Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-27, 12:33
Medlem
MDMA ska inte snortas gott folk!!!
Citera
2014-09-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okbet5
MDMA ska inte snortas gott folk!!!
Precis, det skall inte annat än injiceras!

Nej men ärligt talat så är det väl en smaksak egentligen. Jag föredrar att bomba men jag kan även förstå mig på dem som väljer andra intagningssätt. De olika intagningssätten ger ju alla lite olika sorters rus.
Citera
2014-09-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21bars
Snortade MDMA för två veckor sen, 100-300mg. Har haft en lätt dunkande huvudvärk sen dess. Beror det på MDMA eller att jag krökade 8 dagar i streck?

Kommer huvudvärken försvinna snart??

INGEN SOM VET??
Citera
2014-09-27, 16:56
Medlem
kissie.blogg.ses avatar
För mig är en bakfylla myk värre än mdma AT. Lägger du till 8 dagars krök så är jag övertygad om att alkoholen är en större bov än md.
Citera
2014-09-27, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissie.blogg.se
För mig är en bakfylla myk värre än mdma AT. Lägger du till 8 dagars krök så är jag övertygad om att alkoholen är en större bov än md.
Men kan en bakfylla verkligen vara i 2 veckor?? Har knappt ingen huvudvärk annars efter en vanlig fylla.
Citera
2014-09-27, 18:23
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21bars
Men kan en bakfylla verkligen vara i 2 veckor?? Har knappt ingen huvudvärk annars efter en vanlig fylla.
Dricker du 8 dagar i streck så kan du nog få en avtändning. Speciellt om du struntat i bra kost. Jag bara gissar nu.
Citera
2014-09-27, 22:10
Medlem
ReVarres avatar
Hur stor risk för att utveckla HPPD om man tar 200mg MDMA en gång i månaden? Nu när tog det sist och för första gången så fick jag lite hallisar att saker rörde sig lite men inte så värst mycket faktiskt...

Jag har 5-htp som jag tänkte ta 100mg av dagarna efter nu för att minska på nedstämdhet o så, vad tror ni ... kommer jag bli av med den här nedstämdheten jag känner snart? Jag mår relativt bra faktiskt bara lite känslor av saknad och så... Hur länge känner ni er nedstämda efter en 200mg dos MDMA?

Förresten en i den här tråden rekommenderade mig att ta 200 mg MDMA först sen 100 mg MDMA 30 minuter efteråt, undrar om det inte ökar risken för HPPD avsevärt? Vad tycker ni är de bästa doserna? Räcker 200mg gott och väl?

Tack på förhand,
Kärlek till er alla!

Puss!
Citera
2014-09-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Hur stor risk för att utveckla HPPD om man tar 200mg MDMA en gång i månaden? Nu när tog det sist och för första gången så fick jag lite hallisar att saker rörde sig lite men inte så värst mycket faktiskt...

Jag har 5-htp som jag tänkte ta 100mg av dagarna efter nu för att minska på nedstämdhet o så, vad tror ni ... kommer jag bli av med den här nedstämdheten jag känner snart? Jag mår relativt bra faktiskt bara lite känslor av saknad och så... Hur länge känner ni er nedstämda efter en 200mg dos MDMA?

Förresten en i den här tråden rekommenderade mig att ta 200 mg MDMA först sen 100 mg MDMA 30 minuter efteråt, undrar om det inte ökar risken för HPPD avsevärt? Vad tycker ni är de bästa doserna? Räcker 200mg gott och väl?

Tack på förhand,
Kärlek till er alla!

Puss!

Ingen nedstämdhet alls efter en kväll.
Knarka inget knark som medför risk för att förvärra eller skapa HPPD symtom om det är en mardröm för dig att få detta. Ja, jag har fått mild HPPD tillföljd av MDMA och det är troligast för att jag tog en gång i månaden tidigare, nu håller jag det strikt till möjligtvis två gånger om året - helst en.
Citera
2014-09-27, 23:04
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RawSTR
Ingen nedstämdhet alls efter en kväll.
Knarka inget knark som medför risk för att förvärra eller skapa HPPD symtom om det är en mardröm för dig att få detta. Ja, jag har fått mild HPPD tillföljd av MDMA och det är troligast för att jag tog en gång i månaden tidigare, nu håller jag det strikt till möjligtvis två gånger om året - helst en.
Hmm.. Ja men jag har nog redan en mild variant av HPPD dvs visual snow och färghallisar, men de symptomen har jag blivit "vän" med. Vill ju givetvis inte få afterimages och sånt skit så jag knappt kan se i mörkret längre, men det är väl extremt liten risk att utveckla det ändå? Läste på lite nyss och det verkar ju vara väldigt ovanligt att få kronisk HPPD men man kan ibland få det dagarna efter man trippat/tagit molly och det har jag också upplevt men då försvann det ju som sagt efter några dagar.

Är lite för förälskad och nyfrälst i molly för att låta bli att doppa tassen i påsen är jag rädd. Kan nog sträcka mig till en gång varannan månad max
Citera
2014-09-27, 23:15
Medlem
Citat:
.
1. Du behöver inte oroa dig för HPPD. Det behöver man inte ens oroa sig för när man tar LSD, för det är sjukt ovanligt att det händer, och ännu mindre risk när det bara handlar om MDMA.

2. Jag känner mig ofta lite trött dagen efter, men det går över när ytterligare en dag har gått.

3. Ja det borde öka risken en del, men som jag nämnde ovanför så är det sjukt ovanligt.
Jag tycker att 130-250 är bra förstadoser. Jag brukar ta runt 200 och sen fylla på med kanske 100 till, men det beror lite på vad jag ska göra under kvällen.
Men jag får sjukt bra rus på bara 130 också. Något som jag gillade med att ta 130 var att jag kunde få upp den helt och kunde komma då. Så det blir en dos jag kommer ta nästa gång om jag gör det med en tjej.
Du måste inte ta 200, det räcker gott och väl med 150. Man blir mindre dåsig när man tar mindre doser.

Det var bara en som gav dig rådet att ta resten efter en halvtimme. Jag tycker (och många andra som du ska läsa om du bläddrar i den här tråden) att man ska ta när man har haft fullt påslag i cirka 1-1.5h. Man kan förlänga upplevelsen om man fyller på, men slänger du i dig redan efter 30min så förlänger du det knappt nånting.

200 kan vara riktigt saftigt för en nybörjare. Det verkade gå bra för dig, men det är en lite för stor nybörjardos tycker jag.
Citera
2014-09-27, 23:50
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
1. Du behöver inte oroa dig för HPPD. Det behöver man inte ens oroa sig för när man tar LSD, för det är sjukt ovanligt att det händer, och ännu mindre risk när det bara handlar om MDMA.

2. Jag känner mig ofta lite trött dagen efter, men det går över när ytterligare en dag har gått.

3. Ja det borde öka risken en del, men som jag nämnde ovanför så är det sjukt ovanligt.
Jag tycker att 130-250 är bra förstadoser. Jag brukar ta runt 200 och sen fylla på med kanske 100 till, men det beror lite på vad jag ska göra under kvällen.
Men jag får sjukt bra rus på bara 130 också. Något som jag gillade med att ta 130 var att jag kunde få upp den helt och kunde komma då. Så det blir en dos jag kommer ta nästa gång om jag gör det med en tjej.
Du måste inte ta 200, det räcker gott och väl med 150. Man blir mindre dåsig när man tar mindre doser.

Det var bara en som gav dig rådet att ta resten efter en halvtimme. Jag tycker (och många andra som du ska läsa om du bläddrar i den här tråden) att man ska ta när man har haft fullt påslag i cirka 1-1.5h. Man kan förlänga upplevelsen om man fyller på, men slänger du i dig redan efter 30min så förlänger du det knappt nånting.

200 kan vara riktigt saftigt för en nybörjare. Det verkade gå bra för dig, men det är en lite för stor nybörjardos tycker jag.
Tack för ett jättebra svar! Känns som min oro för HPPD minskat avsevärt.

Gött! Ska snart sova så blir det nya tag imorgon fräsh och utvilad, men jag har ändå mått väldigt bra idag! Antar det har mycket med att jag mediterar att göra. Samt att jag tog 5-htp i morse.

Jag kände ibland lite obehag under ruset på 200mg, men det gick bra för att jag låg i sängen och tog det lugnt och mediterade hela tiden. Jag ångrar verkligen inte att jag tog så mycket. Väldigt givande rus måste jag säga, jag blev förvånad. Det var helt över mina förväntningar.

Nästa månad ska jag testa ta 200 mg och sen fylla på 100mg 1 timme efter det peakar då, får vi se om den här upplevelsen kan toppas
Citera
2014-09-28, 00:21
Medlem
Citat:
Gött! Ska snart sova så blir det nya tag imorgon fräsh och utvilad, men jag har ändå mått väldigt bra idag! Antar det har mycket med att jag mediterar att göra. Samt att jag tog 5-htp i morse.
Nja, du skulle kanske mått bra utan meditaion och 5-HTP. Jag mår nästan alltid bra dagen efter, utan 5-HTP. Jag blir ganska seg, men bra mår jag!

Inhandla gärna magnesium (mot käkspänningarna, och jag tycker även att det hjälper en att återhämta sig) och mycket frukt/grönsaker till nästa gång. Det sägs att C-vitamin skyddar cellerna en del mot skada.
Citat:
Hmm.. Ja men jag har nog redan en mild variant av HPPD dvs visual snow och färghallisar, men de symptomen har jag blivit "vän" med.
Då kanske det är andra regler som gäller.. Jag tror det är lugnt ändå, men jag vet inte..
Senast redigerad av Endofin 2014-09-28 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in