Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-08-22, 16:39
Avstängd
Offerviljas avatar
Hur du röstar på Svenskarnas parti
Citat:
Den 27 augusti startar förtidsröstningen i Sverige. Realisten.se presenterar här information om hur du kan gå till väga om du vill rösta på Svenskarnas parti.
https://www.realisten.se/2014/08/22/hur-du-rostar-pa-svenskarnas-parti/
Citera
2014-08-22, 16:40
Medlem
SvP-Finns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AylaYondalar
Jag är inte helt övertygad om "judarnas sammansvärjning" som verkar vara grundbulten inom SvPs politik. Judar är väl också människor, med värdelös pissreligion, precis som otaliga andra. Det finns vettiga sådana och det finns as också. Sen stämmer det väl inte att judarna har högre IQ, detta ska väl endast gälla Ashkenazijudar och de är inte så himla många? Visserligen är de tydligen tillräckligt många för att kamma hem otaliga Nobelpris, något som jag verkligen inte kan se som något dåligt.

Vilken föranleder mig till min nästa och sista fråga: är man välkommen i SvPs drömsamhälle om man är, förutom att vara en utlänning, även en rabiat ateist?

Vilken religion man tillhör har ingen betydelse för SvP. Den sexuella läggningen är inte heller så viktigt däremot är SvP mot homosexuella äktenskap, mot pride och liknande som faller i denna kategori av utsvävningar och avarter. På sådant kan man ju säga att de är värdekonservativa.
Vad gäller din fråga med smarta afrikaner så är de ju för det första väldigt sällsynta och för det andra så tycker jag och SvP att de inte hör hemma här i Europa utan Europa är europeernas land. Ett annat skäl till varför SvP är emot det att ha rasfrämlingar i Sverige är att de inte tror att de vill det bästa för Sverige utan de känner sig istället förpliktade mot sitt eget folk och därmed bildar en egen grupp för sig i Sverige. Dessutom finns risk för rasblandningar och det finns forskning som visar att dessa blandningar i väldigt många fall leder till psykisk instabilitet (att man inte kan identifiera sig varken med den ena eller den andra föräldern) samt att det finns stor risk för att barnet begår brott. Sedan är ju en annan fråga hur vill man ta reda på smarta afrikaner? Vill man testa varenda afrikans intelligens? Eftersom det redan har förövats jättemånga brott av negrer och muslimer mot vita varför ska man riskera en fortsättning av det och inte bara utvisar alltihop? Ska inte den egna befolkningens väl prioriteras som det görs i sunda länder som Japan som är otroligt homogena?
Citera
2014-08-22, 17:22
Medlem
Tack för ett vettigt svar. Jag uppskattar att SvP är värdekonservativt, tycker att det finns alldeles för lite av den varan numera. Pride har utvecklats till ett vämjeligt spektakel och HBTQ rörelsens inflytande över politiken och vardagslivet har fått orimligt stort och verklighetsvrånvänt inflytande.

Min fråga med smarta afrikaner/asiater/indianer/whatever var bara ett exempel. Det jag ville förtydliga var ju att det alltid kommer finnas människor som inte känner sig hemma i sina hemländer, som innerst inne känner sig mer hemma med en annan sätt att leva. Om en sådan person, som kanske även är smart och högutbildad, gärna vill flytta till Sverige och bidra till att främja det svenska samhället, vore det i mina ögon rimligt att låta honom/henne göra så. Min fråga grundar sig självklart i det att jag inte är etniskt svensk själv och trots att jag inte vill annat än sveriges bästa och har assimilerat mig så gott det går, låter det som att jag ändå inte skulle vara välkommen i SvPs Sverige. Det må vara så att jag och andra slaver skulle vara "sist på listan" men vi skulle ändå finnas på någon lista över icke-önskvärda individer av enda skälet att vi inte är etniska svenskar. Det bär mig emot att bli bedömd och dömd för mitt ursprung, dvs det jag inte kan rå över, istället för allt gott jag har uppnått och bidragit med i Sverige.

Jag håller med att svenska befolkningen alltid ska premieras. Jag har jobbat väldigt mycket inom äldrevården och jag mådde illa av den vanvården jag har såg. Många är timmar jag har suttit och lyssnat på gamlingarnas berättelser om saker och ting de varit med, deras uppväxter, hör de berätta om helt andra tider och andra traditioner. Något som inga vanliga svenskar verkar bry sig om nämnvärt men som jag tycker att det borde läggas mycket mer pengar på, miljarder med socialpengar borde gå till att se till att alla dessa äldre, som byggt upp Sverige, borde ha det inte bra, utan rent ut lyxigt. Det har de gjort sig förtjänta av. Massa kulturpengar borde gå till att föreviga alla dessa historier och berättelser som de har samlat på sig. Det är en fascinerade inblick i Sveriges historia ur vanliga människors ögon. Jag vill gärna tro att svenska barn i framtiden hellre läser och lyssnar om hur vanliga människor hade det istället för hur 7klöverns politiker hade det. Jag minns att jag var dödstrött att läsa om femtioelva kungar med samma namn som gjort något bra eller dåligt. Men vanliga människor då, det fanns inte mycket om sånt i historieböckerna. Det sägs ju att man kan döma ett samhälle eller en civilisation efter hur det behandlar sina äldre, sina barn och sina djur. Sverige fallerar katastrofalt på alla dessa punkter och till råga på allt finns det inte ens någon yttrandefrihet här. Synd på ett så fantastiskt land.

Slutligen, jag förstår verkligen faran och oron för att grupper av utlänningar ska börja samla ihop sig för att börja företräda sina egna frågor, som inte har med någon annan än just de själva att göra. Det har man sett och ser fortfarande med muslimerna i Sverige idag. Det enkla vore väl att ange det som ett klart skäl att frånta PUT eller medborgarskapet och utvisa personen. Fast det kan ju iofs lätt slå bakut, även i SvPs Sverige kommer det göras och sägas dumma saker. Det vore dumt om man som assimilerad utlänning med svenskt medborgarskap, när man påpekar dessa dumheter bli anklad för att vara rasförrädare (eller dylikt), fråntagen medborgarskapet och utvisad från ett land man älskar till ett land man avskyr.

Citat:
Ursprungligen postat av SvP-Finn
Vilken religion man tillhör har ingen betydelse för SvP. Den sexuella läggningen är inte heller så viktigt däremot är SvP mot homosexuella äktenskap, mot pride och liknande som faller i denna kategori av utsvävningar och avarter. På sådant kan man ju säga att de är värdekonservativa.
Vad gäller din fråga med smarta afrikaner så är de ju för det första väldigt sällsynta och för det andra så tycker jag och SvP att de inte hör hemma här i Europa utan Europa är europeernas land. Ett annat skäl till varför SvP är emot det att ha rasfrämlingar i Sverige är att de inte tror att de vill det bästa för Sverige utan de känner sig istället förpliktade mot sitt eget folk och därmed bildar en egen grupp för sig i Sverige. Dessutom finns risk för rasblandningar och det finns forskning som visar att dessa blandningar i väldigt många fall leder till psykisk instabilitet (att man inte kan identifiera sig varken med den ena eller den andra föräldern) samt att det finns stor risk för att barnet begår brott. Sedan är ju en annan fråga hur vill man ta reda på smarta afrikaner? Vill man testa varenda afrikans intelligens? Eftersom det redan har förövats jättemånga brott av negrer och muslimer mot vita varför ska man riskera en fortsättning av det och inte bara utvisar alltihop? Ska inte den egna befolkningens väl prioriteras som det görs i sunda länder som Japan som är otroligt homogena?
Citera
2014-08-22, 18:16
Medlem
Intrycks avatar
Jag blev överlag imponerad av Stefan Jacobssons sätt att genomföra det här samtalet: http://www.svd.se/kultur/inte-alla-svenskars-parti_3808188.svd

Alldeles i slutet, efter orden "samtalet har pågått i tre timmar", fick journalisten dock chansen att stapla upp det som inte går hem hos vanligt folk.

På vilket sätt är Pride en politisk fråga? Jag antar att SvP har en vetenskapligt rimlig syn på homosexualitet - det vill säga att man föds till det. Och gruppens närvaro i Sverige utgör inte något samhällsproblem. Varför då ens uttala sig om gruppens gatufestivaler?

Jag hävdar att vanligt folk vill att ni kallar er själva för rasister. Så att det blir avdramatiserat. Istället vägrar ni - här: https://www.svenskarnasparti.se/fragor-och-svar/ - att göra det. "Istället tror politiska motståndare att de kan skrämma bort människor genom att kalla partiet både det ena och det andra." Det mest effektiva sättet att visa att ni inte blir skrämda, är att då också kalla er för rasister. Meningen "Svenskarnas parti är givetvis varken 'nazistiskt' eller 'rasistiskt', utan är ett nationalistiskt parti som som sätter svenskarnas väl främst" är inget som imponerar på utomstående (folk som inte ännu "investerat" sig själv i SvP, till exempel genom att rösta på partiet). Tvärtom. Genom att visa mod får man med sig fler, det vill säga folk som är räddare än en själv.

Exakt vad som bör kallas för "rasism" är en oviktig lingvistisk fråga! Att börja kalla sig för rasister är dessutom inte ens i närheten av lika kontroversiellt som att neka ickevita medlemskap i partiet. Det skulle bara leda till att partiet framstår som mindre skrämmande och mindre suspekt. Den som ljuger om en sak kanske ljuger om fler. Den som framstår som underjordisk skulle kunna smida obehagliga planer. Ganska basal psykologi.
Citera
2014-08-22, 18:36
Medlem
SvP-Finns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Jag blev överlag imponerad av Stefan Jacobssons sätt att genomföra det här samtalet: http://www.svd.se/kultur/inte-alla-svenskars-parti_3808188.svd

Alldeles i slutet, efter orden "samtalet har pågått i tre timmar", fick journalisten dock chansen att stapla upp det som inte går hem hos vanligt folk.

På vilket sätt är Pride en politisk fråga? Jag antar att SvP har en vetenskapligt rimlig syn på homosexualitet - det vill säga att man föds till det. Och gruppens närvaro i Sverige utgör inte något samhällsproblem. Varför då ens uttala sig om gruppens gatufestivaler?

Jag hävdar att vanligt folk vill att ni kallar er själva för rasister. Så att det blir avdramatiserat. Istället vägrar ni - här: https://www.svenskarnasparti.se/fragor-och-svar/ - att göra det. "Istället tror politiska motståndare att de kan skrämma bort människor genom att kalla partiet både det ena och det andra." Det mest effektiva sättet att visa att ni inte blir skrämda, är att då också kalla er för rasister. Meningen "Svenskarnas parti är givetvis varken 'nazistiskt' eller 'rasistiskt', utan är ett nationalistiskt parti som som sätter svenskarnas väl främst" är inget som imponerar på utomstående (folk som inte ännu "investerat" sig själv i SvP, till exempel genom att rösta på partiet). Tvärtom. Genom att visa mod får man med sig fler, det vill säga folk som är räddare än en själv.

Exakt vad som bör kallas för "rasism" är en oviktig lingvistisk fråga! Att börja kalla sig för rasister är dessutom inte ens i närheten av lika kontroversiellt som att neka ickevita medlemskap i partiet. Det skulle bara leda till att partiet framstår som mindre skrämmande och mindre suspekt. Den som ljuger om en sak kanske ljuger om fler. Den som framstår som underjordisk skulle kunna smida obehagliga planer. Ganska basal psykologi.

Kan dels hålla med om det. Men är det inte bättre att undvika alla desa epitet helt? Och istället säger att vi är svenska nationalister och om nu kulturmarxisterna vill kalla oss för det ena eller andra (rasistiskt, nazistiskt etc.) är irrelevant utan vi står för våra åsikter vi står för ett svenskt Sverige. Eller hur?
Citera
2014-08-22, 19:24
Medlem
NirvanAs avatar
Kommer Jacobsson ha något närskydd när han åker runt på denna turné eller litar han blint på polisen?
Citera
2014-08-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Vet du om SvP eller möjligen SD begärt in internationella valobservatörer för att stävja det sedvanliga röstfusket som lär bli värre än någonsin denna gång? Om inte så borde SvP ta initiativ till det. Dessutom är det ett bra sätt att få internationell fokus på det svenska valet.
Ingen aning, men det vore en god idé. Detta ansvar bör definitivt överräckas till opartiska organisationer utrikes, som inte har något intresse i svensk politik. Som jag skrev tidigare så lär partiska rösträknare i Sverige gärna kasta både SD- och SvP-lappar som skrivits på blanka sedlar som innehåller inkorrekt skrift, såsom "Sverige Demokraterna" eller "Svenskarnas Parti". De lär dock inte göra lika dant med en sedel med inkorrekt stavning av ett sjuklöversparti, exempelvis "Social Demokraterna" (om någon nu hade bestämt sig för att skriva detta på en blank sedel).
Citera
2014-08-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Vad två vuxna människor gör privat i sina sovrum är ingenting som vi lägger oss i. Men homofili är ändå en sexuell avart som inte bör hyllas, normaliseras och rent av populariseras av principa och moraliska skäl. Det är mannen och kvinnan som vi anser komplettera ett naturligt förhållande, samt de som bidrar med kommande generationer. Att man föredrar samkönade förhållanden kan man naturligtvis inte rå för, men det är absolut ingenting som bör uppmuntras och särskilt inte något som bör propageras framför ögonen på barn.
Citera
2014-08-22, 20:57
Medlem
Vikingabalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kommer Jacobsson ha något närskydd när han åker runt på denna turné eller litar han blint på polisen?

Han kommer ha skyddsvakter från SvP med sig, ingen som är aktiv nationalist litar på polisen.
Citera
2014-08-22, 21:04
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvP-Finn

Fast det visar ju på att man inte förstår någonting angående judefrågan i sådana fall eller för den delen islam-frågan. Det är absolut viktigt att vara medveten om vilken religion folk tillhör eftersom precis som du nämner i ditt senare stycke så är det i grund och botten en organisering för etniska grupper att överleva och ge sin grupp fördelar.

Judarna ska aldrig förringas, det är fruktansvärt dumt att låtsas som att det är vilken religion som helst och att de skulle vara harmlösa eller något. De sitter för tusan på en stor del utav västvärldens makt och resurser och mer blir det för vart år som går. Lägg till en abnorm paranoia och ett ingrott hat i deras kultur gentemot deras värdfolk och framförallt européerna så har du en väldigt farlig motståndare. Det är för tusan de som ligger bakom de mesta äckliga kulturella och samhälleliga förändringar vi har haft det senaste århundradet.
Citera
2014-08-22, 21:14
Medlem
Zasse2s avatar
Denna fråga kanske tagits upp i tråden redan men det är ett stort antal sidor att läsa igenom.

Hur ställer sig SvP till adopterade barn? Det vill säga att t.ex ett indiskt, lankesiskt eller somaliskt barn blivit adopterat innan detta ens fyllt ett år, växt upp hela sitt liv i Sverige med svenska föräldrar.
Den enda skillnaden är det genetiska arvet, ska dessa få fullvärdigt medborgarskap?
Citera
2014-08-22, 21:15
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Vad två vuxna människor gör privat i sina sovrum är ingenting som vi lägger oss i. Men homofili är ändå en sexuell avart som inte bör hyllas, normaliseras och rent av populariseras av principa och moraliska skäl. Det är mannen och kvinnan som vi anser komplettera ett naturligt förhållande, samt de som bidrar med kommande generationer. Att man föredrar samkönade förhållanden kan man naturligtvis inte rå för, men det är absolut ingenting som bör uppmuntras och särskilt inte något som bör propageras framför ögonen på barn.

Tror du verkligen att "uppmuntranden" leder till att fler blir homosexuella, det vill säga att sexualiteten inte bara avgörs av vad som händer vid befruktningen?

I hypernormativa Ryssland verkar det snacket vara ett svepskäl för att sätta press på minoriteter bara för att.

I detta fall skulle det kunna handla om ett svepskäl för att inte avvika från den tyska nazismen (som Stefan Jacobsson sa inte var relevant att döpa sig efter eftersom den växte fram under en annan tid). Att behöva ett svepskäl - för att INTE avvika från den - är (i så fall) ett tecken på en alienerande sekterism.

Är det verkligen SvP:s linje att homosexuell kultur ska tonas ned för att inte "smitta" andra? Och inte bara att homosexuella inte ska få adoptera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in