt råd till dig är att undersöka branscherna nogrant. Det kan vara smart att testa med en mindre summa först.