Citat:
Ursprungligen postat av
Dryckeshorn
Håller med om detta. Jag tror inte alls på konceptet. Det finns helt enkelt för få potentiella kapitalinflöden till bolaget om de fortsätter ungefär som de gör nu. Och gör de det inte så rasar liksom fundamenten (de har ju gått in med noll=noll och att det ska vara en helt reklamfinansierad operatör).
Marknaden är väl dessutom rätt begränsad? I min värld måste man ha fruktansvärt dåligt med stålars för att tycka att det är värt att pilla med en special-mobilapp och dra batteri och tid, och gå med på avtal som tillåter någon att sälja ens uppgifter och dränka en i reklam för att få tillgång till mobiltjänster som säljs för några tior hos en normal operatör. Eller tänker jag helt fel???
Obs att en av konkurrenterna som körde med samma koncept kursade och stängdes för några månader sedan. Minns inte deras namn...
Jag förstår inte vilken målgrupp det skall rikta sig till? För är det som precis ni skriver att man är så snål eller dåligt med pengar, så är det väl knappast den köpstarka grupp som reklamannonserna riktar sig till? Jag som företagare hade ju aldrig riktat min reklam till denna "målgrupp".
Att det sedan bara är 100 mb i överföring mellan reklampauserna och dessutom varnar när det är 25% kvar att surfa + allt strul det är nästan varje gång när man skall fylla på, så har jag tappat intresset för denna produkt. Dessutom kommer det upp rätt ofta att man skall bekräfta att man är en människa, genom att slå in den unika koden som visas.
Kan fungera om de höjer surfpotten rejält och ser till att det fungerar smärtfritt att använda rent tekniskt och de tar bort alla onödiga moment.