Hoppade på Anoto Group i måndags vid 0,58. Mitt första aktieköp någonsin, synd bara att man inte degade in mer än 500:- haha!
Tror man på den så kan man köpa mer. Jag köpte själv idag vid 0,72. Men är lite orolig när det blev handelstopp vid 15tiden. Undrar om det är bra eller dåligt om dom där koreanerna lyckas köpa så mycket som dom va på väg (14,4% av anoto).
Tror man på den så kan man köpa mer. Jag köpte själv idag vid 0,72. Men är lite orolig när det blev handelstopp vid 15tiden. Undrar om det är bra eller dåligt om dom där koreanerna lyckas köpa så mycket som dom va på väg (14,4% av anoto).
Verkar ju inte vara bekräftat att handelsstoppet beror på flaggningen. Hur länge kan detta tänkas pågå? Var nära att själv köpa lite Anoto tidigare under dagen.
Medfield Diagnostics utvecklar mikrovågsbaserade diagnosinstrument. Den första produktserien Strokefinder har utvecklas för att särskilja stroke orsakad av propp från stroke orsakad av blödning samt för att övervaka patienter i riskzonen för stroke. Behoven av ett snabbt diagnosförfarande vid stroke är starkt eftersom väldigt få patienter hinner få nödvändig behandling i tid.
Stroke är idag den tredje vanligaste dödsorsaken och är av de främsta orsakerna till svåra och långvariga funktionshinder hos vuxna.15 miljoner människor drabbas av stroke varje år enligt WHO.
Medfields produktstatus är följande:
R10 är en produkt för forskning, som lanserades år 2013 och som finns på Sahlgrenska och Södra Älvsborgs sjukhus i Borås.
M1000 är för bredare användning inom forskning och klinisk metodutvecklig. Lansering beräknas hösten/vintern 2013.
D1000 bygger på M100, men är mindre med syfte att användas i ambulanser och på akutmottagningar. Lansering beräknas ske under 2015.