2014-09-24, 15:23
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Buprenorphine bioavailabilities:

Tack för ditt svar! Men hur ska jag tolka detta?

Citat:
intrarectal: 54%
"bioavailability of the drug was found to be: [... ]intrarectal (54%)..."
"Relative to the 100% bioavailability from the intraarterial route the mean bioavailabilities were [...] intrarectal, 54%..."

sublingual: ~30%
"Buprenorphine is well absorbed sublingually, with 60% to 70% of the bioavailability of intravenous doses"
"Study results indicate that bioavailability of sublingual buprenorphine is approximately 30%"
"Literature on bioavailability of sublingual buprenorphine presents variable numbers ranging from. 19–58% of the administered dose."
"Relative to the 100% bioavailability from the intraarterial route the mean bioavailabilities were [...] sublingual, 13%"

Var har du originalartikeln så att man kan läsa hela texten? I första stycket var det flera [...] som indikerar att det finns mer att läsa. Var det irrelevant? Ligger det på 30% sublingualt kan det vara värt att använda ett annat administreringssätt.
Citera
2014-09-24, 18:36
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Tack för ditt svar! Men hur ska jag tolka detta?Var har du originalartikeln så att man kan läsa hela texten? I första stycket var det flera [...] som indikerar att det finns mer att läsa. Var det irrelevant? Ligger det på 30% sublingualt kan det vara värt att använda ett annat administreringssätt.
sök på google. va typ första träffen jag fick upp..
Citera
2014-09-28, 01:38
Medlem
quaaludes.s avatar
Varför blir jag så satans förbannad när jag tar opiater? Allvarligt talat så skulle jag kunna slagit sönder min kompis. Allt får hur jävla störigt han andas, låter och inte svarar när man pratar. Hur blir jag av med denna biverkning. Jag blir t.o.m irriterad på musiken som jag spelar som jag vanligtvis tycker om? Satan.
Citera
2014-09-28, 20:36
Medlem
suprorets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaaludes.
Varför blir jag så satans förbannad när jag tar opiater? Allvarligt talat så skulle jag kunna slagit sönder min kompis. Allt får hur jävla störigt han andas, låter och inte svarar när man pratar. Hur blir jag av med denna biverkning. Jag blir t.o.m irriterad på musiken som jag spelar som jag vanligtvis tycker om? Satan.

Haha, samma här.
Citera
2014-09-28, 23:55
Medlem
Findmucks avatar
Citat:

Blir också periodvis sur/irriterad på sub. Dock inte så att jag blir irriterad på saker jag brukar gilla som musik. Brukar bara ignorera det och fokusera på sånt som inte gör mig irriterad
Citera
2014-09-29, 00:17
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Jag brukar bli lättirriterad när ruset börjar dala. Tydligen inte ensam om det
Citera
2014-09-29, 12:56
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag brukar bli lättirriterad när ruset börjar dala. Tydligen inte ensam om det

Nej det är du verkligen INTE. Samma här, jag som alltid är så snäll o rar annars.
Citera
2014-09-29, 13:15
Medlem
KringExs avatar
Är det någon mer än jag som hört rykte om att alla Buprenorfintabletter kommer att försvinna och ersättas med frimärken som man lägger på tungan?
I såna fall, väldigt väldigt tråkigt
Citera
2014-09-29, 14:11
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Är det någon mer än jag som hört rykte om att alla Buprenorfintabletter kommer att försvinna och ersättas med frimärken som man lägger på tungan?

Nej vart har du hört detta rykte ifrån?
Citera
2014-09-29, 14:31
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Nej vart har du hört detta rykte ifrån?

Några bekanta bara. Hoppas det bara är skitsnack
Citera
2014-09-29, 14:36
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:

Finns redan. Inte så vanligt dock.
http://www.augustasuboxone.com/images/subutex.jpg

Att dom skulle byta ut tabletterna har jag inte hört något om!
Citera
2014-09-29, 16:05
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Några bekanta bara. Hoppas det bara är skitsnack

Som ovan redan sagt så finns dom men dom fungerar ju som subuxone så om dom börjar med dessa i Sverige så kommer ju vi som har dom vanliga subben att fortsätta ha det, och dom som redan har subuxone kanske får börja med dom om dom nu funkar lika bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in