Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-10-02, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
saxlind har redan svarat bra på detta. Man konkurrerar om samma mängd begränsade humankapital.

Humankapitalet på Motgift består ju av De Geer, Eriksson och Söderman. Att säga att de "konkurrerar om humankapital" när de själva väljer att lägga sin egen tid på något annat är rätt konstigt. Man kan väl inte "konkurrera" om det humankapital man själv är?
Citera
2014-10-02, 01:49
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tygfisk
För det första har Motgift inte skapat en "projudisk organisation". De har däremot stött ukrainska nationalister på ett sätt som jag anser är korkat. Men det stödet till ukrainska nationalister har ju varit helt i enlighet med SvP:s partilinje! SvP har deklarerat att man ställer sig bakom Svoboda, Högra sektorn, och så vidare. Så hur ska du ha det här? Ska Motgift ställa sig bakom partilinjen eller inte?

Lögn! SvP deklararerade aldrig stöd för några andra än Svoboda, och detta stöd verkar ha baserats till största delen på de tidigare kontakterna man hade haft med partiet. Det var i grunden inget fel i det, även om det kom för tidigt i hela händelseutvecklingen, och visade sig både naivt och felaktigt väldigt fort i slutändan. Svoboda var helt enkelt något helt annat än vad det faktiskt verkade, för alla.

För övrigt är Dan Eriksson partiets utrikes-ansvarige, och måste då kunna antas ha varit en av de drivande bakom det hela.

Citat:
Jag tycker det är bra att motgiftarna inte gjorde det du tycker att de borde gjort, det vill säga att skriva på Realisten istället för att starta Motgift. Realisten var ju helt uppenbart ett gravt vanskött projekt som leddes av en redaktör som enligt egen utsago inte hade någon lust att driva det. Man uppdaterade sällan, publicerade ofta skit och lyfte fram bisarra kufar. Det ofta förekommande nyhedniska svamlet gav obehagliga, kvasireligiösa sektvibbar. Om det var som du säger att motgiftarna "bröt sig ut" kan jag verkligen förstå det beslutet.

Jag vet inte vem du är, men att du är agendadriven, det är extremt tydligt. Motgift-fanboys skall verkligen inte tala om "obehagliga, kvasireligiösa sektvibbar" med månlandningsförnekelse, Atlantis, Breivik-konspirationsteorier, "mikro-rasblandning", jesus-joddlandet, evolutionsförnekelse eller det fanatiska stödet för "genuina nationalister" i Ukraina, som ingen har sett till, på sitt CV.
Senast redigerad av Guillounism 2014-10-02 kl. 01:53.
Citera
2014-10-02, 01:52
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Humankapitalet på Motgift består ju av De Geer, Eriksson och Söderman. Att säga att de "konkurrerar om humankapital" när de själva väljer att lägga sin egen tid på något annat är rätt konstigt. Man kan väl inte "konkurrera" om det humankapital man själv är?

det blir nog bra ska du se trollet. Lägger inte mer tid på dig.
Citera
2014-10-02, 02:03
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Fast nu var det ingen som syftade på de Geer, Eriksson och Söderman utan på de SvP:are som tillkommit utöver dem.
Senast redigerad av Stormtrooper 2014-10-02 kl. 02:19.
Citera
2014-10-02, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Lögn! SvP deklararerade aldrig stöd för några andra än Svoboda, och detta stöd verkar ha baserats till största delen på de tidigare kontakterna man hade haft med partiet. Det var i grunden inget fel i det, även om det kom för tidigt i hela händelseutvecklingen, och visade sig både naivt och felaktigt väldigt fort i slutändan. Svoboda var helt enkelt något helt annat än vad det faktiskt verkade, för alla.

För övrigt är Dan Eriksson partiets utrikes-ansvarige, och måste då kunna antas ha varit en av de drivande bakom det hela.

Om man som baggebo1 oroar sig över NWO/globalistinblandningen i den så kallade "ukrainska revolutionen" är det sannerligen ingen förmildrande omständighet om det nu var så att SvP bara stödde Svoboda och inte Högra sektorn. Det stod hela tiden klart att Svoboda var extrema rysshatare som ville gå med i NATO och införliva Ukraina med väst. Den saken är inte alls lika tydlig när det gäller Högra sektorn.

Jag har ingen aning om vem eller vilka som varit drivande bakom SvP:s linje när det gäller Ukraina. Faktum är dock att partilinjen var stöd för statskuppen i Ukraina och för Svoboda. Då kan man inte, som baggebo1 gör, kritisera Motgift både för att inte hålla sig till partilinjen och för att stödja statskuppen.

För övrigt har hela den här Ukrainagrejen tagit helt vanvettiga proportioner. Flera skribenter här i tråden verkar på allvar tro att SvP hade gjort ett succéval om det bara inte hade varit för att det snackades skit om Ukraina i Motgifts nätradio. Om man på allvar tror det brister man, milt sagt, en aning i verklighetsförankring.

Citat:
Jag vet inte vem du är, men att du är agendadriven, det är extremt tydligt. Motgift-fanboys skall verkligen inte tala om "obehagliga, kvasireligiösa sektvibbar" med månlandningsförnekelse, Atlantis, Breivik-konspirationsteorier, "mikro-rasblandning", jesus-joddlandet, evolutionsförnekelse eller det fanatiska stödet för "genuina nationalister" i Ukraina, som ingen har sett till, på sitt CV.

Jag är ingen "Motgift-fanboy". Jag vänder mig bara mot den helt vansinniga demonisering av Motgift som brakat igång här efter valet. Tramset om Atlantis, månlandning och Ukraina är definitivt ingenting som faller mig på läppen, men här finns en stor skillnad jämfört med Realisten: Motgift är inget partiorgan. Det innebär att de kan ta ut svängarna på ett sätt som man inte kan på Realisten.

När jag hör pastor Söderman svamla om Atlantis drar jag en smula på smilbanden och tänker "vilken stolle", men det påverkar inte mitt beslut att ge SvP min röst. När jag ser den hedniska krönikören "Ragnar Lodbrok" yra om "skräckhjälmar" och andlig vägledning av "hamingjor" i SvP:s partiorgan tänker jag däremot att det kanske är dags att rösta på SD istället.
Senast redigerad av Tygfisk 2014-10-02 kl. 02:25.
Citera
2014-10-02, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Fast nu var det ingen som syftade på de Geer, Eriksson och Söderman utan på de SvP:are som tillkommit utöver dem.

Vad är det för SvP:are som tillkommit? De kan inte ha bidragit i någon större omfattning eftersom jag inte ens har märkt av dem.
Citera
2014-10-02, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Påstår? Det är väl ett faktum att de har gjort. Realisten har ju lagt ner samtidigt som namnkunniga svenskpartister skriver för Motgift.

Vad är det för "namnkunniga svenskpartister" som motgiftstrojkan lockat över från Realisten? Tror du, handen på hjärtat, inte att nedläggningsbeslutet snarare beror på att Realisten varit mer eller mindre stendöd i närmare ett år?

Varför skyller du Realistens misslyckande på Motgift? Realisten har ju trots allt haft en chefredaktör, Björn Björkqvist, och om man får tro uppgifter som citerats här i tråden har "hundratusentals kronor" plöjts ned i sajten? Varför kritiserar du inte istället Björkqvist som ju uppenbarligen har misskött sajten under lång tid?

Citat:
Det är klart de konkurrerar.

Nej, det är inte ett dugg klart. Realisten är en nyhetssajt och dess främsta konkurrenter är andra nyhetssajter med en stor andel invandringskritiska och politiskt inkorrekta nyheter, som till exempel Avpixlat, Fria Tider och Exponerat. Motgift publicerar däremot mest opinions- och kulturmaterial. Det är en annan nisch. Om man ska peka ut en konkurrent till Motgift.nu ligger Motpol.nu närmare till hands.

Citat:
Sajten har dött för att SvP:are valde att skriva för en "fristående" publikation snarare än partiets egna.

Igen, vilka är alla dessa driftiga SvP-skribenter som tidigare gjorde Realisten till en välbesökt, frekvent uppdaterad sajt, men som lockades över av den förrädiska motgiftstrojkan?
Senast redigerad av Tygfisk 2014-10-02 kl. 03:14.
Citera
2014-10-02, 03:01
Medlem
gavlips avatar
Om alla som whina i den här tråden anmälde sig som skribenter och skrev en artikel i veckan så skulle det bli fart på Realisten.
Senast redigerad av gavlip 2014-10-02 kl. 03:10.
Citera
2014-10-02, 03:01
Medlem
RexGermanias avatar
Det var ett jävla gnäll på Motgift i tråden. Endast dom ansvariga på Realisten kan skyllas för att tidningen inte klarar av att konkurrera med bättre tidningar som Nordfront och den nytänkande mediasatsningen Motgift.

Jag håller absolut inte med Motgift i alla frågor men denna rabiata hets mot projektet är ju helt obefogad.

Att ni sedan hyllar den extremt skadliga skvallertidningen Nationell.nu säger också en hel del om vad ni är för dårar...

Citat:
Ursprungligen postat av vitrevolution
Så runtom i världen går det sämre för papperstidningar, förutom för nationalistiska tidningar? Intressant. Bara för att man innehar presstöd så betyder det inte att det går bra. Poängen är att det är ett döende format, glansdagarna är förbi. Folk läser sina nyheter på nätet, de tidningar som läses regelbundet är gratistidningarna.
Något som Motgift har förstått.
Citat:
Ursprungligen postat av CommanderRockwell
Kanske var deras syfte redan från början att skada partiet, splittra den mer radikala svenska nationalismen och vilseleda nationalistiskt sinnade svenskar?
Motgift är inte rädda för att prata om juden till skillnad från Realisten i dagsläget. Man behöver inte hålla med Motgift i alla frågor men det är en mycket intressantare sida än Realisten.
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Björn Björkqvist kritiserar ganska tydligt motgift mellan raderna.

https://www.realisten.se/2014/10/01/tack-for-denna-tid/

Bra! Men foten skulle kommit ner för länge sen och hårdare. Släng ut hela motgift gänget nu.
Och vad har Björkqvist gjort för att förbättra Realisten? Tidningen försökte fylla en plats som Nordfront redan hade tagit och det var Motgift smarta nog att inse.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag funderar starkt på att bojkotta Motgift och istället fokusera mer på nordfront, nationell.nu mf.l
Nationell.nu Man ser verkligen vilka intellektuella underverk det är som klagar på Motgift.

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det här bör många verkligen fundera över, hur gick det här till? Hur kunde en samling på tre personer utan tidigare vänskapsband, resurser eller större organisation i ryggen konkurrera ut en nättidning ägd av ett parti som varit relativt resursstarkt under valrörelsen? Vad hade Framåt/Motgift som Realisten saknade?
Nytänkande.

Citat:
Den verkliga frågan är, vilket alla borde inse: varför kunde inte dessa tre medlemmar ur Svenskarnas parti (en sitter till och med i partistyrelsen!) bidra till partiets egna tidning? Var det viktigare att få svamla om Atlantis? Ifrågasätta evolutionen? Sprida kristen propaganda? Var det inte viktigare, att hålla igång och göra partiets egenägda internettidning större och mer inflytelserik?

Nej, är svaret på det. Nu sitter vi här med en partihemsida som faktiskt var rätt stor en gång i tiden. Och istället med ett marginellt "Motgift", som sprider desinformation och märkliga idéer om både det ena och det andra.
Alternativa teorier om germanernas ursprung är mycket intressantare än matlagningsrecept. Men du kanske är en idiot som tror att alla är afrikaner i olika färger.
Citera
2014-10-02, 03:06
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det här bör många verkligen fundera över, hur gick det här till? Hur kunde en samling på tre personer utan tidigare vänskapsband, resurser eller större organisation i ryggen konkurrera ut en nättidning ägd av ett parti som varit relativt resursstarkt under valrörelsen? Vad hade Framåt/Motgift som Realisten saknade?
Hurfan tänker du när du säger att Realisten har blivit "utkonkurrerad"? Motgift tar inte humanresurser från Realisten. De som håller på med Motgift har inte sysslat med realisten så vitt jag vet.
Senast redigerad av gavlip 2014-10-02 kl. 03:12.
Citera
2014-10-02, 03:17
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Gått emot partilinjen i flera frågor.
Motgift är ett fristående projekt.

Citat:
Skapat en projudisk organisation för att slåss mot nationalister i Ukraina.
Syftet var att skapa en humanitär grupp som kunde hjälpa till att knyta kontakter med nationalister i Ukraina. Att sedan Skillt och andra krigshungriga personer kapade projektet kan inte Motgift hållas ansvariga för.

Citat:
Brutit ut sin egen mediasatsning för att under valåret "konkurrera" med partiets egna.
Realisten utvecklades inte och det kan enbart dom ansvariga för tidningen stå för. Motgift är ambitiöst och nyskapande.

Citat:
Diskuterat SD och bara SD under valvakan. Med mera.
Det är väl för fan inte Motgifts fel att man bara räknar riksdagspartiernas röster under valnatten?
Citera
2014-10-02, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Hurfan tänker du när du säger att Realisten har blivit "utkonkurrerad"? Motgift tar inte humanresurser från Realisten. De som håller på med Motgift har inte sysslat med realisten så vitt jag vet.
Alla i Motgift-trion har skrivit för Realisten tidigare. Dan var en rätt så regelbunden skribent under en period. Innan Motgift lanserades hade ju trion Radio Framåt som i princip var en del av Realisten.

Sedan verkar det ju som att alla SvP:are som börjat intressera sig för media den senaste tiden har valt Motgift över Realisten. Det behöver man ju inte hålla emot Motgift, men att förneka att det finns en konkurrens om rätt så begränsade resurser är ju bara korkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in