2014-08-31, 14:12
Medlem
man kommer till en gräns där folk runtomkring en försöker kontrollera vad man gör.. de flesta kan läsa tankar.. ni som inte vet borde kolla er omkring mer noggrant.
Citera
2014-08-31, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryManback
Enligt Robert Bruce, (något av en expert på astral projektion), så är det möjligt att projicera från den astrala kroppen in i den mentala, som enligt honom är nästa plan. Tror han nämner 4 plan till, och att det går till på liknande sätt för varje plan. Länge sedan jag läste hans böcker.

Dom berättelser jag läst om sådana försök att ta upp fysiska objekt är att handen går rakt igenom. Och att man kan gå igenom väggar osv.

Notera att jag ej har lyckats projicera själv, utan att allt är andrahandsinfo.

Tänkte läsa "Treatise on Astral Projection" av Robert Bruce som lite eftermiddagsläsning. En gratis pdf som tar upp grunderna i AP och även dom subtila planen i sig. Plus en del annat.

Rekommenderas varmt som intro till AP.
Okej, tack för svaren. Känns som att ifall man läser för mycket så kommer det börja snurra alldeles för mycket info i huvudet när man ska APa.
Citera
2014-09-02, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrutte-fjutte
Kom nyss på en sak. Ni som har lyckats med detta och har bevisat för er själva att det är verkligt, kan ni flyga till nord/sydpolen och kolla efter någon öppning till hollow earth

Berätta om ni tänker göra det och berätta hur det såg ut.
ingen?
Citera
2014-09-03, 17:16
Bannlyst
Jag har alltid undrat hur lätt det är att spionera på folk när man flyger runt.

Ser man klart och tydligt?
Har ni prövat?
Hur gick det?
Citera
2014-09-03, 19:52
Medlem
Citat:
Jag har alltid undrat hur lätt det är att spionera på folk när man flyger runt.

Ser man klart och tydligt?
Har ni prövat?
Hur gick det?

Skulle vara häftigt om man kunde spionera på vänner och sedan skrämma skiten ur dom genom att berätta vad de gjorde.
Citera
2014-09-04, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 21and0
Skulle vara häftigt om man kunde spionera på vänner och sedan skrämma skiten ur dom genom att berätta vad de gjorde.
Det är det jag menar. Jag respekterar folks privatliv men jag vill ändå kunna bevisa för mig själv att man flyger runt i verkligheten. Man kan kanske flyga till en kompis hus och se vilka saker som ligger var och hur saker är placerade. Sedan kan man komma på besök och få det bekräftat.
Citera
2014-09-21, 12:21
Bannlyst
Ni som är bar på astral projection, Hur länge kan ni stanna i det astrala?

Jag har hört att en timme är lagom. Men jag vill ändå höra hur det ser ut för er.

Jag har själv inte lyckats än men jag ska inte ge upp.
Citera
2014-09-21, 14:00
Bannlyst
Jag brukar "dras ut" rätt snart, gissar ett par minuter som medel.

Men när jag "kommer in" brukar det vara lite märkligt. Det är som att ha en dröm i drömmen.
Citera
2014-09-22, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Jag brukar "dras ut" rätt snart, gissar ett par minuter som medel.

Men när jag "kommer in" brukar det vara lite märkligt. Det är som att ha en dröm i drömmen.
berätta mer tack!
Citera
2014-09-22, 20:11
Bannlyst
Citat:
berätta mer tack!
En gång drömde jag att jag satt och kollade på ett fotografi och det började leva. Jag trodde det var Jesus och han sade att jag inte behövde vara rädd. Så upplevde jag det som att verkligheten vändes ut och in. Var sen inne där med monster en kort stund tills jag ropade på pappa.
Citera
2014-09-22, 21:31
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
En gång drömde jag att jag satt och kollade på ett fotografi och det började leva. Jag trodde det var Jesus och han sade att jag inte behövde vara rädd. Så upplevde jag det som att verkligheten vändes ut och in. Var sen inne där med monster en kort stund tills jag ropade på pappa.
Och vem säger att det inte bara var en dröm i drömmen då?
Som med all AP egentligen, hur skiljer man det från drömmar? Om man kan återge saker som händer i det verkliga livet fastän man sover, så vore det ju en riktig kioskvältare och skulle förmodligen vända upp och ner på stora delar av vår vetenskap, då kropp och själ uppenbarligen är två skilda ting.
Men eftersom ingen kunnat göra detta empiriskt, så får man väl anta att det helt enkelt inte funkar!

Har hört vissa som påstår sig kunna det här med AP, och de säger att de fått sådan insikt och kunskap om universum osv, att de inte vill bevisa något. De finner det onödigt och ovärdigt att blanda in vetenskapens empiriska forskning.
Detta är för mig också ett kardinaltecken på att de faktiskt inte kan bevisa att AP funkar! Tyvärr!
Citera
2014-09-26, 05:26
Medlem
Tjuvjakts avatar
Jag har sökt och inte hittat detta svar, ärligt. Men hur uppfattar ni astralvärlden som? Är den precis som när man drömmer att allt känns som verkligt eller är det bara känseln som spelas in här att man känner att man inte är aktiv i sin fysiska kropp längre för att den är bortdomnad bara?

Jag hatar att ha för höga förhoppningar om saker så jag tror inte att det är som att man är i en drömvärld ännu. Kan ju dock inte veta häller och det gör mig lite grinig att inte få veta när man tränar men inte kommer iväg.
Det enda som har hänt till mig är att det har vibrerat i hela min kropp och sedan när jag har skrivet det här på flashback så har jag fått till svars att det är steget innan astralvärlden, men jag får aldrig reda på hur det ser ut i astralvärlden. Ser ingen motivation till att resa och menar inte att vara grinig för att ni inte delar med er, kan självklart vara jag som inte sökt rätt.

Min korta fråga för er som inte orkar läsa: Ser astralvärlden ut likadant som i drömmarnas värld eller är det helt annorlunda dvs inga synfält utan bara känsel som spelas in?

EDIT:Förresten är jag inte så medveten på skillnaden mellan AP och OOBE så nu kanske jag har ställt denna fråga i fel tråd. Om det är så att det är en OOBE jag menar så kan ni förklara på så sätt också? Skulle vara så jättesnällt
Senast redigerad av Tjuvjakt 2014-09-26 kl. 05:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in