Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-28, 20:25
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSeverus
Och för att kunna göra det så krävs det att man har ett antal personer som har lite vett i skallen och som kan och vill skriva. SvP har ju systematiskt gjort sig av med denna typ av människor och man har även gått in hårt för att få alla fristående nationalister av denna typ att börja ogilla partiet.
Vad vet du om detta? Antagligen inget utan bara fantiserar ihop en massa blaj.

Du har påstått samma sak förut frågade dig då om du hade några exempel. Fick inget svar.
Senast redigerad av gavlip 2014-09-28 kl. 20:28.
Citera
2014-09-28, 21:52
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip

Du har påstått samma sak förut frågade dig då om du hade några exempel. Fick inget svar.

På rak arm kan jag komma på ett exempel på hur en välutbildad person lämnade partiet med buller och bong. Julius är nog mycket väl medveten om vem jag menar, samtidigt som han är medveten om att det inte finns fler exempel.
Citera
2014-09-28, 22:43
Medlem
SvP-Finns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
På rak arm kan jag komma på ett exempel på hur en välutbildad person lämnade partiet med buller och bong. Julius är nog mycket väl medveten om vem jag menar, samtidigt som han är medveten om att det inte finns fler exempel.

Du menar nog Hennix eller hur?
Jag instämmer att det var synd att Hennix lämnade partiet men det är viktigt att skilja mellan en person som frivilligt lämnar ett parti från en person som kickas ut. Man kan så klart spekulera vad det bero på att han lämnade partiet. Nu har en del så kallade "nationella" hävdat utan några som helst belägg att det automatiskt är partiledningens fel. Nu är det dock så att Hennix inte bara är briljant utan också en person som verkar sätta sitt ego och sitt egna väl framför partiets väl. Tyvärr är det ofta så att det självständiga tänkandet som briljanta personer som Hennix har ofta leder till att dessa personer inte passar in i något parti.
Senast redigerad av SvP-Finn 2014-09-28 kl. 23:05.
Citera
2014-09-28, 23:34
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:

Egentligen så kan ingen "veta" om partiet har verkat frånstötande för mer intelligenta och bildade nationellt sinnade personer men eftersom inga sådana verkar ha tillkommit det senaste året eller så, finns det väl anledning att misstänka att så möjligen är fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek

Martin Ekedahl försvann också, och han var en av de skarpaste inom hela "rörelsen".
Citera
2014-09-29, 00:07
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Martin Ekedahl försvann också, och han var en av de skarpaste inom hela "rörelsen".
Enligt ryktet efter en personlig konflikt med Mikael »Fingerklipparen« Skillt. NATO-Micke skall ha antingen knullat eller våldtagit hans hustru.

Dock så var han tydligen inte så kunnig inom rasbiologi/populationsgenetik som en del vill hävda:

(FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Vad gäller "svenskt blod" och så vidare så vill jag återigen rekommendera denna artikel från en av partiets starkaste ideologer, Martin Ekedahl: http://www.realisten.se/2010/11/09/sagan-om-den-svenska-genen/

Samma fråga återkommer gång efter annan, och det blir alltid samma tragglande. Till 99% kan både du och jag avgöra ifall någon är svensk eller inte, påstå inget annat. Uppenbarligen kan DO göra det, då de vet vilka som är avvikande från svenskheten åtminstone. Vad gäller de övriga fallen så känns det knappast värt att grotta ned sig i när vårt folk står inför de problem det faktiskt gör. Att tjata om dessa saker, trots att de besvarats så gott det går hundratals gånger, är bara en raffinerad variant av "trollning" för att slippa prata om de verkligen problemen.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Att du gillar det Martin Ekedahl skriver kan nog bero på att du uppfattar honom som pro-dina genetiska intressen. Om han dessutom är partiets starkaste ideologer, då kanske ni behöver färskt blod med djupare expertis? Jag säger det inte för att håna er; är ni SvP:are motiverade av att bli tagna på allvar, då är det vetenskaplig korrekthet med genuin förståelse för, och kunskap i ämnet, som gäller. Annars blir det svårt att uppfattas som en tung/stark intellektuell ideolog när man inte har koll på det man snackar om. Jag är medveten om att det är svårt att hitta bra folk med seriös expertis som kan tänka sig skriva artiklar för SvP/Realisten, men ändå. Rätt skall vara rätt och även SvP-ideologer måste kunna kritiseras sakligt när de gör bort sig.

Dessa stycken i artikeln är rakt av skitsnack och Martin Ekedahl skall inte tas på allvar då han inte vet vad han snackar om och är av ideologiska agendaskäl motiverad av att överdriva tidsperioden "svenskar" har bott i Norden (proto-germanerna har bott i Sverige i mindre än 7000 år, och på den tiden fanns det inte en svensk identitet, inte heller dansk osv, eftersom indo-europeiska expansioner dateras mellan 4500 BC och 2500 BC samt att proto-germanskan sägs ha bildats kring 500 före Kristus):

Om vi tar oss en titt på gropkeramiska kulturens DNA:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pitted_Ware_culture#Genetics

Det råkar vara som så att även idag har svenskar och andra skandinaver, bland annat mtDNA U4 och U5:

http://www.familytreedna.com/public/Norway/default.aspx?section=results
http://www.familytreedna.com/public/Norway/default.aspx?section=mtresults
http://www.familytreedna.com/public/Sweden/
http://www.familytreedna.com/public/Sweden/default.aspx?section=mtresults

Om Martin Ekdahl dessutom menar att den gropkeramiska kulturen var genetiskt närmast balter, ja, då kan man ju fråga sig vad han anser att det var för skillnad mellan den gropkeramiska kulturen och trattbägarkulturen, då balter och skandinaver är mycket genetiskt lika varandra än idag (litauer är för övrigt genetiskt sett mer nordeuropeiska än svenskar, så hur balternas högre grad av genetisk nordiskhet skulle göra dem mer genetiskt lika en av "proto-svenskarna" etniskt rensad folkgrupp, det är inte bara motsägelsefullt utan även rakt av anti-logiskt). Vidare så bär litauer på högre frekvens och variation av Y-DNA R1a1a (den indo-europeiska markören som troligtvis låg bakom eventuella etniska rensningar i Norden) än vad svenskar har.

Jag förväntar mig att någon som läser tråden meddelar Martin Ekedahl om mitt inlägg, och att han efter att ha läst min kritik, antingen tar bort artikeln av skam eller reviderar bort dumheterna om han är intellektuellt ärlig

Martin Ekedahl påminner mig lite om den kvasiariska författaren av The Saga of the Aryan Race, som hävdar att arierna är 20,000(!) år gamla. Sådana galna påståenden är helt okej och acceptabla inom religion eller politik, men de har inget med vetenskap att göra.

Det är inte så enkelt. Man kan i de allra flesta fall avgöra vem som är nordeuropeisk. Att skilja på svenskar, danskar och norrmän (för att inte tala om regionala identiteter såsom skåning, götalänning etc.) är betydligt svårare. Det går det också, men det är inte så att 99% av alla norrmän går att identifiera med 99% exakthet att dessa norrmän inte är svenskar eller danskar. I många fall överlappar det en hel del.

För att SvP-medlemmarna i tråden skall kunna svara dig om dina haplogruppers svenskhet, så vore det bra om du kunde berätta om dina haplogrupper

Citat:
Jo, fast nu ägnar du dig åt hårklyverier. I punktprogrammet talar vi om att man tillhör "det västerländska genetiska och kulturella arvet" vilket så klart inte är någon exakt definition, men för den som är intresserad av lösningar snarare än att diskutera petitesser in absurdum är det tydligt vad vi menar. En del skulle säga "vita", en del skulle säga nordeuropéer och en del skulle säga västeuropéer. Samtliga begrepp saknar helt klara avgränsningar men det är inga konstigheter, då jag återigen vill hävda att man i 99% av fallen kan avgöra ifall någon är etniskt svensk eller inte. Och ja, en "etniskt svensk" kan också vara en sådan som skulle kunna gå under "etniskt dansk" eller "etniskt norsk".

Vad gäller din kritik mot Ekedahls artikel så är det inget jag kan svara på, det är inte min kunskapsområde men om Ekedahl vill och kan så lär han svara på kritiken.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det var du som hävdade att det går att 99% definiera vem som är etnisk svensk.

Det går att med 100% exakthet se vem som är europeisk och även nordeuropeisk, sydeuropeisk osv går rätt bra att definiera genetiskt. Men som sagt, det blir svårare när det kommer till "västerländska genetiska och kulturella arvet". Som exempel, om du tittar på bilderna i den här tråden:

http://www.forumbiodiversity.com/showthread.php/39049-Ancestry-Composition-Results

Så kommer du notera att vissa skandinaver får 100% Scandinavian, medan andra skandinaver får utöver skandinavisk komponent, även brittisk, fransk och tysk, finsk osv genetik. Mycket hänger på vilka referenspopulationer man använder och jämför med.

Skall vara utan t-genus där

Så du anser att danskar och norrmän är samma etnicitet som svenskar? Jag håller i princip med, men det är intressant att veta om detta är din ståndpunkt.

Citat:
Förlåt, min långa utlandsvistelse måste ha gjort mig språkligt svagbegåvad

Ja, i all väsentlighet så anser jag oss tillhöra samma etniska grupp. Som jag också tidigare påpekat så kommer det inte vara några problem för oss att avgöra vem som är svensk eller tillräckligt närstående svenskarna för att få vara svensk medborgare.
Senast redigerad av NixYO 2014-09-29 kl. 00:10.
Citera
2014-09-29, 00:29
Medlem
EliasAlucards avatar
^^ Angående Martin Ekedahl så verkar han vara en "love your own race" typ:

https://www.facebook.com/permalink.php?id=349690726616&story_fbid=101516414 15446617

^^ Och han lämnade SvP enligt ordet runt lägerelden, pga Skilltgate.

Nåja, vill passa på att korrigera ett litet slarvfel jag gjorde i det inlägget NixYO citerar: proto-indoeuropeiska talades enligt David Anthony, mellan 4,500 f.Kr. till 2,500 f.Kr. (alltså runt 3,500-3,000 f.Kr. är en bra kompromiss), och indo-europeiska expansioner startade någonstans efter 2,500 f.Kr. (proto-anatolierna hade nått Turkiet/Anatolien redan runt 1,900 f.Kr. om jag inte missminner, men proto-anatoliska var tidigaste splittringen, det finns även "skytisk" mtDNA som dateras till runt 2,500 f.Kr.), så att svenskar skulle ha bott här i Sverige i över 7,000 år eller vad det nu var för fantasisiffra Ekedahl hävdade, när svenskar som genetisk grupp inte ens fanns på den tiden, ja, I rest my case. Skandinaver som stabiliserad genetisk grupp i modern mening är nog inte äldre än 3,000, max 4,000 år, och till och med det är en generös siffra.
Senast redigerad av EliasAlucard 2014-09-29 kl. 00:39.
Citera
2014-09-29, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Du bör kanske fundera över hur du kan bli lite mer konstruktiv i din kritik? Vi får lite den rörelse vi själva bygger, det kommer man inte ifrån. Att allt då inte är på plats 100% kan jag ha viss förståelse för.

Vad finns det för nåt "konstruktivt" att säga om SvP idag? Mitt intryck idag är extremt negativt. Det är trist för de bra individer som ändå finns i partiet, men så kan det tyvärr vara ibland. Organisationen och verksamheten är som jag ser det mestadels skadlig för svensk nationalism och vissa figurer med anknytning till partiet kan ju med ganska gott fog misstänkas för att vara agenter för skadliga intressen.

Jag och många andra har haft ett oerhört tålamod och har försökt att vara just konstruktiva, vilket dock har varit helt bortkastad möda. Mitt budskap idag är att partiet borde läggas ner och lösas upp och att de som bär ansvar för att det bara har blivit skit av alltihop borde gå i pension och aldrig mer komma tillbaka. Lägg ner skiten bara.

Citat:
Däremot kan jag aldrig acceptera ett öppet stöd för den internationella judiska agendan, som t.ex. med motgift i ukraina. Då är ingen kritik för stark.

Just därför bör ingen nationalist stödja SvP på något sätt. Absolut ingenting har hänt. Ingen har uteslutits. Inga offentliga och tydliga ställningstaganden har gjorts. Det man har gjort (och fortsätter att göra) är extremt allvarligt och skadligt. Agenter för världsjudenhetens globala agenda bör inte få några pengar eller någon annan form av stöd från nationalister, de bör helst bara hängas i närmsta lyktstolpe.
Senast redigerad av JuliusSeverus 2014-09-29 kl. 07:03.
Citera
2014-09-29, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvP-Finn
Du menar nog Hennix eller hur?
Jag instämmer att det var synd att Hennix lämnade partiet men det är viktigt att skilja mellan en person som frivilligt lämnar ett parti från en person som kickas ut. Man kan så klart spekulera vad det bero på att han lämnade partiet. Nu har en del så kallade "nationella" hävdat utan några som helst belägg att det automatiskt är partiledningens fel. Nu är det dock så att Hennix inte bara är briljant utan också en person som verkar sätta sitt ego och sitt egna väl framför partiets väl. Tyvärr är det ofta så att det självständiga tänkandet som briljanta personer som Hennix har ofta leder till att dessa personer inte passar in i något parti.

Hennix har i mina ögon alltid framstått som något av en pajas och en excentrisk rättshaverist-typ. Jag förstår inte riktigt varför han har fått så mycket uppmärksamhet och beröm.
Citera
2014-09-29, 07:11
Medlem
Citat:

Jag vet vad jag ser, eller inte ser. Ni har ju bevisligen inga, åtminstone inga som är särskilt aktiva. Nämn några namn och visa mig vad de har producerat på sistone. Nähä nej, det kunde du inte nej...
Citera
2014-09-29, 08:30
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
poängen du vill göra som jag förstår dig, att man måste framföra sitt budskap på ett smart sätt, håller jag med om. Men jag undrar om det där stämmer. Jag tror inte framstegspartiet i norge fått så väldigt mycket gjort? Handlar det inte snarare om skillnader i etablissemanget och i media mellan norge och sverige. Sverige är liksom helt extremt i att det i princip inte funnits några avvikare eller någon som ifrågasatt och egentligen fortfarande inte finns.
Ett viktigt påpekande. I Finland äger finnar media och i Norge äger norrmän media och i Danmark äger danskar media. Och alla klagar på Sveriges invandringspolitik. Medan i Sverige äger judar media och hyllar Sveriges invandringspolitik. Att SvP ska "liberaliseras" och bli såsom Framstegspartiet m.fl. är helt enkelt inte en fungerande lösning så länge som inte svenskar äger media.

En annan viktig skillnad är att i Finland sköts 10 000-tals potentiella mångkulturvurmare ihjäl 1918-1919, och i Norge och Danmark jagades 1000-tals potentiella mångkulturvurmare ut av tyskarna i början av 1940-talet. I Sverige blev de dock kvar, och dessutom flydde många mångkulturvurmare till Sverige så att de samlades här och blev till råga på allt fler och fler för varje ny liknande episod (t.ex. Ungern 1956 och Polen 1968). Därför är Sveriges situation så speciell.

Personligen är jag dock av den uppfattningen att ett politiskt parti skall sträva efter att vinna så stort politiskt stöd som möjligt, hos den intressegrupp det riktar sig till. T.ex. ett bondeparti ska försöka vinna alla bönderna, ett svenskparti ska försöka vinna alla svenskarna osv. Man ska här använda sig av den taktik (=politik) som fungerar, och inte av någon sorts ideologisk-religiös dogma. Det är, anser jag, andra organisationer än partier som ska lära folket rätt ideologi.

T.ex. bildade judarna aldrig ett politiskt parti som hette Judarnas Parti och som förespråkade iden att judar är speciella och mer värda än andra. De skapade tidningar, bokförlag och filmer som förespråkade iden att judar är speciella och mer värda än andra. Denna kulturella grund formade sedan uppfattningarna hos alla de politiska partierna. På detta sätt kan man styra ett land, oavsett om man är i majoritet eller ej.

SvP-are måste börja se demokratin för vad den är: det smartaste sättet hittills att styra över folk på. Sverige, liksom västvärlden, styrs av en oligarki. Vi är i princip en handelsrepublik. Modellen är det historiska Venedig. Världen är ett makro-universum av dagens Ukraina. Tänk Ukraina och extrapolera från det, vi har:

1) Rockefeller, Trilateral, Bilderberg, Council on Foreign Relations, Kissinger, Brzezinski, Carter, Obama, Volcker, Gates, Soros, Yushchenko, Porosjenko, Klitschko, Goldman Sachs, Wallstreet och deras villiga hjälpare.

2) Rothschild, Neocons, Strauss, Bush, Cheney, Nuland, Kagan, Timosjenko, Turchynov, Yatsenyuk, Lyaschko, Kolomoisky, Biden, Sakhasvili och deras villiga hjälpare.

Som allierade oligarkgrupper styr de och kontrollerar alla tillåtna politiska partier, men de är också konkurrenter till varandra. Dog eats dog. Det är motsvarande i Sverige och i västvärlden, fast med plats för några fler oligarkgrupper. Det är dessa oligarkgrupper som styr i en demokrati. Och om folket blir missnöjda så kastar oligarkerna bara fram en ny kandidat från samma oligarkparti. Medans om man har en diktatur och ett enda tillåtet politiskt parti blir folk förr eller senare sura på diktatorn och på det enda heliga partiet och vill ha något nytt. Och får de inte det blir de våldsamma och otrevliga att ha att göra med. Men med demokrati kan alla få något nytt efter ett tag. Något inbillat nytt. Och det är tillräckligt för de allra, allra flesta.
Senast redigerad av Operations 2014-09-29 kl. 08:35.
Citera
2014-09-29, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvP-Finn
Och du antar jag ser dig själv som en person med "lite vett" i skallen?

Ja.

Citat:
För övrigt har ju partiet en del personer med vett i skallen som Kromann, "giftradio-gänget" och andra.

Kromann verkar vara ok men "giftradiogänget" har ju visat sig vara skojare, stollar och ihärdiga propagandister för världsjudenhetens agenda. Giftradiogänget och en del andra människor från samma krets verkar ju vara en stor del av problemet och felet med SvP.

Citat:
På vilket sätt menar du att de är sanna?

Att de är sanna helt enkelt. Att de överensstämmer med verkligheten. Du vet, saker kan vara antingen sanna eller osanna. De saker som jag tänker på som har "påståtts" om partiet är sanna.

Citat:
Vad jag har hört har bara varit en massa rykten, förhastade slutsatser och liknande från personer på bl.a. nationell.nu som snarare liknar de värsta skvallertanterna istället för vettiga och välgenomtänkta analyser.

Du har alltså inte alls förstått vad kritiken mot partiet har handlat om.

Citat:
För övrigt känner jag att det var bra sagt av De Geer med "små nazister skit på er!"

Varför var det bra sagt? De Geer framstår allt mer som en osympatisk pajas och en person med en mycket tvivelaktig ideologi.

Citat:
Helt enkelt för att du och dina gelikar inte är seriösa personer som behöver tas på allvar utan snarare besvärliga flugor som man inte blir av hur mycket man än anstränger sig.

Vi har alltid varit seriösa.

Citat:
Hur då menar du att partiets ledning och dess anhängare har agerat?

Man har från ledningens sida framförallt agerat genom att inte agera mot de galningar, stollar och skojare som har förstört för partiet. Flera av partiets anhängare har agerat som hjärntvättade sektmedlemmar och helt okritiskt försvarat skiten som Motgift m.fl. har stått för. Dessa maniska grindvakter har skadat bilden av partiet väldigt mycket.

Citat:
Och vad gäller ditt löjliga trams om att just SvP består av trasproletariat så skiljer det sig inte på något sätt från vänsterns retorik. Enligt vänstern består ju i princip hela den nationella rörelsen av en mängd trasproletariat som har vuxit upp utan far.

Fast till ganska stor del så är ju denna bild sann. Det verkar fortfarande finnas många subkulturella och allmänt tvivelaktiga figurer inom "rörelsen". Problemet är inte främst att människor kommer från en viss sociokulturell miljö och bakgrund utan att många av dessa människor nästan tycks vårda det sämsta med denna identitet. Det subkulturella, anti-intellektuella och slödderaktiga omhuldas snarare än motverkas.

Citat:
Och var finns enligt dig alla dessa personer som är bättre än "trasproletariatet"? Finns de bara på nätet? För att på demonstrationer syns de ju aldrig.

Nej precis, "vänsterns" bild är med andra ord till stor del sann.

Citat:
Jag har själv borgerligt bakgrund men tycker att det är viktigare än någon konflikt mellan den borgerliga klassen och arbetarklassen är den gemensamma kampen för att Sverige ska bli svenskt igen och hela Europa ska bli vitt igen.

Borgare är mest bara idioter och skit de också. Jag betraktar inte SvP och Motgift som deltagare i kampen för återskapandet av ett vitt Sverige och Europa, eftersom de understödjer den globala judiska agendan.

Citat:
Men, men det verkar som att "nationella" inte har det som prioritet utan att snarare interna konflikter, rättshaveri och löjliga judeanklagelser är av större vikt

Jo, det är just det de har. Motgift/SvP verkar dock ha som prioritet att sprida lögnaktig propaganda och att kämpa för NWO, mot NWO:s enda riktiga motståndare. Man har även som prioritet att sprida bisarra religiösa vanförställningar och att motarbeta vetenskap som grund för den ideologi och kamp nationalister står för. NATO-vurmande, religiösa tokerier, aborter, bögar, nyliberalism, evolutionsförnekande, katolicism, fascism, rasliberalism m.m. är tydligen prioritet för Motgift och vissa inom SvP.
Citera
2014-09-29, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Ett viktigt påpekande. I Finland äger finnar media och i Norge äger norrmän media och i Danmark äger danskar media. Och alla klagar på Sveriges invandringspolitik. Medan i Sverige äger judar media och hyllar Sveriges invandringspolitik. Att SvP ska "liberaliseras" och bli såsom Framstegspartiet m.fl. är helt enkelt inte en fungerande lösning så länge som inte svenskar äger media.

En annan viktig skillnad är att i Finland sköts 10 000-tals potentiella mångkulturvurmare ihjäl 1918-1919, och i Norge och Danmark jagades 1000-tals potentiella mångkulturvurmare ut av tyskarna i början av 1940-talet. I Sverige blev de dock kvar, och dessutom flydde många mångkulturvurmare till Sverige så att de samlades här och blev till råga på allt fler och fler för varje ny liknande episod (t.ex. Ungern 1956 och Polen 1968). Därför är Sveriges situation så speciell.

Personligen är jag dock av den uppfattningen att ett politiskt parti skall sträva efter att vinna så stort politiskt stöd som möjligt, hos den intressegrupp det riktar sig till. T.ex. ett bondeparti ska försöka vinna alla bönderna, ett svenskparti ska försöka vinna alla svenskarna osv. Man ska här använda sig av den taktik (=politik) som fungerar, och inte av någon sorts ideologisk-religiös dogma. Det är, anser jag, andra organisationer än partier som ska lära folket rätt ideologi.

T.ex. bildade judarna aldrig ett politiskt parti som hette Judarnas Parti och som förespråkade iden att judar är speciella och mer värda än andra. De skapade tidningar, bokförlag och filmer som förespråkade iden att judar är speciella och mer värda än andra. Denna kulturella grund formade sedan uppfattningarna hos alla de politiska partierna. På detta sätt kan man styra ett land, oavsett om man är i majoritet eller ej.

SvP-are måste börja se demokratin för vad den är: det smartaste sättet hittills att styra över folk på. Sverige, liksom västvärlden, styrs av en oligarki. Vi är i princip en handelsrepublik. Modellen är det historiska Venedig. Världen är ett makro-universum av dagens Ukraina. Tänk Ukraina och extrapolera från det, vi har:

1) Rockefeller, Trilateral, Bilderberg, Council on Foreign Relations, Kissinger, Brzezinski, Carter, Obama, Volcker, Gates, Soros, Yushchenko, Porosjenko, Klitschko, Goldman Sachs, Wallstreet och deras villiga hjälpare.

2) Rothschild, Neocons, Strauss, Bush, Cheney, Nuland, Kagan, Timosjenko, Turchynov, Yatsenyuk, Lyaschko, Kolomoisky, Biden, Sakhasvili och deras villiga hjälpare.

Som allierade oligarkgrupper styr de och kontrollerar alla tillåtna politiska partier, men de är också konkurrenter till varandra. Dog eats dog. Det är motsvarande i Sverige och i västvärlden, fast med plats för några fler oligarkgrupper. Det är dessa oligarkgrupper som styr i en demokrati. Och om folket blir missnöjda så kastar oligarkerna bara fram en ny kandidat från samma oligarkparti. Medans om man har en diktatur och ett enda tillåtet politiskt parti blir folk förr eller senare sura på diktatorn och på det enda heliga partiet och vill ha något nytt. Och får de inte det blir de våldsamma och otrevliga att ha att göra med. Men med demokrati kan alla få något nytt efter ett tag. Något inbillat nytt. Och det är tillräckligt för de allra, allra flesta.
Så Schibstedt är judar i Sverige, äger ju de största mediabolagen, men norskar i Norge? Mer troligt att foliehattarna trycker för hårt på din hjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in