2014-10-05, 03:18
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Det passar nog bra. Eftersom du stavar som ett barn borde du ju passa ihop med ett. "Mej", herregud...

Seriöst! Jag har alltid skrivit mej/dej/sej och det är helt godtagbart enligt språkliga regler. Googla pls.

Ingen kan anklaga mej (!) för att inte bruka det svenska språket på rätt sätt. Det är extremt viktigt med att stava rätt, inte särskriva, använda kommatecken etc. Jag gick humanistisk linje på gymnasiet och har rätt språkbruk i ryggraden. Så - shut the f up!
Citera
2014-10-05, 08:22
Medlem
behindthewheels avatar
Jag är lite yngre (21) än din pojkvän just nu och dejtar en tjej jag träffade på Sturehof 2 månader sedan som är 28 år gammal. Vi klickar enormt bra ihop, hon är intelligent, snygg och har personlighet. Hon bryr sig inte om åldersskillnaden då vi är på samma plan gällande "mognad" och hon trodde första gången jag var 23 haha..
Citera
2014-10-05, 09:58
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av behindthewheel
Jag är lite yngre (21) än din pojkvän just nu och dejtar en tjej jag träffade på Sturehof 2 månader sedan som är 28 år gammal. Vi klickar enormt bra ihop, hon är intelligent, snygg och har personlighet. Hon bryr sig inte om åldersskillnaden då vi är på samma plan gällande "mognad" och hon trodde första gången jag var 23 haha..

Det gör mej glad att höra. Jag vet inte om jag och snubben är på samma plan vad gäller mognad. Inte så att han är barnslig eller att jag är en gammal stofil, men det märks att vi har lite olika syn på saker. Det är inget jag ser som ett hinder på något sätt, snarare ger det upphov till diskussioner.

Jag hoppas det går bra för er!
Citera
2014-10-05, 10:47
Avslutad
Mina funderingar om detta är att det finns många delar som inte nödvändigtvis hänger ihop.

Juridiskt fel
Knappast! Han är myndig!

Moraliskt fel
Knappast! Han är myndig!

Psykologiskt fel
Kanske, men det vet du bäst! Har en tjejkompis som är rädd för att bli gammal och som konstant förälskar sig i yngre killar för att det får henne att tro att hon fortfarande är yngre än vad hon är. Det tar naturligtvis alltid slut efter att killen har lekt av sig. Men förhoppningsvis gillar du bara killen för den han är och han är inte någon som ska rädda upp ditt svaga psyke. Skulle du själv kunna tänka dig att vara med en man som är 16 år äldre än dig, dvs 55 år? Är svaret ja på den frågan så är det väl bara att köra.
Citera
2014-10-05, 10:52
Medlem
Ja det är extremt läskigt.
Citera
2014-10-05, 10:53
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IzzBells
Ja det är konstigt...vad ser du i en 23 årig kille är frågan?

DU är konstig. Vem säger NEJ till lammkött?
Citera
2014-10-05, 10:57
Medlem
LoserMachines avatar
Jag förstår inte problemet? Ni är väl vuxna människor? Lev och njut, ingen kommer minnas er eller oss om 100 år iaf.
Citera
2014-10-05, 11:15
Medlem
Hej! Är ngra år äldre än dig nu . När jag var 20 var jag tillsammans i några månader med en 23 år äldre kvinna, jag har alltid sett mkt barnslig ut så jag såg väl ut sm 16 år då ha ha. Så det var modigt av henne. jag strunta i sånt då. Det var ett kort men fint möte. Idag är vi ännu bästa vänner.

Jag har också varit sambo med en 13år äldre kvinna i 5 år och det är nog den finaste relationen jag har haft. Hade hon bara orkat med att jag jämt ville resa så hade säkert den relationen kunnat hålla än idag. Sedan ser jag ju i backspegeln att vissa erfarenheter behövde jag göra.

Jag ska tillägga att jag även har varit med yngre kvinnor där det skilt 10 år som mest.

Oavsett ålder finns det inga garantier i relationer. Men visst statistiskt är det mindre chans med större åldersskillnad ska hålla. Det viktiga är att njuta av livet och möten som sker under livet. Framtiden är en illusion oftast -carpe diem.

Sedan är det alltid så att det är jobbigt att gå emot den kollektiva uppfattningen för rätt och fel. Men det är bara att försöka strunta i. Tänk på dem homosexuella exempelvis vad dem får stå ut med olika sorters fördomar pga att dem älskar en person av samma kön. Då är heterosexualitet med åldersskillnad kanske lättare i jämförelse .
Citera
2014-10-05, 11:47
Medlem
R.Rs avatar
Det verkar väl skitbra om ni tycker om varandra och vill vara tillsammans. Förstår inte varför folk ska klanka ner på det. 23 år kanske verkar ungt för människor som är betydligt äldre men det är ändå en ålder där många har hunnit få en del innanför pannbenet, somliga mer än andra. Kan absolut gå bra att ha ett vettigt utbyte med en person i den åldern. Ålder i sig är inte alls någon garanti för personlig mognad, det finns många 50-åringar och även äldre än så som är helt ute och cyklar.

Sen blir jag less på det där gamla tjafset om att kvinnor mognar snabbare än killar och att det därför skulle vara ok med stor åldersskillnad när det gäller omvända roller, dvs ung tjej äldre man. Dels finns det extremt få om ens några seriösa studier som stödjer den teorin. Och även om det faktiskt skulle ligga något i det är ju den personliga mognaden till stor del också ett resultat av ens omgivning och vilka livserfarenheter man har.
Citera
2014-10-05, 12:27
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockySvensson
Mina funderingar om detta är att det finns många delar som inte nödvändigtvis hänger ihop.

Juridiskt fel
Knappast! Han är myndig!

Moraliskt fel
Knappast! Han är myndig!

Psykologiskt fel
Kanske, men det vet du bäst! Har en tjejkompis som är rädd för att bli gammal och som konstant förälskar sig i yngre killar för att det får henne att tro att hon fortfarande är yngre än vad hon är. Det tar naturligtvis alltid slut efter att killen har lekt av sig. Men förhoppningsvis gillar du bara killen för den han är och han är inte någon som ska rädda upp ditt svaga psyke. Skulle du själv kunna tänka dig att vara med en man som är 16 år äldre än dig, dvs 55 år? Är svaret ja på den frågan så är det väl bara att köra.

Jag känner inte att detta är resultatet av någon form av ålderskris från min sida. Då hade jag väl gått ut och försökt ragga på yngre grabbar? Detta var helt oplanerat. Jag kände mej inte ens redo för ett förhållande.

Om det var en fräsch 55-åring, så. Bara vi har något gemensamt så borde det inte vara något problem.
Citera
2014-10-05, 12:28
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Ja det är extremt läskigt.

Ok. Varför tycker du det, om jag får fråga?
Citera
2014-10-05, 12:29
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
DU är konstig. Vem säger NEJ till lammkött?

Haha, snygg kontring!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in