2014-10-01, 01:28
Medlem
Tack för ert stöd! Hur lägger jag upp en bild? Gjorde en printscreen av en karta och prickat ut.
Citera
2014-10-01, 01:33
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Märkligt att man fortfarande hittar detaljer som man missat tidigare.

Från Aftonbladet en dryg vecka efter dådet.
"Både Mohammed Ammouri, 8, och Anna-Lena Svenson, 56, mördades med ett fruktansvärt övervåld.
- Mohammed Ammouri hade 17 olika skador bara på halsen och huvudet, säger en källa."
Jag visste ju att det var övervåld men det där är ju sanslöst.

"Polisen arbetade tidigare med teorin att den åttaårige pojken hade utsatts för ett ritualmord med religiösa förtecken. Orsaken var att han hade svårförklarliga skador på ett visst ställe på kroppen. I dag har teorin fallit. Utredarna har fått en naturlig förklaring till skadorna."

Det sistnämnda måste ju vara huggen i rumpan, vad kan det finnas för naturlig förklaring till det? Han var i och för sig huggen över hela kroppen men det måste ju ha varit mer koncentrerat till just det området. Vad för religion är det där man hugger folk i baken?
Kristna har gjort både det ena och andra med varandra, vill minnas att den s.k. bildstriden slutade med att ena sidan spetsade motsidans anhängare just i baken - körde upp en spetsad påle där och hängde upp dem till allmän beskådan
Citera
2014-10-01, 01:54
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Kristna har gjort både det ena och andra med varandra, vill minnas att den s.k. bildstriden slutade med att ena sidan spetsade motsidans anhängare just i baken - körde upp en spetsad påle där och hängde upp dem till allmän beskådan

Där ser man, alltid lär man sig nåt.
Polisen gick bara på islam-spåret men la visst snabbt ner det. Man vill ju inte gärna tänka i sexuella termer här men GM kanske gick igång på våldet.

Jag har kommit fram till ett par påståenden som jag inte kommer ifrån.

Mannen på övergångsstället är inte mannen på bänken, vilket i sin tur innebär att om mannen på bänken har något med morden att göra så var det minst två inblandade.

Sen kommer jag inte ifrån att M måste attackerats framifrån med slag eller fått ett knä i bröstkorgen när han rasat till marken, först sen går GM lös på honom och hugger baksidan av kroppen.
Den svartklädde sågs gå efter M.
Citera
2014-10-02, 11:55
Medlem
Vad hände med pulver-henke spåret?

Nån som vet?
Citera
2014-10-02, 12:10
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amesti89
Vad hände med pulver-henke spåret?

Nån som vet?

Det var väl aldrig ett spår. Pulver Henke är omöjlig som GM. Utseendemässigt så långt ifrån GM man kan komma. Ingenting stämmer där.

Synd att han försvann från tråden dock. Hans noveller är underbara. (Sodoms ödeläggelse, en text om hat) är en nutida klassiker av PH.

Finns en del om det sk Pulver Henke spåret här. www.itdemokrati.nu
Senast redigerad av massepojken 2014-10-02 kl. 12:57.
Citera
2014-10-02, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Massa inlägg i detta ämne

Det är DU som är gärningsmannen MASSEPOJKEN. Du försöker få folket här inne att gå på vissa SPÅR som du rent av har HITTAT PÅ för att dölja så mycket av utredningen som möjligt.

Du har skrivit nästn 400 inlägg i den här tråden.

I varanatt inlägg skriver du om "TIPS" du har fått och om hur DU har undersökt vissa detaljer:

Den 19/9 2014 skrev du:

Citat:
Polisen lagt ner mkt jobb för att kontrollera detta. Jag var relativt nyligt i kontakt med en lärare på en till mordplatsen närliggande skola. Hon berättade att polisen varit ihärdiga just kring detta. Hon nämde även att de besökt en kamrat till henne som var lärare på en annan skola en många kilometer från mordplatsen.

Vadå du har varit i kontakt med en lärare? VEM fan är du? Vilseleder du folket här för att det finns en chans att man genom en grundlig utredning hittar spår via skolan som leder till dig?

Den 18/9 2014 skrev du:

Citat:
Tipsaren påstår att mordet skall ha dokumenterats via satellitspaning av en ren slump och nu har han tillgång till detta material, bla bilder som följer mördarens väg från mordplatsen till sin egen dörr.

Nu vill han sälja denna information då han själv inte kan ge sig in i "belöningsträsket" Priset är 500.000:-

Skämtar du med mig eller? Satelit spåret är någonting DU VET inte kommer leda någonstans. DU chansar på det och hoppas på att någon ska nappa på det för att vilseleda utredningen ÄNNU mer. Du har inte fått nått jävla PM på någon "knackig engelska" som du skrev. DU har hittat på alltihopa.

Längst ner på samma inlägg skriver du:

Citat:
Fortsätt skicka era tips till mig:

isabellasigfridsdottir@yahoo.se

Isabella Sigfridsdottir? Har du borderline? Lider du av personlighetsstörning? GM är en sjuk människa. Men vänta, det är DU också.

Du skriver den 3/9 2014:

Citat:
Finns egentligen inget som talar för att Mohammed var måltavlan. Bara för att Mohammed troligvis attackerades först så kan Anna lena likaväl varit måltavlan.

Citat:
Egentligen inte. Men det stör mig att polisen knappast vänt på alla stenar i Anna Lenas historia.
Tycker hennes man verkar underlig men det är å andra sidan väldigt många.
Svennebanan som inte lyfter lur när det ringer känns lite märkligt.

M mördades först. Men du vill ju såklart att alla ska fokusera sig på AL istället.

Den 27/9 2013 skrev du:

Citat:
Tack för tipset men mitt liv är så jävla trist så jag tar alla chanser jag hittar till lite spänning.

Var det trist på morddagen också? Behövde du lite extra spänning?

Så förklara för mig varför du INTE är GM.
Citera
2014-10-02, 12:36
Medlem
massepojkens avatar
Detta är ju Flashback så alla teorier är väl välkomna? I guess

Jag står till marknadens förfogande för en topsning närsomhelst.

Förövrigt måste väl ovan inlägg vara en grov överträdelse? Moderator?
Citera
2014-10-02, 12:50
Medlem
provocative77s avatar
Citat:

Nog för att dina teorier är helt uppåt väggarna ibland. Skrattade gått åt kidnappningsteorin.
Men att gå så långt att misstänka dig var dagens Flashbackssmile. Fortsätt gärna gräva i jakten på miljonen men släpp det nya spåret om killen i Trädgårdsföreningen härom dagen. Jag kan garantera att GM har hunnit lämna den parken vid det här laget. Det som vittnet såg var bara en snorunge som smsade sin försenade kran.
Citera
2014-10-02, 12:58
Medlem
LeonVances avatar
Citat:

Det är till polisens förfogande du ska stå, inte marknadens.

Sanningen är att du sprider en massa skum skit i tråden.
Citera
2014-10-02, 13:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amesti89
Det är DU som är gärningsmannen MASSEPOJKEN. [...]
Så förklara för mig varför du INTE är GM.

Bästa inlägget - och rimligaste - på väldigt länge i tråden.
Citera
2014-10-02, 20:37
Medlem
substitutes avatar
jag går i godo för Massepöjken, han/hen är det inte, Substitute är att lita på som referens.

Men detta kan ju inte vara så svårt egentligen?

- Maffia (check) Nej, belöningen, snack bakom ryggen, tjallare, nej nej nej
- Någon som Muhammeds Pappa/morbror är skyldig penger (check) - nej, inte ett barn, dessutom skulle någon tjallat för belöningen, man märker inte barn i dessa kretsar
- Psyko, (check), - nej. vilket psyko står o väntar på ett barn som ska till skolan så tidigt på morgonen? och dessutom lyckas hålla sig undan.
- Pågående rån (check)- nej, även om panik skulle uppstå så mördar man inte två personer, dessutom skulle belöningen återigen locka för mycket.

vem mördar då?, och kan hålla tyst? - någon som har en känslomässig relation, antingen till offret eller platsen. ensamvarg, boende i familj där man inte yppar något. broder som blivit retad, storebror är Nazist osv?. Finare familj i Linköping? Grannarna anar, kan dock inte tro detta om direktörens son? Bor inte inom polisens sk närområde, snarare i utkanten av Linköping men väl bevandrad i området ändå.
Senast redigerad av substitute 2014-10-02 kl. 21:34.
Citera
2014-10-02, 23:40
Medlem
Har inte hört något från polisen. Antagligen inte intressant alls. Men det var ändå ett rån här nyligen, ett inbrott osv, så tänkte ändå att det kunde varit intressant i annan bemärkelse. Skum var han iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in