Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Det var det jag i tidigare inlägg kallat "pliktskyldigt".
Vad är det som är "pliktskyldigt" med att regelbundet propagera för SvP i artiklar och radioinslag?
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Gått emot partilinjen i flera frågor. Skapat en projudisk organisation för att slåss mot nationalister i Ukraina.
För det första har Motgift inte skapat en "projudisk organisation". De har däremot stött ukrainska nationalister på ett sätt som jag anser är korkat. Men det stödet till ukrainska nationalister har ju varit helt i enlighet med SvP:s partilinje! SvP har deklarerat att man ställer sig bakom Svoboda, Högra sektorn, och så vidare. Så hur ska du ha det här? Ska Motgift ställa sig bakom partilinjen eller inte?
Sedan vänder jag mig mot hela den här "man måste hålla partilinjen"-argumentationen. Du säger ju själv att Motgift är fristående från SvP. Man har, skriver du, "brutit sig ur". Men då är de ju fria att göra vad de vill? Det låter på dig som om det är frågan om något svek när de inte håller sig till partilinjen.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Brutit ut sin egen mediasatsning för att under valåret "konkurrera" med partiets egna.
Jag tycker det är bra att motgiftarna inte gjorde det du tycker att de borde gjort, det vill säga att skriva på Realisten istället för att starta Motgift. Realisten var ju helt uppenbart ett gravt vanskött projekt som leddes av en redaktör som enligt egen utsago inte hade någon lust att driva det. Man uppdaterade sällan, publicerade ofta skit och lyfte fram bisarra kufar. Det ofta förekommande nyhedniska svamlet gav obehagliga, kvasireligiösa sektvibbar. Om det var som du säger att motgiftarna "bröt sig ut" kan jag verkligen förstå det beslutet.