Jag skulle säga att jag har ganska bra framförhållning med tanke på att det är ~6 månader till vårens HP och jag har redan påbörjat förberedelserna. Detta skulle jag dock ha nämnt i tidigare post så jag ber om ursäkt för det.
I övrigt så kan jag inte annat än hålla med dig att det finns effektivare sätt att plugga om man har 4 veckor kvar till provtillfället. Men eftersom resultatet på höstens HP inte är av betydelse eftersom jag räknar med att höja mig till vårens HP så är mina förberedningar planlagda för just vårens HP. Men detta skulle jag som sagt ha nämnt tidigare och jag ber om ursäkt för det.
Ja, om ditt huvudsakliga fokus är VT15 blir ditt upplägg genast mer förståeligt.
Den är bra. Det borde vara den aktuella upplagan eller? Oavsett så är kvantdelen i boken likadan i båda upplagorna (för HP före respektive efter 2011). Det är bara verbala delen som är utökad i den "nya" upplagan.
Stort tack!
Då slipper jag investera i en senare upplaga med andra ord.
Hur menar du random? Eftersom ordningen inte spelar någon roll i multiplikation så blir det så.
(ABC)(DEF) = ABCDEF = (AB)(CD)(EF) osv
Alltså är (x^2yz^3)(x*y^2) = x^3y^3z^3
Jorå det förstår jag men jag får inte impulsen att multiplicera (x^2yz^3)(x*y^2) dvs w^3*w^9 från början. Känns som om det är ren tur att det råkar bli x^3Y^3z^3 osv.
Jorå det förstår jag men jag får inte impulsen att multiplicera (x^2yz^3)(x*y^2) dvs w^3*w^9 från början. Känns som om det är ren tur att det råkar bli x^3Y^3z^3 osv.
Det är inte tur, uppgiften är konstruerad på ett sådant sätt, vilket också går lätt att gissa sig till när man ser potenserna som är inblandade.