Citat:
Ursprungligen postat av
hoodog
Ja, jösses. Detta var sannerligen något jag inte hört förut i den här tråden (eller någon annan tråd här på KSoE)! Fantastiskt hur sinnrika folk kan vara för att motivera sin högst subjektiva smak. Och än mer fantastiskt är det att folk dessutom inte tycks kunna vara nöjda med att hävda sin rent subjektiva uppfattning, utan att samtidigt rättfärdiga densamma genom att hänvisa till något slags allmängiltighet. Ta istället en cigg (eller motsvarande) och slappna av, är mitt heta tips så här på söndagskvisten.
Vän av ordning undrar jag lite vad du tycker om assymetriska tår (på skor)?
Det kan ofta vara lämpligt att skilja på kvantitativa och kvalitativa påståenden. Jag har bara gjort ett kvalitativt påstående om vad jag tycker om ett fenomen. Det följer inte att jag "bryr mig" om man med bry sig menar det folk normalt menar. Jag tycker det är roligt att diskutera med förhållandevis vettigt folk som har motsatta åsikter och skulle inte skriva detta om det inte roade mig att se svaren. Om någon annan dessutom roades av inlägget som ditt lol antyder är det ju extra bra. Jag trollar absolut inte när det gäller åsikten i sig, men det sätt på vilket jag framför den kanske är lite trolligt från min sida
Assymetriska tår behåller isomorfin genom skons mittlinje så exakt samma problem uppstår inte.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Isomorfi
Speglingen försämras dock så man får nog avgöra från fall till fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
BenjaminGraham
Hur ofta är du iförd endast en sko?
Vi har redan klargjort att det finns en symmetrilinje från slipsknut rakt nedåt och ytterligare två symmetrilinjer som följer byxornas pressveck.