2014-09-19, 15:34
Medlem
Querijuices avatar
Hej, går det att handla alibaba aktier ännu? Står bara grått på sidan när jag ska försöka handla, inga siffror nada..
Citera
2014-09-19, 15:55
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querijuice
Hej, går det att handla alibaba aktier ännu? Står bara grått på sidan när jag ska försöka handla, inga siffror nada..

Hej!

Vi är lika taggade som du är!

NYSE har meddelat att handeln kommer att börja då de känner sig tekniskt säkra på att påbörja handeln på ett bra sätt. Det är alltså inte satt någon exakt tid utan vi får helt enkelt vänta och se när handeln släpps på.

/Dan, Avanza
Citera
2014-09-22, 13:27
Medlem
Hej Avanza.

Hur räknas börsvärde ut? I allmänhet gäller inte "antal aktier"*"senaste pris".
Citera
2014-09-22, 13:40
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastflaska
Hej Avanza.

Hur räknas börsvärde ut? I allmänhet gäller inte "antal aktier"*"senaste pris".

Hej!

Börsvärdet definieras som värdet på ett bolags alla utestående aktier, det vill säga bolagets totala värde. Det här motsvarar "antal aktier * senaste kurs". Det som kan komplicera beräkningen är om ett bolag exempelvis är noterat på flera marknader i olika länder och valutor.

Är det något börsvärde på vår hemsida som du känner är felaktigt?

/Kristoffer, Avanza
Citera
2014-09-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Börsvärdet definieras som värdet på ett bolags alla utestående aktier, det vill säga bolagets totala värde. Det här motsvarar "antal aktier * senaste kurs". Det som kan komplicera beräkningen är om ett bolag exempelvis är noterat på flera marknader i olika länder och valutor.

Är det något börsvärde på vår hemsida som du känner är felaktigt?

/Kristoffer, Avanza

Glöm frågan.

Jag uttryckte mig klumpigt och insåg inte det att det är föregående handelsdags stängningskurs, inte senaste pris intradag, som används.
Citera
2014-09-25, 19:38
Medlem
DeMysteriiss avatar
Hur lång tid tar det att flytta värdepapper från Aktie & Fond-konto till ISK (båda hos Avanza)?
Citera
2014-09-25, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeMysteriis
Hur lång tid tar det att flytta värdepapper från Aktie & Fond-konto till ISK (båda hos Avanza)?

Gör du det nu så borde det vara inne på ISK vid 9 imorgon.
Citera
2014-09-29, 20:22
Medlem
NoggerTattoos avatar
tjena, är nybörjare och har ett par frågor.

courtage, betalar man det vid varje köp tex, om jag gör 3 olika köp på 1 dag, kostar det xx * 3 ?

vad ligger courtage på?
Citera
2014-09-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerTattoo

courtage, betalar man det vid varje köp tex, om jag gör 3 olika köp på 1 dag, kostar det xx * 3 ?

vad ligger courtage på?

https://www.avanza.se/kundservice/kundservice/fragor-svar/handel-vardepapper/courtage-handelsavgifter.html
Citera
2014-09-29, 20:30
Medlem
Vanilla-Ices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerTattoo

vad ligger courtage på?
På Avanza så betalar to bara ett courtage om du gör flera köp av ett värdepapper under samma dag.
Citat:
Ursprungligen postat av Avanza
Avanza tillämpar så kallat notabaserat courtage vilket betyder att alla köp respektive sälj på samma kursnivå i ett värdepapper under en börsdag slås ihop till ett avslut på avräkningsnotan. Vi slår även ihop avslut upp till tre olika kursnivåer, under en börsdag i ett och samma värdepapper som är av likadan ordertyp på en och samma nota och endast ett courtage beräknas för dessa affärer.
Citera
2014-09-29, 20:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanilla-Ice
På Avanza så betalar to bara ett courtage om du gör flera köp av ett värdepapper under samma dag.

Gäller det endast för svenska aktier eller även utlänska, jag är lite osäker på det.
Citera
2014-09-29, 21:10
Medlem
Vanilla-Ices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Gäller det endast för svenska aktier eller även utlänska, jag är lite osäker på det.
Jag tror inte att det skiljer sig för utländska aktier. Jag har åtminstone inte märkt av det i min egen handel och det står inte det på hemsidan såvitt jag kan se, men det kan säkert Avanza upplysa oss om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in