Citat:
Ursprungligen postat av
NinoRojo
Med facit på hand efter valet kan vi tvärtom konstatera att SvP klart överskattade nazismens dragningskraft då de inte kom i närheten av sina målsättningar, vare sig kommunalt eller i riksdagsvalet. Att ett ännu mer öppet nazistiskt parti, som SMR nu ska bilda, skulle lyckas bättre ställer jag mig av självklara skäl minst sagt skeptisk till.
Som sagt många som röstar på SD står etno-nationalismen närmare än de facto SD. Jag har hört en del SD sympatisörer som vill rösta på SvP men tycker de är för små för att det skall vara värt att lägga sin röst på. Det är bara informera dessa personer att nu när SD har inflytande så gynnar det mer om man lägger sin röst på ett mindre parti som SvP eller motsvarande för att de tids nog skall växa sig starka. SD var en gång där SvP befann sig nu. Jag tror det finns stor chans att SD attraherar mer 7-klöverister medans SvP attraherar SD väljare. Såvida inte SvP lägger ner då tar nog NMR den rollen, även om det givetvis är kalkylerat att det är ett stort hopp mellan SD och NMR. Fast lyssnar man på media hur de beskriver partierna så är de ju nästan identiska bara en gradskillnad emellan, enligt media alltså. Jag tror helt klart Sverige kommer bli ett mycket intressant land att bo i den närmsta framtiden för de som är patrioter, i värsta fall bygger man sitt eget samhälle och förädlar ideologin där tills resten av Sverige är villiga att ta emot kunskapens kraft.
Jag behöver väl bara nämna EU-valet, helt klart att prioritera sitt land sin nation står högt upp på agendan i hela Europa, det är nu det roliga börjar