Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-03, 14:50
  #205
Medlem
Ondahamsterns avatar
xtrftw1337

Citat:
Jag är emot all form av Islamism, även den i Saudi Arabien.


Nu är det dock en skillnad på Islamism och Islam den ena är den Politiska formen av Islam medan den andra är religionen.


Citat:
Jag kan inte acceptera deras sätt att leva, att det finns olika könsroller i samhället för män och kvinnor. Kvinnor ska vara hemma och ta hand om barnen, männen ska arbete och dra in pengar och försörja familjen. Att kvinnor inte får vara ute offentligt utan en man i sällskap. Att deras lagbok är koranen. Att 3 mäns röster väger tyngre än ett DNA-bevis.. jag kan mala på ett bra tag..

Pratar du om Islam, de Abrahamitiska religioner eller de religioner som placerar mannen före kvinnan?

För det du beskriver sker runt om i hela världen i flera olika religioner men då Kristendomen och Islam är de två största så syns det mer från dem två.

Citat:
Sen är Islam inte roten till allt ont. Det är alla religioner som bär skulden till världens lidande. Kristna var ju inte så trevliga en gång i tiden.

Många kristna är inte trevliga idag heller kan jag säga då du har bokstavstroende inom alla Kristna delar.

Det stora problemet med religion är att det är en lätt tröst för de med olika problem vilket i sin tur leder till att du har folk med grova psykologiska sjukdomar som dras till dem och utövar dem lite väl...maniskt.

Ja religion är något som är förlegat då vi inte längre behöver förklara allt som "guds verk" utan kan idag förklara varför det existerar naturkatastrofer osv, men att lägga allt skit på religionerna är att göra det för lätt för sig då det handlar mycket om att de som verkligen behöver hjälp inte får den hjälp som de behöver. (av olika skäl)

Citat:
Men nu pratar vi om "dagens" problem.. och då är Islam det största problemet. För det är den enda religion som egentligen sticker ut i mängden om man kollar på alla konflikter runtom i världen. Sen finns ju såklart Judarna i Israel med.

Nja, du missar att Hinduismen egentligen är bra mycket värre än Islam då det är en religion som bokstavligt talat är byggd kring krig och förtryck.
Citera
2014-10-03, 15:07
  #206
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Han säger inte att han är Svensk heller, han säger att "det är lite fräckt att han då, som invandrare kommer hit och..."


Är man inte lite väl korkad om man kan tolka det på nåt annat sätt än att Björn menar att killen inte är Svensk, utan invandrare? Och att han ska minsann inte komma hit och ha åsikter om Sverige och Svenskarna.

Ja, han påpekar ju t.o.m själv att han är en "invandrare". Men sen är det ju så att de i vänsterkanten tycker att alla som kommer hit blir per automatik svenskar från dag 1.
Jag borde flytta till polen några månader, jag kommer säker att känna mig som en polack så fort jag kommer dit...
Citera
2014-10-03, 16:16
  #207
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nja, du missar att Hinduismen egentligen är bra mycket värre än Islam då det är en religion som bokstavligt talat är byggd kring krig och förtryck.

Intressant, utveckla gärna och "upplys" mig.
Citera
2014-10-03, 17:54
  #208
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Ja, FT källhänvisar medans IRM och Expo fabulerar utan källor. Ja, jag talar sanning.
Ja, vi talar om Björn Söder men då du selektivt citerade mitt inlägg där det visade sig att SD har flest invandrare som medlemmar i partiet, som Björn Söder kommenterade och var mycket positiv så blir diskussionen vinklad och skev.

På grund av dig.

Jag citerade ditt inlägg för jag ville veta om den här tråden skulle utgå från Fria Tider eller inte. Antagligen är det avgörande för oss båda?
Citera
2014-10-03, 19:37
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Här är också en rolig video med lögnaren Björn Söder

https://www.youtube.com/watch?v=mP91QrExkLc


Här bryter de ner ALLA lögerna. Kvar står en vilsen och lite dum man. Men han skakar av sig det och fortsätter ljuga.
Frågan är hur man kan ta Sveriges andra vice talman på allvar:

http://www.interasistmen.se/granskni...soders-logner/

När du ändå är ute på tuben kan du ju ta dig lite tid och kolla "Granskning Sverige" och Radiolänsman som har en stående inbjudan till IRM Henrik som hittills inte lyckats ta tid att delta i något program.

Det Debatt avsnittet var det avgörande var min röst skulle hamna, Carlito och Tok Henrik trodde jag inte fanns på riktigt
Citera
2014-10-03, 19:42
  #210
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linus66
När du ändå är ute på tuben kan du ju ta dig lite tid och kolla "Granskning Sverige" och Radiolänsman som har en stående inbjudan till IRM Henrik som hittills inte lyckats ta tid att delta i något program.

Det Debatt avsnittet var det avgörande var min röst skulle hamna, Carlito och Tok Henrik trodde jag inte fanns på riktigt

1. Har du en länk till avsnittet.
Citera
2014-10-03, 19:48
  #211
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Ja, han påpekar ju t.o.m själv att han är en "invandrare". Men sen är det ju så att de i vänsterkanten tycker att alla som kommer hit blir per automatik svenskar från dag 1.
Jag borde flytta till polen några månader, jag kommer säker att känna mig som en polack så fort jag kommer dit...

ja, han påpekar att han är invandrare. Björn Söder tycker det är anmärkningsvärt att han som ICKE Svensk kommer hit och har synpunkter. Björn är rasist; Han gör skillnad på invandrare som har svenskt pass och som står i riksdagen, men han ska inte få ha åsikter om Sverige och Svenskarna. Han är alltså klassad som andar klassens medborgare. Det är ren och skär rasism. Invandrare ska inte göra sig besvär i Sverige, även om de är assiliminerade. Så SDs invandringshat är tydlig. Björns rasism är klassisk och när han får kritik för det så glider han... Hycklare och lögnare med andra ord. Kalla sig anti-rasist genom sin nolltolerans och reklamfilmer men när det väl kommer till kritan står han i det finaste vi har och spottar på invandrare som dessutom är assiliminerade.
Citera
2014-10-03, 19:53
  #212
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Jag är emot all form av Islamism, även den i Saudi Arabien. Jag kan inte acceptera deras sätt att leva, att det finns olika könsroller i samhället för män och kvinnor. Kvinnor ska vara hemma och ta hand om barnen, männen ska arbete och dra in pengar och försörja familjen. Att kvinnor inte får vara ute offentligt utan en man i sällskap. Att deras lagbok är koranen. Att 3 mäns röster väger tyngre än ett DNA-bevis.. jag kan mala på ett bra tag..

Sen är Islam inte roten till allt ont. Det är alla religioner som bär skulden till världens lidande. Kristna var ju inte så trevliga en gång i tiden. Men nu pratar vi om "dagens" problem.. och då är Islam det största problemet. För det är den enda religion som egentligen sticker ut i mängden om man kollar på alla konflikter runtom i världen. Sen finns ju såklart Judarna i Israel med.

jag är ateist och tycker också att all form av religion ska vara en privatsak. Men du måste skilja på fundamentalister och sekulära muslimer. Att klumpa ihop alla muslimer till en stor gegga är rasism och du framstår som outbildad och korkad när du gör det.

Det största problemet är inte religion, utan girighet. Makt. Missbruk. Politiker i vissa länder använder sig av religionen för att nå sina giriga mål om makten över oljan. Har inget med religion att göra.

Lika lite som att SD är ett konservativt kristet parti, även om de utger sig för att vara det.
SD utger sig för att vara anti-rasistiskt parti - men i allt de står för andas det rasism.
Så vad folk anser av islam är ju inte sant för det.

Björn Söder talar om att muslimer är roten till det onda. Men det är ju bara ett sätt att hetsa alla såna som du, som tror honom. Han VET att islam bara är en religion och det är bara i händerna av fundamentalister som det blir farligt. men då är det ju fundamentalisterna man bör gå på och inte fredliga muslimer som faktiskt dödas varje dag.
Citera
2014-10-03, 19:56
  #213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
1. Har du en länk till avsnittet.

Sök så bör du få en hel del att välja mellan men förmodligen inget du vill veta för det är mest granskningar hur SD behandlas av media
Citera
2014-10-03, 21:10
  #214
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
1. Björn Söder var inte inblandad

2. De inblandade slog aldrig någon, de var inte i närheten av att slå någon.

3. Det var aluminiumrör

4. Erik Almqvist har avgått, Ekeroth filmade bara.

5. Det var en grovt kriminell person (som polisen tog senare under den aktuella kvällen) som de tog upp rören i försvar mot.

6. Ekeroth kallade inte någon för "babbe" eller "hora", det var Almqvist, och han har som sagt avgått. Den tredje personen är inte högt uppsatt i partiet.


Åh, herregud, vad skriver du!?
Har detta, ditt inlägg, verkligen godkänts av Sveriges åsiktspoliser?
Ring till det S+Mp styrda regeringskansliet och fråga om dina uttalanden är okej.
Det skulle jag ha gjort.
Citera
2014-10-03, 21:32
  #215
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
jag är ateist och tycker också att all form av religion ska vara en privatsak. Men du måste skilja på fundamentalister och sekulära muslimer. Att klumpa ihop alla muslimer till en stor gegga är rasism och du framstår som outbildad och korkad när du gör det.

Det största problemet är inte religion, utan girighet. Makt. Missbruk. Politiker i vissa länder använder sig av religionen för att nå sina giriga mål om makten över oljan. Har inget med religion att göra.

Lika lite som att SD är ett konservativt kristet parti, även om de utger sig för att vara det.
SD utger sig för att vara anti-rasistiskt parti - men i allt de står för andas det rasism.
Så vad folk anser av islam är ju inte sant för det.

Björn Söder talar om att muslimer är roten till det onda. Men det är ju bara ett sätt att hetsa alla såna som du, som tror honom. Han VET att islam bara är en religion och det är bara i händerna av fundamentalister som det blir farligt. men då är det ju fundamentalisterna man bör gå på och inte fredliga muslimer som faktiskt dödas varje dag.

Börjar bli lite trött på det här.. att folk tror att jag drar alla "över en kamm" så fort man ska kritisera någonting. Jag pekar inte på alla världens muslimer, jag pekar på Islamister. Jag kritiserar Islamism lika mycket som jag kritiserar vidriga ideologier som kommunism och nazism. Vad är så himla rasistiskt i det?

Kan tillägga att jag också är ateist.
__________________
Senast redigerad av xtrftw1337 2014-10-03 kl. 21:36.
Citera
2014-10-03, 22:33
  #216
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Fungerar ypperligt för mig. Att du inte har förmågan att klicka på en länk är inte mitt problem. Det är ditt.

Vilka argument har dödat mina argument? Inte läst ett enda.
Björn Söder ljuger som en djävla dåre och du ser det inte.
Kanske hänger din oförmåga att klicka på en länk och förmåga att inte se när en man är fullständigt avklädd med sina lögner. Kanske är det så att det gör att du är en duktig sektmedlem?

Inget av Björn Söders lögner har du visat stämmer.

Amen ditt tråkiga troll, den ena länken funkade inte och den andra innehöll citat utryckta från sin kontext!

Kan inte ni antivita rasister bättre än såhär!?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback