Citat:
Ursprungligen postat av
Tercio
poängen du vill göra som jag förstår dig, att man måste framföra sitt budskap på ett smart sätt, håller jag med om. Men jag undrar om det där stämmer. Jag tror inte framstegspartiet i norge fått så väldigt mycket gjort? Handlar det inte snarare om skillnader i etablissemanget och i media mellan norge och sverige. Sverige är liksom helt extremt i att det i princip inte funnits några avvikare eller någon som ifrågasatt och egentligen fortfarande inte finns.
Ett viktigt påpekande. I Finland äger finnar media och i Norge äger norrmän media och i Danmark äger danskar media. Och alla klagar på Sveriges invandringspolitik. Medan i Sverige äger judar media och hyllar Sveriges invandringspolitik. Att SvP ska "liberaliseras" och bli såsom Framstegspartiet m.fl. är helt enkelt inte en fungerande lösning så länge som inte svenskar äger media.
En annan viktig skillnad är att i Finland sköts 10 000-tals potentiella mångkulturvurmare ihjäl 1918-1919, och i Norge och Danmark jagades 1000-tals potentiella mångkulturvurmare ut av tyskarna i början av 1940-talet. I Sverige blev de dock kvar, och dessutom flydde många mångkulturvurmare till Sverige så att de samlades här och blev till råga på allt fler och fler för varje ny liknande episod (t.ex. Ungern 1956 och Polen 1968). Därför är Sveriges situation så speciell.
Personligen är jag dock av den uppfattningen att ett politiskt parti skall sträva efter att vinna så stort politiskt stöd som möjligt, hos den intressegrupp det riktar sig till. T.ex. ett bondeparti ska försöka vinna alla bönderna, ett svenskparti ska försöka vinna alla svenskarna osv. Man ska här använda sig av den taktik (=politik) som fungerar, och inte av någon sorts ideologisk-religiös dogma. Det är, anser jag, andra organisationer än partier som ska lära folket rätt ideologi.
T.ex. bildade judarna aldrig ett politiskt parti som hette Judarnas Parti och som förespråkade iden att judar är speciella och mer värda än andra. De skapade tidningar, bokförlag och filmer som förespråkade iden att judar är speciella och mer värda än andra. Denna kulturella grund formade sedan uppfattningarna hos alla de politiska partierna. På detta sätt kan man styra ett land, oavsett om man är i majoritet eller ej.
SvP-are måste börja se demokratin för vad den är: det smartaste sättet hittills att styra över folk på. Sverige, liksom västvärlden, styrs av en oligarki. Vi är i princip en handelsrepublik. Modellen är det historiska Venedig. Världen är ett makro-universum av dagens Ukraina. Tänk Ukraina och extrapolera från det, vi har:
1) Rockefeller, Trilateral, Bilderberg, Council on Foreign Relations, Kissinger, Brzezinski, Carter, Obama, Volcker, Gates, Soros, Yushchenko, Porosjenko, Klitschko, Goldman Sachs, Wallstreet och deras villiga hjälpare.
2) Rothschild, Neocons, Strauss, Bush, Cheney, Nuland, Kagan, Timosjenko, Turchynov, Yatsenyuk, Lyaschko, Kolomoisky, Biden, Sakhasvili och deras villiga hjälpare.
Som allierade oligarkgrupper styr de och kontrollerar alla tillåtna politiska partier, men de är också konkurrenter till varandra. Dog eats dog. Det är motsvarande i Sverige och i västvärlden, fast med plats för några fler oligarkgrupper. Det är dessa oligarkgrupper som styr i en demokrati. Och om folket blir missnöjda så kastar oligarkerna bara fram en ny kandidat från samma oligarkparti. Medans om man har en diktatur och ett enda tillåtet politiskt parti blir folk förr eller senare sura på diktatorn och på det enda heliga partiet och vill ha något nytt. Och får de inte det blir de våldsamma och otrevliga att ha att göra med. Men med demokrati kan alla få något nytt efter ett tag. Något inbillat nytt. Och det är tillräckligt för de allra, allra flesta.