2014-10-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbojan
Kallar du fyra forskare som kommit fram till splittrade resultat för empiriska bevis? Och en av dessa fyra rapporter, Leuchter, har visat sig ha massor av hål i sig.

Men det är ju helt otroligt vad dum i huvudet du är, för att inte säga oärlig. Det är först och främst inte personerna som ska bedömas utan faktan som presenteras, men detta verkar vara bortom din förmåga. Det är sen inte heller fyra författares arbeten som du bedömer utan enbart en, detta då det är Rudolf som är författaren till boken och ingen av de andra. Leuchter är alltså irrelevant för vad vi nu diskuterar.

Citat:
Alltså; i avlusningskammrarna var det otroligt högre doser HCN, som fick stå i timtal så att HCN fick evaporera och tränga sig in i väggar för att bilda berlinblå.

I gaskamrarna var det relativt låga doser HCN i korta intervall, och där kamrarna spolades av med vatten efter varje gasning. Dessutom förstördes dessa kamrar efter kriget, men ändå är man förvånad över att man inte hittar berlinblått?

Men din dumme fan, vi har ju redan kunnat konstatera att HCN halterna INTE var högre i "gaskammarna", eller mer korrekt, jag har presenterat bevis för detta som du har ignorerat. Angående ditt debila svammel om vatten;

Citat:
Furthermore, the opinion is occasionally expressed that the homicidal “gas chamber” was sprayed with a water hose after every gassing. This assertion forgets that it would have lasted many hours until the “gas chamber” could have been cleared of bodies (they had to be cremated, which is time-consuming, after all) that the hydrogen cyanide does not merely sit on the surface of the wall, but rather, due to its extremely high diffusion capacity, penetrates deeply into the wall within a few hours, and that a water hose would be of no assistance in this regard, quite apart from the fact that such an action would have had the effect of causing the consequently extremely damp walls to adsorb even more hydrogen cyanide during the next hypothetical gassing. In addition, the samples taken from the ceiling, which was certainly not hosed down, likewise show no reproducible cyanide concentrations.

http://codoh.com/library/chapter/1836/

Citat:
Trots gaskamrarnas horribla miljö och utsättning för att bilda berlinerblått hittade forskare det år 1945: ,http://www.ihr.org/jhr/v11/v11p207_Staff.html hur kan det förklaras?

Och vadå? Hittar inget om att de skulle ha hittat berlinerblå i gaskammare.

Citat:
Du förnekar att avlusningskamrarna hade extremt hög dos HCN under lång tid jämfört med gaskamrarna? Förstår jag dig rätt?

Men för helvete då, nu är jag helt övertygad om att du trollar. Nej, min inställning har alltid varit att avlusningskammarna har varit utsatta för mycket HCN, "gaskammarna" har inte varit det (de har närmast inte alls utsats för HCN) men de borde ha varit det om holohoaxen ska ha varit sann.

Citat:
"They were able to confirm the presence of cyanide in Krema II but nowhere else in this preliminary investigation" http://www.holocaust-history.org/auschwitz/chemistry/

Visst hittade man berlinblå i gaskamrarna.

Nej idiot, de pratar om närvaron av HCN, inte om berlinerblå. Ingen har någonsin förnekat att det funnits små mängder av HCN i "gaskammarna" liksom i hela Auschwitz komplexet.
2014-10-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Det går omöjligt att tolka det så. Särskilt om man läser hela stycket och inte bara den meningen.

Så vad ska vi göra med kvinnor och barn? Frågar Himmler

Vi kan inte döda männen och låta kvinnor och barn växa upp till fiender.

Det här folket måste försvinna från jordens yta! - Himmlers svar på sin egen fråga.

Alltså att döda kvinnor och barn också. Vilket också var precis vad man gjorde enligt rapporterna från einsatzgruppen.

Jag har läst hla stycket och håller fast vid min tolkning. Snarare så är det DU som är inkapabel att se det hela i en större kontext.
2014-10-02, 22:13
Medlem
Turbojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Men din dumme fan, vi har ju redan kunnat konstatera att HCN halterna INTE var högre i "gaskammarna", eller mer korrekt, jag har presenterat bevis för detta som du har ignorerat. Angående ditt debila svammel om vatten;

http://codoh.com/library/chapter/1836/

Exakt, HCN-halterna var inte högre i gaskammrarna, ändå konstaterar ni att berlinblått borde ha uppstått och tar inte i beaktande halten HCN som användes, vilka element som kammrarna utsattes för efter kriget etc, etc..
Allt svammel om vatten du länkar till är inte baserat på fakta, vilket märks i hans språk. T.ex är det felaktigt att kremeringen inte kunde pågå samtidigt som gasningar, det skedde i andra rum och ifall HCN ska explodera krävs ppm på över 50.000. Med andra ord tog det inte flera timmar, utan ca 1h för varje omgång. http://www.holocaustresearchproject.org/othercamps/auschwitzgaschambers.html
"Initially the process of killing and ventilation of the gas chamber lasted several hours. Later, after the installation of ventilators, this period was shortened to about an hour."

Citat:
Och vadå? Hittar inget om att de skulle ha hittat berlinerblå i gaskammare.
Man hittade höga doser HCN-föreningar i Krema II (trots dess exponering för element i 40 år) jämfört med resten av lägret (förrutom avlusningskamrarna då).

Citat:
Men för helvete då, nu är jag helt övertygad om att du trollar. Nej, min inställning har alltid varit att avlusningskammarna har varit utsatta för mycket HCN, "gaskammarna" har inte varit det (de har närmast inte alls utsats för HCN) men de borde ha varit det om holohoaxen ska ha varit sann.

Det verkar inte gå in för dig varför det är självklart att avlusningskammrarna fick berlinblå-avlagringar och varför gaskammrarna inte fick det.
Hög halt HCN (löss) = berlinblått
Relativt låg halt HCN (människor) =inget berlinblått men relativt höga halter av HCN-föreningar upptäckta.

Citat:
Nej idiot, de pratar om närvaron av HCN, inte om berlinerblå. Ingen har någonsin förnekat att det funnits små mängder av HCN i "gaskammarna" liksom i hela Auschwitz komplexet.
"They were able to confirm the presence of cyanide in Krema II but nowhere else".
Hur många gånger ska jag behöva säga att man hittade HCN i Krema II trots att det blivit förstört och exponerad för naturliga element såsom vatten, vind, snö i över 40 år medans resten av Auschwitz-komplexet inte förstördes? Det krävs en Rejäl högre dos HCN för att det ska klara det.
2014-10-02, 22:28
Medlem
Citat:
Trams.

Jag orkar inte med det här längre, du är uppenbarligen ett troll eller så är du grovt inkompetent. I vilket fall så finns det ingen som helst poäng med att fortsätta diskussionen med någon vars främsta strategi är att utmattningsposta. Då du inte heller framför något nytt så kan du fortsätta med dina banala pajaskonster för dig själv i fortsättningen, från och med nu lämnar jag den här konversationen.
2014-10-02, 22:34
Medlem
Turbojans avatar
Citat:
Jag orkar inte med det här längre, du är uppenbarligen ett troll eller så är du grovt inkompetent. I vilket fall så finns det ingen som helst poäng med att fortsätta diskussionen med någon vars främsta strategi är att utmattningsposta. Då du inte heller framför något nytt så kan du fortsätta med dina banala pajaskonster för dig själv i fortsättningen, från och med nu lämnar jag den här konversationen.

Du kan inte, innan du lämnar diskussionen, famföra varför relativt höga spår (inte jämförbart med Auschwitz-komplexet) av HCN har återfunnits i gaskammaren Krema II?

Att du inte kan se förbi faktumet att berlinblå inte behöver bildas för att en gasning ska ha skett (rent kemiskt talat, och som är bevisat i nutida rapporter) får hela argumentationen att stanna upp. (Vet du förresten att Rudolf själv kom hem och skulle skapa berlinblå avlagring med hjälp av HCN, men inte lyckades?)

Men okej, så vida du inte har nå svar på dessa två punkter så avslutar vi väl här.
Senast redigerad av Turbojan 2014-10-02 kl. 22:40.
2014-10-02, 22:40
Medlem
Citat:
Jag har läst hla stycket och håller fast vid min tolkning. Snarare så är det DU som är inkapabel att se det hela i en större kontext.

Okej. Hela stycket blir väldigt märkligt och osammanhängande om man läser den meningen
som du gör. Särskilt blir meningen direkt efter om att de måste försvinna från jordens yta malplacerad.

Vi kommer nog ingen vart med det här. Du är tvungen att ta till god vilja och tolka det på det sättet, annars så skulle det motsätta hela din teori om förintelsen.

Och det vill du inte.
2014-10-02, 22:51
Medlem
Citat:
Okej. Hela stycket blir väldigt märkligt och osammanhängande om man läser den meningen
som du gör. Särskilt blir meningen direkt efter om att de måste försvinna från jordens yta malplacerad.

Vi kommer nog ingen vart med det här. Du är tvungen att ta till god vilja och tolka det på det sättet, annars så skulle det motsätta hela din teori om förintelsen.

Och det vill du inte.

Trams då, jag kan säga precis samma sak om dig och din ovillighet att tolka texten på det sätt som jag förespråkar men det för inte konversationen framåt. Faktum är att Himmler inte säger att han vill döda någon och påståendet om att han vill få dem att försvinna från jordens yta behöver ju inte tolkas helt bokstavligt. Gissningsvis så vill han bara få dem att försvinna från tyskkontrollerade områden.
2014-10-02, 23:18
Medlem
Citat:
Trams då, jag kan säga precis samma sak om dig och din ovillighet att tolka texten på det sätt som jag förespråkar men det för inte konversationen framåt. Faktum är att Himmler inte säger att han vill döda någon och påståendet om att han vill få dem att försvinna från jordens yta behöver ju inte tolkas helt bokstavligt. Gissningsvis så vill han bara få dem att försvinna från tyskkontrollerade områden.

De försvinner från jordens yta om de dödas men inte om de förflyttas några mil österut.

Det är alltså inte orden han säger som de är det rätta? Utan något annat, hans publik ska alltså försöka gissa vad det är för order deras chef ger dem. Det är inte vad de hör utan något annat.

"We were faced with the question: what about the women and children?"

"I decided to find a clear solution to this problem too."

Vad var det för klar lösning han hade för männen redan?

Deportation österut till några slags mans-kolonier?

Jag ser inte hur Nazisterna skulle se det som något problem att deportera kvinnor och barn med männen österut.

Däremot är det särskilt psykiskt påfrestande för män att skjuta ihjäl kvinnor och små barn.
2014-10-02, 23:30
Medlem
Himmlers Poznan/Posnantal har en egen tråd, med TS från 2005:

(FB) Himmlers tal i Poznan

13 sidor, 147 inlägg hittills....

Söker man Poznan resp Posnan med kryss i "visa inlägg" t h....:

Citat:
Visar resultat 1 till 20 av 127 Sortering: relevans (Visa: fallande, stigande)
https://www.flashback.org/sok/Poznan?sp=1&f=147

Citat:
Visar resultat 1 till 18 av 18 Sortering: relevans (Visa: fallande, stigande)
https://www.flashback.org/sok/Posnan?sp=1&f=147

Bara så ni vet.....
2014-10-02, 23:30
Medlem
Citat:
De försvinner från jordens yta om de dödas men inte om de förflyttas några mil österut.

Det är alltså inte orden han säger som de är det rätta? Utan något annat, hans publik ska alltså försöka gissa vad det är för order deras chef ger dem. Det är inte vad de hör utan något annat.

"We were faced with the question: what about the women and children?"

"I decided to find a clear solution to this problem too."

Vad var det för klar lösning han hade för männen redan?

Deportation österut till några slags mans-kolonier?

Jag ser inte hur Nazisterna skulle se det som något problem att deportera kvinnor och barn med männen österut.

Däremot är det särskilt psykiskt påfrestande för män att skjuta ihjäl kvinnor och små barn.

Det rör sig inte om en order utan om ett tal då man kan vara vag och tala abstrakt i syfte att inspirera andra. En order är något helt annat. Sen så tycker jag att det känns lite väl vagt att grunda entaganden om holohoaxen på en så pass vag term som "försvinna från jordens yta".

Vad gäller deportationerna så ser du bara det från dagens perspektiv då deportation inte låter vidare hemskt. I den värld som rådde på 40-talet så var dte i högsta grad en ganska hemsk sak att deportera människor från områden där de levt i hela sitt liv och det var knappast så att deporteringsprocessen var någon dans på rosor för de inblandade.

EDIT: Jag tycker att du ska ta och läsa lite i tråden som den snälle Erleb postade, du kanske lär dig något och får svar på dina frågor
Senast redigerad av Skoll 2014-10-02 kl. 23:39.
2014-10-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Himmlers Poznan/Posnantal har en egen tråd, med TS från 2005:

(FB) Himmlers tal i Poznan

13 sidor, 147 inlägg hittills....

Söker man Poznan resp Posnan med kryss i "visa inlägg" t h....:

https://www.flashback.org/sok/Poznan?sp=1&f=147

https://www.flashback.org/sok/Posnan?sp=1&f=147

Bara så ni vet.....

Det hade jag faktiskt missat. Gissningsvis så har alla de här frågorna avhandlats tidigare till holohoaxarnas nackdel.
2014-10-03, 00:22
Medlem
Varför dölja sitt massmord med kremering och benkrossar för att pulvrisera alla bevis? Klart alla märker att det inte finns judar kvar.

Hur tänkte man där?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in