Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Grejen är den att jag inte tycker att Leksands lag är så pjåkigt på pappret, men dom har fått en extremt tung start på säsongen och dragits med interna problem hela säsongsupptakten och har en sportchef som inte verkar veta vad han vill och då smittar det av sig på laget, det är min uppfattning i alla fall. Ikväll hade man iaf varit värda en pinne men LHC:s mål i slutampen av andra perioden förstörde allt. Det känns som att när man väl släpper in ett mål så sätter det sig i huvet och det blir panik i lägret. Men nu har Leksand snart mött dom flesta av dom tippade topplagen så det borde ju rent konkret lossna snart.
Jag trodde jag hade slutat luras av vad som stod "på pappret" men så var tydligen inte fallet då jag också tyckte årets trupp såg bra ut.
Som du skriver så dör laget helt när man släpper in ett mål. Det är helt obegripligt att proffs kämpar
mindre när man ligger under och egentligen måste kämpa
mer för att ta in underläget. Folk kan säga vad de vill om att det är tungt att släppa in sena mål osv men i min värld finns det ingen ursäkt till att spelare som har hållit på med detta hela livet inte utvecklat ett bättre psyke än valfri division 3-spelare.
Jag tror inte att det är bra att ha en kedja som pratar svenska, en som pratar engelska och en som pratar finska heller. Det tar nog med tid att spela ihop en grupp ändå och lär inte bli bättre av att alla pratar olika språk. Men tydligen är ju slutmålet med svensk elithockey att samtliga lag ska bestå av enbart nordamerikaner för då kan vi fortsätta ha en av världens bästa ligor.