Citat:
Ursprungligen postat av
Guillounism
Lögn! SvP deklararerade aldrig stöd för några andra än Svoboda, och detta stöd verkar ha baserats till största delen på de tidigare kontakterna man hade haft med partiet. Det var i grunden inget fel i det, även om det kom för tidigt i hela händelseutvecklingen, och visade sig både naivt och felaktigt väldigt fort i slutändan. Svoboda var helt enkelt något helt annat än vad det faktiskt verkade, för alla.
För övrigt är Dan Eriksson partiets utrikes-ansvarige, och måste då kunna antas ha varit en av de drivande bakom det hela.
Om man som baggebo1 oroar sig över NWO/globalistinblandningen i den så kallade "ukrainska revolutionen" är det sannerligen ingen förmildrande omständighet om det nu var så att SvP bara stödde Svoboda och inte Högra sektorn. Det stod hela tiden klart att Svoboda var extrema rysshatare som ville gå med i NATO och införliva Ukraina med väst. Den saken är inte alls lika tydlig när det gäller Högra sektorn.
Jag har ingen aning om vem eller vilka som varit drivande bakom SvP:s linje när det gäller Ukraina. Faktum är dock att partilinjen var stöd för statskuppen i Ukraina och för Svoboda. Då kan man inte, som baggebo1 gör, kritisera Motgift
både för att inte hålla sig till partilinjen och för att stödja statskuppen.
För övrigt har hela den här Ukrainagrejen tagit helt vanvettiga proportioner. Flera skribenter här i tråden verkar på allvar tro att SvP hade gjort ett succéval om det bara inte hade varit för att det snackades skit om Ukraina i Motgifts nätradio. Om man på allvar tror det brister man, milt sagt, en aning i verklighetsförankring.
Citat:
Ursprungligen postat av
Guillounism
Jag vet inte vem du är, men att du är agendadriven, det är extremt tydligt. Motgift-fanboys skall verkligen inte tala om "obehagliga, kvasireligiösa sektvibbar" med månlandningsförnekelse, Atlantis, Breivik-konspirationsteorier, "mikro-rasblandning", jesus-joddlandet, evolutionsförnekelse eller det fanatiska stödet för "genuina nationalister" i Ukraina, som ingen har sett till, på sitt CV.
Jag är ingen "Motgift-fanboy". Jag vänder mig bara mot den helt vansinniga demonisering av Motgift som brakat igång här efter valet. Tramset om Atlantis, månlandning och Ukraina är definitivt ingenting som faller mig på läppen, men här finns en stor skillnad jämfört med Realisten: Motgift är inget partiorgan. Det innebär att de kan ta ut svängarna på ett sätt som man inte kan på Realisten.
När jag hör pastor Söderman svamla om Atlantis drar jag en smula på smilbanden och tänker "vilken stolle", men det påverkar inte mitt beslut att ge SvP min röst. När jag ser den hedniska krönikören "Ragnar Lodbrok" yra om "skräckhjälmar" och andlig vägledning av "hamingjor" i SvP:s partiorgan tänker jag däremot att det kanske är dags att rösta på SD istället.