Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-10-02, 00:48
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Motgift blir mer och mer av en allmän nationalistisk 8med svenskpartistiska sympatier) mediekanal och tankesmedja för var dag som går. Då måste man kunna ta ut svängarna mer än vad en partilinje tillåter. Det var alltså ett principiellt konstaterande, ingen specifik sakfråga i åtanke.
Motgift har sedan dess bara utvecklats positivt som organisation (notera ordet organisation). Det här hade utan tvekan kunnat öka SvP:s räckvidd, inte minska den, men det förutsätter att SvP klarar av att driva sin egna partimedia.

Det där med att Motgift skulle stå för någon positiv och bra nationalism ställer jag mig högst kritisk till. Ja, det är Ukraina som är knäckfrågan här. Den felbedömningen var av en sådan galaktisk karaktär att det inte går att bortse ifrån. Det är som att vilja se Iran sönderbombat, eller önska se Assad mördad och knivsodomerad av ISIS. En rysk Maidan. Exakt samma principiella fråga.

De representerar då verkligen inte min världsbild som just nationalist.

Utöver det kan man lägga till "mikro-rasblandning", evolution som en nietzchieansk judisk konspirationsteori med mera.
Senast redigerad av Guillounism 2014-10-02 kl. 00:51.
Citera
2014-10-02, 00:51
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jo, det har de gjort. Du är uppenbarligen ett Motgift-troll. Partiet borde ha varit mycket tydligare i sin linje mot motgiftarna, mycket tidigare. Jag gissar att man ville "behålla lugnet" under valåret och därför valde en ickekonfrontationslinje. Nu är valet över och partiet kommer att splittras.

Jag lyssnar på podcasten varje vecka samtidigt som jag gör annat, läser även artiklarna lite då och då, djupare än så går inte mitt engagemang. Alltså är jag inte uppenbarligen ett "Motgift-troll", vad det nu är för något. Ett allmänt tips till dig, som är en intressant skribent, är att lugna ner dig innan du skriver. Du verkar ofta känslosam, och det hindrar bara dig.

Fortfarande har inte Motgift motarbetat partiet, jag ser inte hur det skulle gått till. Har partiet lämnat walkover på allt som vad informationsspridning på nätet och media heter - de har ju knappt synts alls under hela valrörelsen - så blir det ganska svårt att skylla på en extern organisation som inte gjort några som helst anspråk på att representera partiet.
Citera
2014-10-02, 00:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Motgift blir mer och mer av en allmän nationalistisk 8med svenskpartistiska sympatier) mediekanal och tankesmedja för var dag som går. Då måste man kunna ta ut svängarna mer än vad en partilinje tillåter.

Jag håller inte med. Vi talar om partiets grundläggande principprogram som alla medlemmar förväntas ställa sig bakom, inte om A-till-Ö-listan. Att gå ut öppet och så tydligt avvika från detta principprogram i egenskap av styrelseledamot som Dan eller i egenskap av en av partiets mest kända medlemmar som Jonas ser jag som oansvarigt.
Citera
2014-10-02, 00:55
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Det där med att Motgift skulle stå för någon positiv och bra nationalism ställer jag mig högst kritisk till. Ja, det är Ukraina som är knäckfrågan här. Den felbedömningen var av en sådan galaktisk karaktär att det inte går att bortse ifrån. Det är som att vilja se Iran sönderbombat, eller önska se Assad mördad och knivsodomerad av ISIS. En rysk Maidan. Exakt samma principiella fråga.

De representerar då verkligen inte min världsbild som just nationalist.

Utöver det kan man lägga till "mikro-rasblandning", evolution som en nietzchieansk judisk konspirationsteori med mera.

Det är därför jag konsekvent reserverar mig genom att prata om principer och organisationen. Jag tycker Motgift är bra i mångt och mycket, och jag ser ett stort värde i att prata om moral, värderingar och andlighet som de gör. Men tyvärr har de alla stora brister som personer, och jag kan för mitt liv inte förstå varför man inte tydligt backat i Ukrainafrågan än. Helt ofattbart, faktiskt.
Citera
2014-10-02, 00:55
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag håller inte med. Vi talar om partiets grundläggande principprogram som alla medlemmar förväntas ställa sig bakom, inte om A-till-Ö-listan. Att gå ut öppet och så tydligt avvika från detta principprogram i egenskap av styrelseledamot som Dan eller i egenskap av en av partiets mest kända medlemmar som Jonas ser jag som oansvarigt.

Vilket är anledningen till att de måste lämna.
Citera
2014-10-02, 00:58
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Intressant, tidigare så har du agerat grindvakt åt Motgift, men nu börjar du å bliva mer öppet kritisk; varför nu och inte tidigare? Vad är den genomsnittlige svenskpartistens syn på Motgift?
Citera
2014-10-02, 00:59
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Det är därför jag konsekvent reserverar mig genom att prata om principer och organisationen. Jag tycker Motgift är bra i mångt och mycket, och jag ser ett stort värde i att prata om moral, värderingar och andlighet som de gör.

Vad är så bra? De brister ju i de djupare frågorna. Jag läser Linder en del, och han pekar ut 'the conservatives' som de vita nationalisternas största hot i USA, då de ger ett skimmer av att värna de vitas intressen fastän det inte alls stämmer när man går in på djupet. Exakt samma fenomen ser vi med Motgift, vågar jag hävda.

Rasfrågan = "ähh, men det är på mikronivå". Den Nya Världsordningen = propaganda för fel sida, samt svartmålning av den sida som står emot.

Citat:
Men tyvärr har de alla stora brister som personer, och jag kan för mitt liv inte förstå varför man inte tydligt backat i Ukrainafrågan än. Helt ofattbart, faktiskt.

Ja, det är en gigantisk gåta. Och något som tyvärr förstör allt förtroende för dem.
Senast redigerad av Guillounism 2014-10-02 kl. 01:01.
Citera
2014-10-02, 01:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Intressant, tidigare så har du agerat grindvakt åt Motgift, men nu börjar du å bliva mer öppet kritisk; vad beror detta på? Vad är den genomsnittlige svenskpartistens syn på Motgift?

Jag har aldrig agerat grindvakt, däremot försöker jag alltid nyansera, ibland in absurdum, det kan jag medge. Med tiden har jag dock omvärderat min syn på saker och ting. Hur den genomsnittlige svenskpartisten ser på Motgift vet jag inte.
Citera
2014-10-02, 01:03
Medlem
Citat:
Det finns inget "högt värde" i att motarbeta sitt eget parti under en valrörelse.

Jag ska inte påstå att jag har följt Motgift slaviskt, men jag kan på rak arm dra mig till minnes att de gjort ett par intervjuer med SvP:s partiledare under valrörelsen, att de länge och konsekvent har kritiserat SD:s tilltagande liberalisering, samt att de i flera artiklar direkt uppmanat folk att rösta på SvP. Det är ett rätt konstigt sätt att motarbeta SvP på.

Hur menar du att Motgift har motarbetat SvP?
Citera
2014-10-02, 01:04
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Vad är så bra? De brister ju i de djupare frågorna. Jag läser Linder en del, och han pekar ut 'the conservatives' som de vita nationalisternas största hot i USA, då de ger ett skimmer av värna de vitas intressen fastän det inte alls stämmer när man går in på djupet. Exakt samma fenomen ser vi med Motgift, vågar jag hävda.

Moral värderingar och andlighet tror jag är ett grundläggande behov hos varje människa som vi tyvärr glömt bort. Det är en del av våra rötter. Här ser jag en stor poäng med Motgift och liknande initiativ när de än må komma. Det finns en dag efter vår seger också, och då måste vi stå rustade att möta den. Vi kan inte bygga allt engagemang på ensidig rasmaterialism och kamp om folkets överlevnad (för att inte missförstås ÄR det här frågor som ALDRIG får kompromissas om) eftersom dagen kommer när vi vunnit den kampen. Vad gör vi då?
Citera
2014-10-02, 01:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Fortfarande har inte Motgift motarbetat partiet, jag ser inte hur det skulle gått till. Har partiet lämnat walkover på allt som vad informationsspridning på nätet och media heter - de har ju knappt synts alls under hela valrörelsen - så blir det ganska svårt att skylla på en extern organisation som inte gjort några som helst anspråk på att representera partiet.
Men fattar du inte poängen? Du skriver att "partiet inte synts under valrörelsen" och hyllar Motgift. Men nånstans verkar det faktumet att Motgiftarna faktiskt är medlemmar i partiet försvinna. Du ser ju själv Motgift som en icke-SvP-entitet, trots att Eriksson sitter i partistyrelsen. Hur kommer det sig? Nånting har Motgift gjort, som har gjort att de och deras supportrar inte identifierar sig med partiet, utan ser sig som något annat som ska konkurrera med/ut partiet. Borde inte det säga dig något? Borde inte det säga alla något?
Citera
2014-10-02, 01:07
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Men fattar du inte poängen? Du skriver att "partiet inte synts under valrörelsen" och hyllar Motgift. Men nånstans verkar det faktumet att Motgiftarna faktiskt är medlemmar i partiet försvinna. Du ser ju själv Motgift som en icke-SvP-entitet, trots att Eriksson sitter i partistyrelsen. Hur kommer det sig? Nånting har Motgift gjort, som har gjort att de och deras supportrar inte identifierar sig med partiet, utan ser sig som något annat som ska konkurrera med/ut partiet. Borde inte det säga dig något? Borde inte det säga alla något?

Att trojkan aktivt vill motarbeta partiet är naturligtvis ett tramsigt påstående utan grund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in