Citat:
Ursprungligen postat av
cmder
Då bör man ifrågasätta om Flashback egentligen är anonymt. Allt kan hackas förr eller senare. Så att föra loggar med IP är kanske inte så jätte smart. Dock använder jag själv VPN så för min egen del behöver jag inte oroa mig så jätte mycket. Skulle vara jätte trevligt om Admin kunde bekräfta om det stämmer.
Flashback är inte anonymt om det fortfarande IP-loggas här (jag vet att det IP-loggades förr i alla fall, och det var både admin och de fåtal moderatorer som kunde kolla IP, öppna med). Men givetvis går det att kombinera VPN med TOR om man nu är paranoid över det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Visf
Wow, IRC-namedrop. Vilken hacker du är.
Vad härnäst. EFNET?
Om du inte tror teknikerna kan skydda sig mot script-kiddies som använder sig av Hackbar har du verkligen lite förtroende för dem.
Nu är
Nesral som jag svarade i det inlägget du citerar, inte någon Flashbacktekniker, utan en vanlig fjortis som har en anonymousavatar. Är det något jag irriterar mig på så är det alla dessa 20-åriga fjortisar som springer runt med Guy Fawkes maskar på Facebook och tror att de utgör någon avancerad revolutionär cyberarmé, samtidigt som de aldrig har använt IRC och använder iPhone.
EFnet är old school men Freenode som är open source orienterat, är bättre sett ur det perspektivet.
Sedan är det inte en fråga om vad teknikerna kan och klarar. Tror du på allvar att Flashback har t.ex. bättre tekniker än Sony och eBay, som har hackats rätt ordentligt på senare tid? Senaste vBulletin 3.x är 3.8.7 och det är många gamla säkerhetshål som har patchats i denna version, säkerhetshål som med stor sannolikhet finns kvar i den versionen Flashback kör på.