Citat:
Ursprungligen postat av
Aspsusa
[Tack för den!]
Aj sjutton, där rök min teori om att säckarna hittades snabbt.
Ingen entomolog alltså? Märkligt. Hade för mig att detta var en ganska gammal och väletablerad disciplin redan 1984.
Men det _är_ märkligt - passar liksom inte ihop. Hur kan säckarna ha legat länge orörda av djur? Hur kan likdelarna vara i likartat stadium när de hittas?
Funderade ingen då över om säckarna dumpats samtidigt eller vid olika tillfällen?
Rättelse: Pampas marina fanns tydligen inte 1984.
Diskussionen om asätare och den brutna tidslinjen är helt ny, och det finns inte ett ord i utredningen om råttor, grävlingar, fåglar, och att det fanns likmask i alla säckar har inte kommenterats utförligt alls, trots att det gick 3 veckor mellan fynden.
Enligt de papper jag har fanns det rikligt med likmask i alla säckar, och det fanns iofs flugor i säckarna på E-vägen (likmaskarna började lämna säckarna, som jag fattat det), men helhetsbilden är konstig.
Och uppenbarligen så hittade säckarna på E-vägen extremt långt (ca 2 månader) efter Catrines förmodade död, och att likdelarna inte dumpades i mitten av juni kan vi nog vara helt säkra på.
Och det finns ett problem till: om säckarna dumpades i juni, varför larmade inte folk på E-vägen?
Stan avfolkas ju under semesterperioden, men man förmodade att likdelarna dumpades ett bra tag innan semesterperioden, och att det fanns folk som jobbade på E-vägen vet vi ju - på Vinofs gård reparerades bilar, och det fanns massor av företag, bla en kanotfirma, som borde ha varit busy på sommaren.
Några personer var också skrivna på E-vägen, bla Vinof, och han och andra skulle alltså ha ignorerat liklukt i ... ja, när borde säckarna ha börjat stinka? Ganska omgående, kanske efter en vecka ...
Weird.