Eller så klagar man hos sin hyresvärd som får ta tag i skiten, skickar ut varningsbrev om störning. Därför man bla betalar sin hyra varje månad för att få hjälp av sin värd.
Bara fråga om han inte kan sänka tv:n när han tittar kvällstid/nattetid alternativt använda hörlurar. Dom flesta hade nog sänkt ljudet, och tyckt att det var lite pinsamt om han inte insett att det hörts igenom väggarna...
Annars lägg en lapp med samma meddelande till honom om du tycker det är jobbigt att prata direkt med honom. Funkar inte det så kontakta föreningen.
Tänkte att jag kunde dela med mig lite av hur min natt har varit än så länge.
Ska nu upp om 3 timmar. Har hållits vaken av grannen under mig som smäller i garderobsdörrar hela jävla tiden. Då och då skriker denna man "GAAAH" alternativt sjunger/skriker stycken av va jag tror är elvislåtar samt enstaka random "GIVE IT TO ME!" Detta är då en svensk man på 50+ med fru och en dotter i 20års åldern.
Tror även jag har hört frugan joinat i skrikandet och kan ju vara så att give it to me har yttrats under älskog.
Detta har hållit på sen ett-tiden ungefär då jag tyvärr vaknade ur min ljuva sömn.
Hursomhelst får jag känslan av att olagliga substanser i någon form har intagits av mina kära grannar och jag väntar nog med att ta kontakt med dessa tills imorgon.
Hade jag inte varit nyinflyttad hade jag nog ringt polisen direkt, men som andra människor har nämnt i tråden är jag ej sugen på att starta en fejd i onödan innan jag får pejl på området ordentligt.
Vad mycket gnälliga människor det finns här. Skaffa öronproppar istället om ni inte vågar säga till. Man vänjer sig efter ett tag och alla blir nöjda och glada, och era dystra liv slipper förstöra andra som har det roligt.
vad ska jag göra när jag ringer 11414 och försöker polisanmäla ett par fula äckliga araber som lyssnar på hög musik från 10 på morgonen till 12 på natten när jag inte ens bor granne med dom men störs av deras jävla äckliga turkmusik? slynan i telefonen säger alltid "men du får ju ta och be dom lugna ner sig! inget som du kan polisanmäla för"
jag har försökt o få tag på dessa turkar men dom ÖPPNAR aldrig dörren och dom svarar aldrig när man ringer, och om jag väntar tills dom går ut och visar käften så kommer jag bli polisanmäld så fort jag lägger ett finger på dom.
what do I do?! kan jag ta och ringa 112 och säga att jag hörde ett pistolskott ? när polisen är framme så kommer hörs ju turkmusiket och dörren bryts in man får väl inte skit för sånt? och vem fan är störningsjournalen egentligen? jag har googlat och frågat tidigare ägaren och han visste fan inte heller
är det securitas som oftast är störningsjour?
Senast redigerad av JaffaCalling 2014-10-03 kl. 12:08.
vad ska jag göra när jag ringer 11414 och försöker polisanmäla ett par fula äckliga araber som lyssnar på hög musik från 10 på morgonen till 12 på natten när jag inte ens bor granne med dom men störs av deras jävla äckliga turkmusik?
jag har försökt o få tag på dessa turkar men dom ÖPPNAR aldrig dörren och dom svarar aldrig när man ringer, och om jag väntar tills dom går ut och visar käften så kommer jag bli polisanmäld så fort jag lägger ett finger på dom.
what do I do?! kan jag ta och ringa 112 och säga att jag hörde ett pistolskott ? när polisen är framme så kommer hörs ju turkmusiket och dörren bryts in man får väl inte skit för sånt?
Du förtjänar årets Flashback-pris, det mest korkade inlägget under detta år. Jag antar att du är medveten om att falsklarm till polisen är straffbart, det kan ge både böter och fängelse beroende på vad du anmäler. Det kommer alltså inte komma någon insatsstyrka pga. att du tycker att dina granne stör dig. Du säger att din granne spelar musik på dagen, vilket är tillåtet, så vad är det du tänker anmäla? Jag får uppfattningen av att detta enbart handlar om att din granne är arab och därav gillar du inte grannen. Jag tror egentligen att du aldrig har träffat din granne, du sitter hemma i ditt pojkrum med din ilska över invandrare men aldrig vågar ta tag i det själv, en sann sverigedemokrat.
vad ska jag göra när jag ringer 11414 och försöker polisanmäla ett par fula äckliga araber som lyssnar på hög musik från 10 på morgonen till 12 på natten när jag inte ens bor granne med dom men störs av deras jävla äckliga turkmusik? slynan i telefonen säger alltid "men du får ju ta och be dom lugna ner sig! inget som du kan polisanmäla för"
what do I do?! kan jag ta och ringa 112 och säga att jag hörde ett pistolskott ? när polisen är framme så kommer hörs ju turkmusiket och dörren bryts in man får väl inte skit för sånt? och vem fan är störningsjournalen egentligen? jag har googlat och frågat tidigare ägaren och han visste fan inte heller
är det securitas som oftast är störningsjour?
Om störningsjour finns (detta brukar stå i trappupgången, annar så är det bara ringa hyresvärden/styrelsen) så ska du kontakta den, om inte så ska du kontakta hyresvärden/styrelsen.
Polisen kan man ringa om det är väldigt livat nattetid (och om dom drar nåt om att säga till så svarar du bara att du redan försökt med det).
Citat:
Ursprungligen postat av Aphelion.
Du förtjänar årets Flashback-pris, det mest korkade inlägget under detta år. Jag antar att du är medveten om att falsklarm till polisen är straffbart, det kan ge både böter och fängelse beroende på vad du anmäler. Det kommer alltså inte komma någon insatsstyrka pga. att du tycker att dina granne stör dig. Du säger att din granne spelar musik på dagen, vilket är tillåtet, så vad är det du tänker anmäla? Jag får uppfattningen av att detta enbart handlar om att din granne är arab och därav gillar du inte grannen. Jag tror egentligen att du aldrig har träffat din granne, du sitter hemma i ditt pojkrum med din ilska över invandrare men aldrig vågar ta tag i det själv, en sann sverigedemokrat.
Det är INTE tillåtet att spela musik på en nivå som stör, oavsett vilken tid på dygnet det är.