2014-09-18, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Momento
En hel del användare har blivit outade/gått upp i rök de senaste månaderna. Användare som jag tvivlar har identifierbara mail... Så då är frågan om de har hela kittet med ip eller om de outats på andra sätt.

De kan ju också ha fått enstaka användare genom att ha lösenord till folks mail och beställt återställning av lösenord.
Att flera användare har "försvunnit" har jag inte märkt av eller hört talas om. Är det dina egna observationer som du kan utveckla? Alternativt ge en länk till tråd där detta har diskuterats?
2014-09-18, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Får man tag på databasen så kommer man få tag på användarnas IP adresser också, eftersom vBulletin loggar det, och jag tror inte att admin har stängt av IP-loggningen. Visserligen går det att använda TOR och liknande anonymiseringstjänster, men majoriteten av medlemmarna gör ju inte det.

Då bör man ifrågasätta om Flashback egentligen är anonymt. Allt kan hackas förr eller senare. Så att föra loggar med IP är kanske inte så jätte smart. Dock använder jag själv VPN så för min egen del behöver jag inte oroa mig så jätte mycket. Skulle vara jätte trevligt om Admin kunde bekräfta om det stämmer.
2014-09-18, 20:52
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmder
Då bör man ifrågasätta om Flashback egentligen är anonymt. Allt kan hackas förr eller senare. Så att föra loggar med IP är kanske inte så jätte smart. Dock använder jag själv VPN så för min egen del behöver jag inte oroa mig så jätte mycket. Skulle vara jätte trevligt om Admin kunde bekräfta om det stämmer.
Är inte det bästa att admin och övriga diskuterar detta så litet som möjligt?
2014-09-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Att flera användare har "försvunnit" har jag inte märkt av eller hört talas om. Är det dina egna observationer som du kan utveckla? Alternativt ge en länk till tråd där detta har diskuterats?
De mest hårdföra användarna som Fula Gubben, Straybullet och Ivan Lendl har försvunnit. Straybullet är outad.
2014-09-18, 22:00
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Men, att få tag på IP är ingen garanti för outning. Det krävs fortfarande åklagarbeslut för att kvittera ut dylika uppgifter.

Sedan ka man spåras ändå, men detta kräver stora arbetsinsatser.

Nej, FB lär vara säkert så länge jag lever i alla fall.
2014-09-18, 22:02
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Momento
De mest hårdföra användarna som Fula Gubben, Straybullet och Ivan Lendl har försvunnit. Straybullet är outad.

Vad jag ser så är Straybullet avstängd på 6 månader.
Men fula gubben är mystiskt tyst sen 29/6 i år, Ivan Lendh var aktiv i jan 2013 sista gången.
Senast redigerad av duqu 2014-09-18 kl. 22:05.
2014-09-18, 22:10
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Vad jag ser så är Straybullet avstängd på 6 månader.
Men fula gubben är mystiskt tyst sen 29/6 i år, Ivan Lendh var aktiv i jan 2013 sista gången.

Du ser; det är bara fånigt med konspirationsteorier i detta läge....
En avstängd medlem samt en medlem som kan ha fått en hjärnblödning/drunknat/försvunnit/somnat in etc. gör ingen skog.
2014-09-18, 22:56
Medlem
Hallå RG! När kommer det stora avslöjandet? Valet har ju redan varit, SD fick 13 %.
2014-09-19, 15:24
Medlem
zobs avatar
Citat:

Om inte FB loggar så gör deras ISP det. Så det spelar egentligen ingenroll. Har du nått att dölja så ska man köra med en VPN.
2014-09-20, 02:01
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zob
Om inte FB loggar så gör deras ISP det. Så det spelar egentligen ingenroll. Har du nått att dölja så ska man köra med en VPN.

Ja i synnerhet om man skiter ha en "säker" mailadress.

Oh, that irony...
2014-09-20, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Om något är fjantigt så är det att låtsas vara Anonymous. Förmodligen har du aldrig ens använt IRC, som de flesta Anonymousmedlemmar använder för kommunikation.

Wow, IRC-namedrop. Vilken hacker du är.

Vad härnäst. EFNET?

Om du inte tror teknikerna kan skydda sig mot script-kiddies som använder sig av Hackbar har du verkligen lite förtroende för dem.
2014-09-20, 14:10
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zob
En ISP kan inte logga vilken trafik som passerar mellan användarens dator och våra servrar förutom att det är trafik då den är krypterad via SSL. Det går alltså inte att knyta din trafik till ett användarnamn hos ISP:n.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in