Hej! Är ngra år äldre än dig nu . När jag var 20 var jag tillsammans i några månader med en 23 år äldre kvinna, jag har alltid sett mkt barnslig ut så jag såg väl ut sm 16 år då ha ha. Så det var modigt av henne. jag strunta i sånt då. Det var ett kort men fint möte. Idag är vi ännu bästa vänner.
Jag har också varit sambo med en 13år äldre kvinna i 5 år och det är nog den finaste relationen jag har haft. Hade hon bara orkat med att jag jämt ville resa så hade säkert den relationen kunnat hålla än idag. Sedan ser jag ju i backspegeln att vissa erfarenheter behövde jag göra.
Jag ska tillägga att jag även har varit med yngre kvinnor där det skilt 10 år som mest.
Oavsett ålder finns det inga garantier i relationer. Men visst statistiskt är det mindre chans med större åldersskillnad ska hålla. Det viktiga är att njuta av livet och möten som sker under livet. Framtiden är en illusion oftast -carpe diem.
Sedan är det alltid så att det är jobbigt att gå emot den kollektiva uppfattningen för rätt och fel. Men det är bara att försöka strunta i. Tänk på dem homosexuella exempelvis vad dem får stå ut med olika sorters fördomar pga att dem älskar en person av samma kön. Då är heterosexualitet med åldersskillnad kanske lättare i jämförelse

.