2014-09-27, 12:41
Medlem
MistyMyys avatar
Idag fick jag mig en riktig chock när jag såg att någon eller något har grävt upp min döda katt. Jag begravde henne för ca 2 veckor sedan och lade stora stenar på graven. Men ändå är det något djur som har grävt upp henne och tagit med sig den döda kroppen. Jag letade men kunde inte hitta henne. Förutom att jag är väldigt arg och ledsen undrar jag vad det kan vara för djur som kan flytta så stora stenar och gräva upp och släpa med sig en fullvuxen katt!? Hur djupt måste man gräva för att inget djur ska kunna gräva upp katten igen?
Citera
2014-09-27, 12:47
Medlem
Aimberts avatar
Vildsvin kanske? Vildsvin äter kadaver, är mycket starka och kan flytta överraskande stora stenar. Såg du några spårstämplar, tecken på bök eller andra tycken på vad det kan ha varit för djur?
Citera
2014-09-27, 12:49
Medlem
Polyklorfenols avatar
Minst 1,5 meter. Rävar och grävlingar gräver lyor och gryt, så då kan de även gräva upp kroppar väldigt djupt ner.
Citera
2014-09-27, 13:44
Medlem
MistyMyys avatar
Tack för era svar... Nej, jag såg inga spår. Däremot låg det uppkrafsad jord i en hög... ungefär så som hundar brukar gräva upp jord. Kan det vara grannens hund som har grävt upp katten? Den brukar springa lös... Men jag fattar inte, kroppen har ju legat i graven säkert 2 veckor. Vem vill äta den!? Vi har ju faktiskt vildsvin i vårt område...
Citera
2014-09-27, 15:12
Medlem
Ilimitados avatar
Här ligger det en hund begraven.
Citera
2014-09-27, 15:17
Medlem
Vildsvin har extremt bra luktsinne. Det är förmodligen ett vildsvin. Hur stora är stenarna?
Citera
2014-09-27, 15:38
Medlem
MisterToms avatar
Frågeställningen rör inte katten utan vad för sorts djur som kan ha grävt upp den.

Husdjur --> Ekologi, natur, djur och växter
/Moderator
Citera
2014-09-27, 16:31
Medlem
MistyMyys avatar
Ibland är det inte lätt att veta var man ska placera inlägget...

Stenarna vägde säkert 1 kilo styck och så var det några mindre stenar också.
Citera
2014-09-28, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistyMyy
Ibland är det inte lätt att veta var man ska placera inlägget...

Stenarna vägde säkert 1 kilo styck och så var det några mindre stenar också.

"lade stora stenar på graven."

Kanske är du själv ovanligt liten? En sten på 1 kg är mycket liten!
Citera
2014-09-28, 07:28
Medlem
I vilket landskap bor du, och bor du i närheten av skogen?
Citera
2014-09-30, 16:11
Medlem
MistyMyys avatar
Jag bor i Västra Götaland. Vi begravde katten ute på landet. Nu har jag inte vägt stenarna men jag tyckte att de var för stora för ett djur att flytta på... Men kanske är grävlingar och andra vilt starkare än vad jag tror. Nu är hursomhelst katten borta, har inte hittat den än...
Citera
2014-09-30, 16:13
Medlem
Vargtasks avatar
Räv kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in