2014-09-26, 11:04
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvjakt
Jag har sökt och inte hittat detta svar, ärligt. Men hur uppfattar ni astralvärlden som? Är den precis som när man drömmer att allt känns som verkligt eller är det bara känseln som spelas in här att man känner att man inte är aktiv i sin fysiska kropp längre för att den är bortdomnad bara?

Jag hatar att ha för höga förhoppningar om saker så jag tror inte att det är som att man är i en drömvärld ännu. Kan ju dock inte veta häller och det gör mig lite grinig att inte få veta när man tränar men inte kommer iväg.
Det enda som har hänt till mig är att det har vibrerat i hela min kropp och sedan när jag har skrivet det här på flashback så har jag fått till svars att det är steget innan astralvärlden, men jag får aldrig reda på hur det ser ut i astralvärlden. Ser ingen motivation till att resa och menar inte att vara grinig för att ni inte delar med er, kan självklart vara jag som inte sökt rätt.

Min korta fråga för er som inte orkar läsa: Ser astralvärlden ut likadant som i drömmarnas värld eller är det helt annorlunda dvs inga synfält utan bara känsel som spelas in?

EDIT:Förresten är jag inte så medveten på skillnaden mellan AP och OOBE så nu kanske jag har ställt denna fråga i fel tråd. Om det är så att det är en OOBE jag menar så kan ni förklara på så sätt också? Skulle vara så jättesnällt
Det finns vanligen tre olika stadium av trans som jag väljer att kalla det i nästan alla kulturer där detta praktiseras. Man kan se detta tom i flera tusenåriga gamla grottmålningar.
Beskrivs och illustreras bl.a i den utmärkta boken, Gryning över Kalahari, har jag för mig.

Ta beskrivningarna som de bildliga de är och hur jag upplever det.
Den första nivån ser du geometriska mönster och blixtar.

Den andra nivån upplever du astralresa i vissa fall i form av att du är ett djur.
Antar att det beror på kulturella influenser.
Världen ser ut som vanligt.

Den tredje nivån upplever du att du får en ström genom kroppen eller att du har en massa insekter på kroppen, beskrivningen skiljer mellan västs och naturfolkens upplevelse naturligtvis och att du känner av en stark närvaro av något annat väsen. Andra fenomen/effekter kan även inträffa.

Sedan kan du nå än "högre" men det får du studera dig till och får uttolka själv.
Jag mediterar för att uppnå detta, andra dansar eller trummar sig till "trans".
Du kan även nå dit genom tex fasta, meditation och böner/chanting.
Inom vissa kulturer nyttjas droger men det varken behövs eller är nyttigt.
Metoderna varierar som sagt efter kultur och tradition.
Senast redigerad av MeanME 2014-09-26 kl. 11:13.
Citera
2014-09-27, 22:52
Medlem
Är det någon som har sett the grid? en yta med prickar som man rör sig över. Brukar uppleva den efter en power nap innan man går till vaket tillstånd.
Citera
2014-10-01, 21:12
Medlem
FFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Den första nivån ser du geometriska mönster och blixtar.

Den andra nivån upplever du astralresa i vissa fall i form av att du är ett djur.
Antar att det beror på kulturella influenser.
Världen ser ut som vanligt.

Kan du beskriva mer om astralresor som djur?
Citera
2014-10-02, 12:38
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFF
Kan du beskriva mer om astralresor som djur?
Jag får känslan att jag är en "fågel" ibland och flyger över landskapet.
Det är ju samma bilder du har i drömmar vilket jag tror att det är en variant av, fast man är mer vaken och medvetande om vad som händer och kommer ihåg upplevelsen på ett helt annat sätt än i en dröm. 5-10 minuter efter man vaknat är ju detaljerna i en dröm borta, men inte här. Men jag tror ju inte att själen lämnar kroppen eller så utan tror att de känslor och upplevelser man får sker inne i huvudet på en själv. Men det är en märklig upplevelse i vilket fall som helst.
Citera
2014-10-02, 15:02
Medlem
agaves avatar
Jag lämnade min kropp andra gången jag gjorde en tidigare liv-regression Ska tydligen vara vanligt har jag hört efter Ett tips är att testa denna om man vill lära sig att göra astralresor https://www.youtube.com/watch?v=mXmBa9vS_UI&list=TLdxBPaxHwMjlajtnmvCJFgXL e4MJOqXpq
Citera
2014-10-21, 18:09
Medlem
FFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jag får känslan att jag är en "fågel" ibland och flyger över landskapet.
Det är ju samma bilder du har i drömmar vilket jag tror att det är en variant av, fast man är mer vaken och medvetande om vad som händer och kommer ihåg upplevelsen på ett helt annat sätt än i en dröm. 5-10 minuter efter man vaknat är ju detaljerna i en dröm borta, men inte här. Men jag tror ju inte att själen lämnar kroppen eller så utan tror att de känslor och upplevelser man får sker inne i huvudet på en själv. Men det är en märklig upplevelse i vilket fall som helst.

Jag har också haft erfarenheter av att projicera som djur men det har mer varit s.k. "vision quests" som inte riktigt verkar vara samma sak som astralprojektion.

Dom gamla vikingarna trodde att alla hade ett kraftdjur; en s.k. "fylgja" som man fick kraft ifrån och kunde bli i drömmar och i andra världar.

Men jag håller med om att man kan se in i det astrala via visionquests temporärt även utan att projicera propert ungefär som att man har "objektiva drömmar" eller "lucida drömmar", även om begreppen är något luddiga...

Är det nån som lyckats komma ut astralt från lucida drömmar? Jag märker att om man kommer ut från själva drömmen till det astrala så verkar det som att den astral-aspekten man projicerar till verkar få mer innebörder pga att man också drömmer men jag har aldrig riktigt fått någon stor erfarnhet men själva informationen i drömmen verkar bli klarare av att man försöker komma till det astrala därifrån.
Citera
2014-10-21, 20:17
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Är det nån som lyckats komma ut astralt från lucida drömmar? Jag märker att om man kommer ut från själva drömmen till det astrala så verkar det som att den astral-aspekten man projicerar till verkar få mer innebörder pga att man också drömmer men jag har aldrig riktigt fått någon stor erfarnhet men själva informationen i drömmen verkar bli klarare av att man försöker komma till det astrala därifrån.

Ja, har insett i drömmar några gånger att jag faktiskt ligger och sover och kunnat ta mig ut i en AP istället för att fortsätta drömmen som var, men det kanske inte riktigt var så du menade.

Känner också att begreppen är lite luddiga ibland.

Tog mig ut en kortare sväng i förrgår faktiskt, när jag mediterade under dagen!

Ska testa affirmera att jag vill över till det astrala i någon av mina kommande vakendrömmar och se vad som händer, tack för tipset!

Fred.
Citera
2014-10-29, 12:54
Medlem
FFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreatheDeeply
Ja, har insett i drömmar några gånger att jag faktiskt ligger och sover och kunnat ta mig ut i en AP istället för att fortsätta drömmen som var, men det kanske inte riktigt var så du menade.

Känner också att begreppen är lite luddiga ibland.

Tog mig ut en kortare sväng i förrgår faktiskt, när jag mediterade under dagen!

Ska testa affirmera att jag vill över till det astrala i någon av mina kommande vakendrömmar och se vad som händer, tack för tipset!

Fred.

Jo det är precis vad jag menar! Hade du några spår av drömmen kvar i det som hände efter inträdet i det astrala?
Citera
2014-10-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7axis
Är det någon som har sett the grid? en yta med prickar som man rör sig över. Brukar uppleva den efter en power nap innan man går till vaket tillstånd.
Rutnätet skapar den fysiska verkligheten via medvetandet, det fungerar som en projektor som skapar ett hologram. Intressant att du sett det. Prickarna som du ser blinkar, men det kanske sker för fort för att du ska kunna uppfatta det?
Citera
2014-11-03, 15:52
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Jo det är precis vad jag menar! Hade du några spår av drömmen kvar i det som hände efter inträdet i det astrala?

Det var ett tag sedan & kan tyvärr inte minnas det just nu, men jag tror inte det? Sen har jag slutat med mina reality checks för tillfället så det har inte blivit så mycket vakendrömmande att försöka i heller. Men jag återkommer om det sker och om jag också kommer på att affirmera mig över.

>Kärlek<
Citera
2014-11-24, 00:56
Medlem
FFFs avatar
Affirmera dig över? Menar du meditationstekniker?

Iaf.. det var någon som nämnde tre stadier av astralprojektion eller vad det var... jag har också noterat det där lite grann och har hört ryktesvägen att det är först en blå nivå sen en grön sen en röd nivå. Jag såg det blåa ljuset första gången jag var ute... men sen verkar jag ha kommit till en vit nivå, som kan vara gränsen till det gröna men jag vet inte säkert... tror att det kan vara så att man först opererar som det indierna kallar "purusha" -- alltså personan, att den man är som person går ut men sen på den gröna nivån så är det den biologiska varelsen som projicerar och att man då måste ha byggt upp en sorts zombie som kan vara kvar på marken och som är intränad innan man kan projicera prylarna inom biologi... så jag tror på biologisk överlevnad efter döden... men det kan vara fel... men jag har rent subjektivt fått flera indikationer på att den biologiska kroppen klarar vissa rätt udda feats.

Kroppen i sin natur-aspekt kallas "prakriti" av indierna...
Citera
2014-12-03, 19:18
Medlem
Flygförbud?
I flera år nu har något väsen förhindrat mig från att göra astrala resor.
Trycks ned hårt när jag känner att jag vill flyga iväg och utforska det astrala.
På kuppen blir man så gott som våldtagen av detta väsen/denna häxa. Vad göra
för att bli av med skiten? Någon som har insikt i ämnet? Tacksam för hjälp då jag älskar
spänningen och friheten i det astrala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in