Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2012-12-09, 20:39
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuggels
Är det poliser längst fram i ledet? I så fall vad gjorde dom där, fick aktivisterna lov att söka nåt tillstånd för att marschera? För övrigt bra gjort i alla fall, tycker SvP har mycket bra aktivism.

Det var dialogpatrioter.

http://www.realisten.se/wp-content/uploads/smr_bollnas5.jpg
Citera
2012-12-09, 20:41
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Det var dialogpatrioter.

http://www.realisten.se/wp-content/uploads/smr_bollnas5.jpg
Hehe, inte riktigt. Räckte med en överenskommelse mellan gentlemän.

/Micke
Citera
2012-12-09, 20:59
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt

Även personer från nationell ungdom slöt upp till den inofficiella minnesstunden.

/Micke

Är det FNU du talar om? Annars berätta gärna vilka dom är.

Citat:
Ja, SvP har visat att det finns ett sunt alternativ till SD, om man vill verka för ett svenskt nationalistiskt Sverige.

/Micke

Ja, självfallet. Varje nationalist som röstade SD(som mig själv) borde givetvis byta illa kvickt, SD kommer ändå klara sig bra och troligtvis bli Sveriges 3 största parti i nästa val. Många inom SD är bra mycket radikalare än åsikterna partiet står för, dessa representanter/politiker och väljare borde rösta vad som är bra i längden och inte bara på kort sikt
Citera
2012-12-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ja, självfallet. Varje nationalist som röstade SD(som mig själv) borde givetvis byta illa kvickt, SD kommer ändå klara sig bra och troligtvis bli Sveriges 3 största parti i nästa val. Många inom SD är bra mycket radikalare än åsikterna partiet står för, dessa representanter/politiker och väljare borde rösta vad som är bra i längden och inte bara på kort sikt

Där slog du verkligen huvudet på spiken. Alternativt behövs en beslutsam revolution inom SD men i dagsläget skulle denna behöva vara så pass omfattande att partiet troligen skulle splittras. Jag är övertygad om att en majoritet av SD-väljare delar vår dröm om ett svensk Sverige men i nuläget blir de förda bakom ljuset utav ett gäng "neo-cons" i folkdräkt.
Citera
2012-12-09, 21:19
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Är det FNU du talar om? Annars berätta gärna vilka dom är.

Slarvigt av mig, det är Förbundet nationell ungdom jag pratar om.

SvP behöver all hjälp man kan få om man ska nå sina mål inför 2014 och 2018, nu tror jag personligen att målet för 2014 kommer att nås före valet men målet för 2018 kan bli en rysare. Iof ska politik vara spännande så jag klagar inte.

/Micke
Citera
2012-12-09, 21:19
Medlem
Vad definierar SvP som "etniskt svensk"?

En förälder som är svensk? Alla svenska utom 2 far-/morföräldrar? 1 far-morförälder? Ännu längre bak?

Vad görs om det inte går att spåra så långt bak? DNA-test antar jag då, men vart går då gränsen och hur sätts den? Haplogrupper? Vilka?

Sedan så undrar jag vad som menas med:
Citat:
Svenska massmedier skall ägas och drivas av svenskar så att inte svenska intressen får ge vika för etniskt främmande sådana.
Jag uppfattar detta som en avskaffning av världens äldsta yttrandefrihet. De säger att de värnar om den, men det där med att massmedia inte "får ge vika" för utländska intressen är skrämmande vagt.
Vem avgör vad som är att "ge vika för främmande intressen"? Vart går gränsen? Detta skulle ju mycket väl kunna omfatta bland annat:
• Reklam för icke-svenska företag
• Debatter, insändare och artiklar av/om partier som SvP helt enkelt ogillar
• Kritik mot SvP
• M.m. endast fantasin sätter gränserna

Jag vill ha så tydliga svar som möjligt, och inget slingrande tack
Senast redigerad av nummer10011 2012-12-09 kl. 21:25.
Citera
2012-12-09, 21:21
Medlem
REALINs avatar
Jag är själv SD:are men oavsett så tycker jag att ni borde rösta på SD 2014 om ni sympatiserar på något sätt och om vi växer mycket ja då är det bara rösta på SvP. Vad är det SD fick senast, 5,7%? Inte så mkt egentligen. Det finns en risk att en del röster försvinner från SD till något som sen inte ens kommer in i riksdagen och då är det ju förlorad makt i riksdagen.
Citera
2012-12-09, 21:29
Bannlyst
Svenskarnas parti genomförde sin tusende aktivitet i november

Citat:
November månad fortsatte Svenskarnas partis aktivister och sympatisörer arbetet för Sverige och svenskarna. Med fortsatt framtidstro, glädje i sitt engagemang och ett jävlar anamma har man återigen bevisat att man är Sveriges mest aktiva politiska organisation.

http://www.svenskarnasparti.se/2012/12/09/svenskarnas-parti-genomforde-sin-tusende-aktivitet-i-november/
Citera
2012-12-09, 21:30
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
Vad definierar SvP som "etniskt svensk"?

En förälder som är svensk? Alla svenska utom 2 far-/morföräldrar? 1 far-morförälder? Ännu längre bak?

Vad görs om det inte går att spåra så långt bak? DNA-test antar jag då, men vart går då gränsen och hur sätts den? Haplogrupper? Vilka?

Sedan så undrar jag vad som menas med:
Jag uppfattar detta som en avskaffning av världens äldsta yttrandefrihet. De säger att de värnar om den, men det där med att massmedia inte "får ge vika" för utländska intressen är skrämmande vagt.
Vem avgör vad som är att "ge vika för främmande intressen"? Vart går gränsen? Detta skulle ju mycket väl kunna omfatta bland annat:
• Reklam för icke-svenska företag
• Debatter, insändare och artiklar av/om partier som SvP helt enkelt ogillar
• Kritik mot SvP
• M.m. endast fantasin sätter gränserna

Jag vill ha så tydliga svar som möjligt, och inget slingrande tack
Om du läser lite bakåt i tråden så behandlas svenskhet, finns även en tråd i ämnet som är klistrad. Så slipper vi en massa upprepningar.

Vad gäller media så ska den fortsätta att granska- och kritisera som sig bör. Men att t.ex. judiska mediakonglomerat skriver och förmedlar nyheter till en svensk befolkning faller på sin egen orimlighet då det lätt kan uppstå en intressekonflikt. Svenska viktiga institutioner och dit räknas media ska givetvis inte stå under utländskt ägande utan det skall ägas av svenskar.

/Micke
Citera
2012-12-09, 21:53
Medlem
Citat:
Om du läser lite bakåt i tråden så behandlas svenskhet, finns även en tråd i ämnet som är klistrad. Så slipper vi en massa upprepningar.
Jag hittar ingenting om detta någonstans faktiskt. Jag vill veta vad partiet definierar som etnisk svensk, och inte några personliga åsikter från random personer på Flashback. Jag vill veta vad partiet tycker och vilka haplogrupper som partiet tycker är tillräckligt svenska.

En sökning på hela Flashback efter "svp haplogrupp" ger ett resultat. Inlägget jag skrev precis.

Jag försöker inte provocera nu men - kom igen! Detta ska ju vara partiets viktigaste fråga och så är de såhär otydliga? Skämtar de? Inte ens på deras sida nämns något om DNA eller haplogrupper. Allt de har att säga att det ska vara "svenskt blod"? Jaha, men vad är svenskt blod?

Jag vet allting om mitt DNA och mina haplogrupper, men inte fan hjälper det mig i jakten på frågan "är jag tillräckligt svensk för SvP?" när de inte ens vill avslöja vad de definierar som svensk.

Citat:
Vad gäller media så ska den fortsätta att granska- och kritisera som sig bör. Men att t.ex. judiska mediakonglomerat skriver och förmedlar nyheter till en svensk befolkning faller på sin egen orimlighet då det lätt kan uppstå en intressekonflikt. Svenska viktiga institutioner och dit räknas media ska givetvis inte stå under utländskt ägande utan det skall ägas av svenskar.

/Micke
SvP vill alltså inte begränsa eller kontrollera vad media publicerar?
Senast redigerad av nummer10011 2012-12-09 kl. 21:57.
Citera
2012-12-09, 21:59
Medlem
mrphonks avatar
Vad gäller "svenskt blod" och så vidare så vill jag återigen rekommendera denna artikel från en av partiets starkaste ideologer, Martin Ekedahl: http://www.realisten.se/2010/11/09/sagan-om-den-svenska-genen/

Samma fråga återkommer gång efter annan, och det blir alltid samma tragglande. Till 99% kan både du och jag avgöra ifall någon är svensk eller inte, påstå inget annat. Uppenbarligen kan DO göra det, då de vet vilka som är avvikande från svenskheten åtminstone. Vad gäller de övriga fallen så känns det knappast värt att grotta ned sig i när vårt folk står inför de problem det faktiskt gör. Att tjata om dessa saker, trots att de besvarats så gott det går hundratals gånger, är bara en raffinerad variant av "trollning" för att slippa prata om de verkligen problemen.
Citera
2012-12-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Vad gäller "svenskt blod" och så vidare så vill jag återigen rekommendera denna artikel från en av partiets starkaste ideologer, Martin Ekedahl: http://www.realisten.se/2010/11/09/sagan-om-den-svenska-genen/

Samma fråga återkommer gång efter annan, och det blir alltid samma tragglande. Till 99% kan både du och jag avgöra ifall någon är svensk eller inte, påstå inget annat. Uppenbarligen kan DO göra det, då de vet vilka som är avvikande från svenskheten åtminstone. Vad gäller de övriga fallen så känns det knappast värt att grotta ned sig i när vårt folk står inför de problem det faktiskt gör. Att tjata om dessa saker, trots att de besvarats så gott det går hundratals gånger, är bara en raffinerad variant av "trollning" för att slippa prata om de verkligen problemen.
Tack för artikeln. Jag måste åka och plocka upp min flickvän nu, så jag hinner inte läsa den antagligen förrän imorgon, men jag hoppas på att jag får ett svar.

Så länge kan jag säga att jag själv definierar mig själv som både kulturellt och etnisk svensk.
Vissa NSF:are (jag själv är liberal, men det går ju att umgås ändå) från när jag var ung accepterade mig och vissa gjorde mig till åtlöje. Hur ska jag tolka det egentligen? Hur hade du tolkat det?

Jag har också en liten händelse från i somras med några (relativt) högt uppsatta från ert parti som gör mig mycket osäker, men det får jag berätta mer om senare om det behövs
Senast redigerad av nummer10011 2012-12-09 kl. 22:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in