2014-09-26, 06:49
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Nu blev det förlust för Ymer i natt, men han lyckades plocka set på Querrey på hardcourt på amerikansk mark, vilket absolut får betraktas som ett klart steg framåt för hans del.
Citera
2014-09-26, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Om inte Gulbis spelar vad ställer Lettland upp med för lag då egentligen? Känns som vi har bra chans än vilka som spelar dubbeln
Klart att det inte är något höjdarlag, vi pratar trots allt om en nedflyttningsmatch till europa/afrika grupp 2....
Citera
2014-09-26, 09:50
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Hur är det med allmänbildningen här inne. Det känner väl alla till att lettlands näst bäste spelare är Andis Juska på plats nr 711 i världen, tätt följt av Bröderna (?) Podzus en bit bakom

http://www.atpworldtour.com/Rankings/Singles.aspx?d=22.09.2014&r=701&c=LAT#

Allvarligt talat så känns det som att Sverige borde ta detta, oavsett om Gulbis spelar eller ej. Spelar han dubbel så kanske vi behöver få in Lindstedt eller Brunström (alternativt Jonas Björkman ) för att stå emot, men jag skulle se det som en enorm missräkning om Sverige tappade denna match med bästa laget.
Citera
2014-09-26, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Nu blev det förlust för Ymer i natt, men han lyckades plocka set på Querrey på hardcourt på amerikansk mark, vilket absolut får betraktas som ett klart steg framåt för hans del.

Ja, jag var så nyfiken så jag var tvungen sitta uppe titta ha ha , det var riktigt synd ,Ymer hade 7-6 och 4-3 och egen serve, gjorde något enkelt misstag det gamet , jag trodde faktiskt han skulle ta det där , sen orkade han inte riktigt i 3:e ,hade faktiskt läge gå fram till 3-1 i sista också.
Citera
2014-09-26, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Hur är det med allmänbildningen här inne. Det känner väl alla till att lettlands näst bäste spelare är Andis Juska på plats nr 711 i världen, tätt följt av Bröderna (?) Podzus en bit bakom

http://www.atpworldtour.com/Rankings/Singles.aspx?d=22.09.2014&r=701&c=LAT#

Allvarligt talat så känns det som att Sverige borde ta detta, oavsett om Gulbis spelar eller ej. Spelar han dubbel så kanske vi behöver få in Lindstedt eller Brunström (alternativt Jonas Björkman ) för att stå emot, men jag skulle se det som en enorm missräkning om Sverige tappade denna match med bästa laget.

Vad säger reglerna om att samma vecka som DC ställa upp i en ATP-tävling? Någon regel som säger att om du är anmäld till en ATP får du ej lira DC även om du är utslagen?

Man kan ju ändra det nominerade laget ända fram till lottningen på torsdagen annars. Då skulle både Brunström och Lindstedt kunna vara ute ur den tävling de ämnar spela i den veckan.

Börjar dessutom ändra mig om Lindell och hardcourt. Han har ändrat sitt spel så pass mycket från förra året att han borde vara rätt vass även på hard. Serven är ett vapen även på grus och hans forehand dominerar han med. Backhanden har gått från ett transportslag till bra tryck och pressande slag även det. ,,

Ang Sthlm Opn: Om inte någon spelare i yttersta världseliten, alltså någon top 15 i princip, som ökar försäljningen av biljetter och genererar intresse för Sthlm Open som turnering, då borde de ge både Ymer och Lindell WC till Sthlm Open.

Att slänga bort ett WC på någon rankad runt plats 20-30 vore så sjukt onödigt. En sådan spelare hjälper inte biljettförsäljingen med många biljetter alltså. Däremot svenska grabbar säljer nog några extra biljetter och får tidningarna att skriva några spaltrader extra om tävlingen. Även sportsändningarna skulle visa några minuter
Senast redigerad av Grustennis 2014-09-26 kl. 10:37.
Citera
2014-09-26, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grustennis
Vad säger reglerna om att samma vecka som DC ställa upp i en ATP-tävling? Någon regel som säger att om du är anmäld till en ATP får du ej lira DC även om du är utslagen?

Man kan ju ändra det nominerade laget ända fram till lottningen på torsdagen annars. Då skulle både Brunström och Lindstedt kunna vara ute ur den tävling de ämnar spela i den veckan.

Börjar dessutom ändra mig om Lindell och hardcourt. Han har ändrat sitt spel så pass mycket från förra året att han borde vara rätt vass även på hard. Serven är ett vapen även på grus och hans forehand dominerar han med. Backhanden har gått från ett transportslag till bra tryck och pressande slag även det. ,,

Ang Sthlm Opn: Om inte någon spelare i yttersta världseliten, alltså någon top 15 i princip, som ökar försäljningen av biljetter och genererar intresse för Sthlm Open som turnering, då borde de ge både Ymer och Lindell WC till Sthlm Open.

Att slänga bort ett WC på någon rankad runt plats 20-30 vore så sjukt onödigt. En sådan spelare hjälper inte biljettförsäljingen med många biljetter alltså. Däremot svenska grabbar säljer nog några extra biljetter och får tidningarna att skriva några spaltrader extra om tävlingen. Även sportsändningarna skulle visa några minuter

Ja vad har hänt med Lindell:s serve egentligen? han sevar ju som en gud vissa matcher.

Ett wc kommer gå till den svensk som spelar bäst under dom 3 futures som pågår i veckorna i sverige, Tror Rosenholm ligger rätt bra till nu , är en future kvar efter denna vecka.
Citera
2014-09-27, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grustennis

Regel man tar ut laget innan veckan och tanka matcher så blir du avstängd. Så att göra en sån sak lär inte gå.
20-30 rankade kan vara topp-10 nästa år, så det gäller att se långsiktigt på saken.
Citera
2014-09-27, 20:48
Medlem
Det känns som om Söderling är på G snart!
http://www.eurosport.se/tennis/stockholm-open/2014/soderling-tror-inte-pa-stockholm-open-comeback-jag-ar-inte-riktigt-dar_sto4382334/story.shtml

Han är perfektionist o kan han ge sådana här vaga förhoppningar så tror jag han gör ett försök snarast.

För jäkligt att han blev drabbad av denna skiten.

Många svenska talanger som fått karriären förstörd av skador:
Henrik Sundström, Kent Carlsson, Joakim Nyström, Joakim Johansson är några top10 spelare som inte kunnat spela p åtopp efter 25. Borg, Wilander försvann av brist av motivation innan 25.
Tomas Johansson, Pernfors, Magnus Larsson har haft mga skador ex...

Kanske de har varit för dåligt fysiskt tränade då mga slagit igenom väldigt unga...?
Citera
2014-09-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Det känns som om Söderling är på G snart!
http://www.eurosport.se/tennis/stockholm-open/2014/soderling-tror-inte-pa-stockholm-open-comeback-jag-ar-inte-riktigt-dar_sto4382334/story.shtml

Han är perfektionist o kan han ge sådana här vaga förhoppningar så tror jag han gör ett försök snarast.

För jäkligt att han blev drabbad av denna skiten.

Många svenska talanger som fått karriären förstörd av skador:
Henrik Sundström, Kent Carlsson, Joakim Nyström, Joakim Johansson är några top10 spelare som inte kunnat spela p åtopp efter 25. Borg, Wilander försvann av brist av motivation innan 25.
Tomas Johansson, Pernfors, Magnus Larsson har haft mga skador ex...

Kanske de har varit för dåligt fysiskt tränade då mga slagit igenom väldigt unga...?
Eller så var racketerna inte speciellt bra på den tiden.
Julien Benneteau har nu 10 raka förluster i singelfinaler i ATP efter tredje raka finalförlusten i
Kuala Lumpur, skall han sätta något sorts rekord?
Citera
2014-09-29, 09:35
Medlem
gaphalsens avatar
Citat:
Britten Andy Murray vann sin första titel sedan Wimledonsegern förra året när han finalbesegrade spanjoren Tommy Robredo med 5–7, 7–6, 6–1 i Shenzhen Open i Kina.

http://www.sydsvenskan.se/sport/murray-vande-och-vann/
Citera
2014-09-29, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaphalsen
http://www.sydsvenskan.se/sport/murray-vande-och-vann/
Han har inte varit i bra form efter operationen. Kan bli spännande inför Oz open.
Citera
2014-09-30, 22:14
Medlem
Ymer inkasserade 8 nya poäng när han slog en kvalare med 7-6 i skilje, möter Kudla i 2:a omgången nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in