Citat:
Ursprungligen postat av
ReVarre
.
1. Du behöver inte oroa dig för HPPD. Det behöver man inte ens oroa sig för när man tar LSD, för det är sjukt ovanligt att det händer, och ännu mindre risk när det bara handlar om MDMA.
2. Jag känner mig ofta lite trött dagen efter, men det går över när ytterligare en dag har gått.
3. Ja det borde öka risken en del, men som jag nämnde ovanför så är det sjukt ovanligt.
Jag tycker att 130-250 är bra förstadoser. Jag brukar ta runt 200 och sen fylla på med kanske 100 till, men det beror lite på vad jag ska göra under kvällen.
Men jag får sjukt bra rus på bara 130 också. Något som jag gillade med att ta 130 var att jag kunde få upp den helt och kunde komma då. Så det blir en dos jag kommer ta nästa gång om jag gör det med en tjej.

Du måste inte ta 200, det räcker gott och väl med 150. Man blir mindre dåsig när man tar mindre doser.
Det var bara en som gav dig rådet att ta resten efter en halvtimme. Jag tycker (och många andra som du ska läsa om du bläddrar i den här tråden) att man ska ta när man har haft fullt påslag i cirka 1-1.5h. Man kan förlänga upplevelsen om man fyller på, men slänger du i dig redan efter 30min så förlänger du det knappt nånting.
200 kan vara riktigt saftigt för en nybörjare. Det verkade gå bra för dig, men det är en lite för stor nybörjardos tycker jag.