Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-02, 20:51
  #193
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Om folk skulle upprepa händelsen exakt som den utspela sig så skulle Söder eller någon annan inte förneka någonting.
De kommer ju dock förneka, med all rätt, när folk lägger in ord som attackera, svinga, vifta osv. Vilket media och motståndare gärna gör. För de vet att händelsen är en sådan icke nyhet annars.

Jag vill få dig att få tio personer som blivit vittne till samma överfall, olycka eller teaterstycke att återge exakt som den utspelade sig och få en exakt återgiven bild med både konsensus och exakt vad de såg?

Orden; attackera, svinga, vifta (eller valfritt offensivt verb du vill) spelar egentligen ingen roll. Folk såg vad de såg. Rätt eller fel spelar ingen roll. Men genom att föringa någons uppfattning är inte det samma som att uppfattning är av avsiktlig grund. Dessutom är svensken i allmänhet rätt skeptisk till alll form av media.

Om SVT skulle gå ut på stan med mikrofonen i hand och kameran på axeln och ställa frågan "ska man tro på allting som skrivs i våra tidningar?", vi kan spekulera, så klart, men resultatet kommmer vara tydlligt, inte sant? Något av det första jag fick lära mig som barn var att man ska inte tro på allting som skrivs och sägs. Skolan har talat om samma sak. (Ni) talar också om samma sak. Jag tror inte på allt som skrivs. Inte du heller. I sådant hänseende är vi överens. Men jag får väl utgå från vad Söder själv säger i alla fall? Eller det ska man inte heller ta på för största allvar?

Jag är alldeles övertygad om att majoriteten inte delade texten som hörde till järn(metalll?)rörsskandalen som var skriven av kvällspressen. Men sanningen är att det kanske inte var helt normalt heller? Uppträdandet skulle skrämma svenska barn och föräldrar på en lekplats. För mycket testesteron helt enket. Folk reagerar på videon. Men att försöka avfärda många människors reaktion; det är rent förnuftsvenskt att reagera på aggression.

Björn Söder är dessutom ganska aggressiv i sin framtoning. Det minskar utrymmet. Det är svårt utan att börja driva om honom som person, men att ändå föreställa honom i något mer allmänt avslappnade eller glatt sammanhang? Han vill ha ordning och reda och är trött på att behöva försvara sig själv och partiet. Men Söder hade verkligen vunnit på att slappna av istället för att låta en monotom-passiv-agrresiv-gnäll ton som avbryter, vara det han tog med sig från retoriklektionerna på högstadiet. Det är ju inte så att han fått med sig en släng av nedärvd Fridolin-light-egenskap, eller att kunna försteälla honom programmet Bullen. Inte heller i en sång-duell med Laleh sjungandes "Vårens första dag".



Men gnälla kan han, Björn Söder.
__________________
Senast redigerad av varmluftsballong 2014-10-02 kl. 21:06.
Citera
2014-10-03, 02:01
  #194
Medlem
Antivalents avatar
Varför googlar inte bara gemene man på "Dömda politiker"? Finns en utmärkt lista där man kan se avskum i alla partier. Ska man inte strunta i vem som säger någonting utan vad?

Hur var det nu fru Roosevelt sa:

Great minds discuss ideas
average minds discuss events
small minds discuss people
Citera
2014-10-03, 09:45
  #195
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Fria Tider källhänvisar direkt till pressmeddelande, även LT finns med i tråden.
IRM och Expo kokar mest ihop sina egna fantasiartiklar.
För denna tråden anser jag det vara relevant då TS ljuger sig blå i ansiktet i hopp om att några (få) inte kollar upp riktiga källor.

Fria tider källhänvisar. Expo är fantasier. Ts ljuger. Och du talar sanning. Då står det klart för dig.

Kan vi övergå till att prata om Björn Söder igen och lämna rasist-frågan? För det är väl inte det man ska prata om när vi talar om en politiker?
Citera
2014-10-03, 13:01
  #196
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
1. Han råljuger om vad han sa om Adnan Dibrani.
han påstår att han aldrig sagt att Adnan inte tillhör det svenska folket.

Nej? Det har han aldrig sagt. Lyssna riktigt ordagrant på vad han säger. Så säger han aldrig att han inte är svensk..
Citera
2014-10-03, 13:06
  #197
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag småler mest åt Åkesson och hans arme av järnrörstomtar, men den där Björn Söder är fan creepy på riktigt. Ryser bara jag ser hans blekfeta bebisansikte.

http://www.interasistmen.se/granskni...mofob-av-rang/

Kolla detta stycke:
Citat:
2. Hatet mot muslimer:

”Islam är det största hotet mot västerlandet”

Så jävla vänstervridet. Muslimer och Islam är inte samma sak. Islam är ett hot mot världen, det är det redan idag. När ISIS försöker islamisera hela mellanöstern och världen. Är man en "rasist" om man avskyr det som ISIS håller på med?

Sen är Islam en religion och Muslimer en folkgrupp. Så förstår inte hur man kan kalla en islamkritiker (religionskritiker) för rasist. När denna "religion" inte är någon människa. En religion är en ideologi och ett sätt att tänka och styra ett samhälle. Sverige bygger på kristna värderingar.
__________________
Senast redigerad av xtrftw1337 2014-10-03 kl. 13:08.
Citera
2014-10-03, 13:52
  #198
Medlem
hushlittledarlings avatar
Här är också en rolig video med lögnaren Björn Söder

https://www.youtube.com/watch?v=mP91QrExkLc


Här bryter de ner ALLA lögerna. Kvar står en vilsen och lite dum man. Men han skakar av sig det och fortsätter ljuga.
Frågan är hur man kan ta Sveriges andra vice talman på allvar:

http://www.interasistmen.se/granskni...soders-logner/
Citera
2014-10-03, 14:02
  #199
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Kolla detta stycke:


Så jävla vänstervridet. Muslimer och Islam är inte samma sak. Islam är ett hot mot världen, det är det redan idag. När ISIS försöker islamisera hela mellanöstern och världen. Är man en "rasist" om man avskyr det som ISIS håller på med?

Sen är Islam en religion och Muslimer en folkgrupp. Så förstår inte hur man kan kalla en islamkritiker (religionskritiker) för rasist. När denna "religion" inte är någon människa. En religion är en ideologi och ett sätt att tänka och styra ett samhälle. Sverige bygger på kristna värderingar.

Du har helt fel:
Islam är en religion. Religioner dödar inte. Det är utövarna som tolkar "Bibeln, Toran eller Koranens" ord som dödar.
Det är inte kniven som dödar utan den som håller i kniven.

Islam är en religion som har flera olika inrikningar, det finns fredliga och pacifistiska grupper och det finns islamistiska som bygger sin tro på att islam ska vara politisk.
Islam är inte en homogen grupp.
Om du ska prata om religionen Islam som ett problem bör du också säga vilka grupperingar inom Islam som är problemet. Ungefär som att du kan inte säga att alla män är pedofiler för att 98% av pedofilerna är män. Pedofiler är pedofiler.

Björn Söder och hans muntra män ljuger svenska folket i ansiktet när de påstår att Islam är ett hot. Det finns inget hot. Det finns några stolpskott som precis som det finns ordodoxa korkskruvs judar som vill utrota halva palestina. och har som mål att skapa paradiset på jorden genom judendomen. Precis som extremt kristne Bush som anföll Irak.

Björn Söder och hans lögnare till män VET detta, men de försöker utmåla alla muslimer som roten till allt ont. De vet skillnaden. Men för gemeneman som går omkring i skånska myllan förstår kanske inte det.
Citera
2014-10-03, 14:14
  #200
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Fria tider källhänvisar. Expo är fantasier. Ts ljuger. Och du talar sanning. Då står det klart för dig.

Kan vi övergå till att prata om Björn Söder igen och lämna rasist-frågan? För det är väl inte det man ska prata om när vi talar om en politiker?

Ja, FT källhänvisar medans IRM och Expo fabulerar utan källor. Ja, jag talar sanning.
Ja, vi talar om Björn Söder men då du selektivt citerade mitt inlägg där det visade sig att SD har flest invandrare som medlemmar i partiet, som Björn Söder kommenterade och var mycket positiv så blir diskussionen vinklad och skev.

På grund av dig.
Citera
2014-10-03, 14:21
  #201
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Här är också en rolig video med lögnaren Björn Söder

https://www.youtube.com/watch?v=mP91QrExkLc


Här bryter de ner ALLA lögerna. Kvar står en vilsen och lite dum man. Men han skakar av sig det och fortsätter ljuga.
Frågan är hur man kan ta Sveriges andra vice talman på allvar:

http://www.interasistmen.se/granskni...soders-logner/


Igen, ett YT-klipp som inte ens fungerar och IRM med ryckta citat ur sin kontext som källa.



TS: Varför besvarar du inte alla svar som dödar dina "argument"? Vem försöker du lura? Patetiskt grandlux. Troll.
Citera
2014-10-03, 14:34
  #202
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Nej? Det har han aldrig sagt. Lyssna riktigt ordagrant på vad han säger. Så säger han aldrig att han inte är svensk..
Han säger inte att han är Svensk heller, han säger att "det är lite fräckt att han då, som invandrare kommer hit och..."


Är man inte lite väl korkad om man kan tolka det på nåt annat sätt än att Björn menar att killen inte är Svensk, utan invandrare? Och att han ska minsann inte komma hit och ha åsikter om Sverige och Svenskarna.
Citera
2014-10-03, 14:37
  #203
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Igen, ett YT-klipp som inte ens fungerar och IRM med ryckta citat ur sin kontext som källa.



TS: Varför besvarar du inte alla svar som dödar dina "argument"? Vem försöker du lura? Patetiskt grandlux. Troll.

Fungerar ypperligt för mig. Att du inte har förmågan att klicka på en länk är inte mitt problem. Det är ditt.

Vilka argument har dödat mina argument? Inte läst ett enda.
Björn Söder ljuger som en djävla dåre och du ser det inte.
Kanske hänger din oförmåga att klicka på en länk och förmåga att inte se när en man är fullständigt avklädd med sina lögner. Kanske är det så att det gör att du är en duktig sektmedlem?

Inget av Björn Söders lögner har du visat stämmer.
Citera
2014-10-03, 14:37
  #204
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Du har helt fel:
Islam är en religion. Religioner dödar inte. Det är utövarna som tolkar "Bibeln, Toran eller Koranens" ord som dödar.
Det är inte kniven som dödar utan den som håller i kniven.

Islam är en religion som har flera olika inrikningar, det finns fredliga och pacifistiska grupper och det finns islamistiska som bygger sin tro på att islam ska vara politisk.
Islam är inte en homogen grupp.
Om du ska prata om religionen Islam som ett problem bör du också säga vilka grupperingar inom Islam som är problemet. Ungefär som att du kan inte säga att alla män är pedofiler för att 98% av pedofilerna är män. Pedofiler är pedofiler.

Björn Söder och hans muntra män ljuger svenska folket i ansiktet när de påstår att Islam är ett hot. Det finns inget hot. Det finns några stolpskott som precis som det finns ordodoxa korkskruvs judar som vill utrota halva palestina. och har som mål att skapa paradiset på jorden genom judendomen. Precis som extremt kristne Bush som anföll Irak.

Björn Söder och hans lögnare till män VET detta, men de försöker utmåla alla muslimer som roten till allt ont. De vet skillnaden. Men för gemeneman som går omkring i skånska myllan förstår kanske inte det.

Jag är emot all form av Islamism, även den i Saudi Arabien. Jag kan inte acceptera deras sätt att leva, att det finns olika könsroller i samhället för män och kvinnor. Kvinnor ska vara hemma och ta hand om barnen, männen ska arbete och dra in pengar och försörja familjen. Att kvinnor inte får vara ute offentligt utan en man i sällskap. Att deras lagbok är koranen. Att 3 mäns röster väger tyngre än ett DNA-bevis.. jag kan mala på ett bra tag..

Sen är Islam inte roten till allt ont. Det är alla religioner som bär skulden till världens lidande. Kristna var ju inte så trevliga en gång i tiden. Men nu pratar vi om "dagens" problem.. och då är Islam det största problemet. För det är den enda religion som egentligen sticker ut i mängden om man kollar på alla konflikter runtom i världen. Sen finns ju såklart Judarna i Israel med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback