2014-09-27, 12:30
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Ett deltagarantal på runt miljonen (helst då utan inblandning av amerikanska NGO:s, men that'll be the day...) så hade din verklighetsbild faktiskt bekräftats. Vad denna pluttdemonstration visar är raka motsatsen, nämligen att (1) det ryska folket är på det hela taget enat bakom Putin, och (2) det fåtal dissidenter som finns åtnjuter ett ganska stort mått av politisk frihet.

Så du säger att det ryska folket i grund och botten är lika nationalfascistiska? Tror du att de stödjer invasionen av Ukraina och kommer ta den försämrade ekonomin pga sanktioner och allmäna problem med korruption och valutaflykt med ro? Just valutaflykten är hårdvaluta (hehe) på att ryssen i gemen inte litar ett skit på Putin och hans förmåga. När det kommer till kritan vill de ha Euro och dollar eftersom de inte tror på Putins förmåga, vare sig vad gäller ekonomin eller invasionen av Ukraina.

Shit, jag kollade nu, en dollar kostar över 39 rubel nu! Värre än jag trodde, bara igår steg dollarn med nästan 2% mot rubeln. För bara några veckor sedan kostade en dollar "bara" 37 rubel. Ajaj. på 52 veckor:
52wk Range: 31.6355 - 39.1953

Rubeln har alltså varit uppe på 31 någon gång. Skräpvaluta.
Senast redigerad av Xelious 2014-09-27 kl. 12:34.
2014-09-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Så du säger att det ryska folket i grund och botten är lika nationalfascistiska? Tror du att de stödjer invasionen av Ukraina och kommer ta den försämrade ekonomin pga sanktioner och allmäna problem med korruption och valutaflykt med ro? Just valutaflykten är hårdvaluta (hehe) på att ryssen i gemen inte litar ett skit på Putin och hans förmåga. När det kommer till kritan vill de ha Euro och dollar eftersom de inte tror på Putins förmåga, vare sig vad gäller ekonomin eller invasionen av Ukraina.

Shit, jag kollade nu, en dollar kostar över 39 rubel nu! Värre än jag trodde, bara igår steg dollarn med nästan 2% mot rubeln. För bara några veckor sedan kostade en dollar "bara" 37 rubel. Ajaj. på 52 veckor:
52wk Range: 31.6355 - 39.1953

Rubeln har alltså varit uppe på 31 någon gång. Skräpvaluta.
Du bör kanske fråga dig varför inte vi ser några fredsdemonstrationer i Kiev med Ryska flaggor, medans vi såg en fredsdemonstration med Ukrainska flaggor i Moskva som avhölls utan några större störningar.
Tips 1: Sök på Odessa 2:a maj så kanske det klickar till!
Tips 2: Sök på politskt förtryck så kanske det klickar till!

Om rubeln
Tråden handlar om "situationen i Ukraina". Du kanske skall ägna din upmmärkssamhet åt den Ukrainska Hryvnia istället. Den har tappat minst en tredjedel i värde under mindre än ett år. Vad jag ver så använder man inte rubel utan hryvnia i Ukraina.
Postar du i rätt tråd?
Senast redigerad av fuckuto 2014-09-27 kl. 13:25.
2014-09-27, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
...Ukraina är ännu fattigare än Ryssland, men det kommer det, de närmaste 10-15 åren att bli ändring på!
Frågan är hur det skall ske? Det enda sättet som jag ser för Ukraina att nå dit som du fantiserar om är att använda sitt främsta vapen - korruption. De kan ju alltid korrumpera siffrorna och då når de dit som du fantiserar om - siffermässigt.
2014-09-27, 15:44
Medlem
Guillounisms avatar
Utkomsten av den liberalnazistiska folkrevolutionen är mycket dyster för det ukrainska folket. Senast på menyn - utförsäljning av de statliga ägda företagen:

Citat:
During the meeting, Arseniy Yatsenyuk presented the government Action Plan "Recovery for Ukraine".

Moreover, the parties agreed on the specific practical support of government reforms. American companies shall provide expert assistance in the implementation of the Government's plans aimed at tackling corruption, economic liberalization and simplification of the regulatory environment.

Citat:
Secondly, the PM called on to eliminate corruption in state companies. "The best way to do so is to privatize them," underlined Arseniy Yatsenyuk, noting that the Government had already submitted to the Parliament a draft law on privatization.

He appealed to the representatives of the investment circles of the United States: "We look forward to seeing you as investors who shall purchase Ukrainian state-owned companies."

http://www.kmu.gov.ua/control/en/publish/article?art_id=247632827&cat_id=244314971

Vilken chutzpah av Yatsenyuk! Presentera sig som ukrainarnas räddare i nöden, paradera omkring i New York (gjorde hen möjligen ett hembesök i Brooklyn?) och förorda utförsäljningen av folkets gemensamt ägda tillgångar - allt detta som jude!
Senast redigerad av Guillounism 2014-09-27 kl. 15:48.
2014-09-27, 16:16
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Du bör kanske fråga dig varför inte vi ser några fredsdemonstrationer i Kiev med Ryska flaggor, medans vi såg en fredsdemonstration med Ukrainska flaggor i Moskva som avhölls utan några större störningar.
Tips 1: Sök på Odessa 2:a maj så kanske det klickar till!
Tips 2: Sök på politskt förtryck så kanske det klickar till!

Om rubeln
Tråden handlar om "situationen i Ukraina". Du kanske skall ägna din upmmärkssamhet åt den Ukrainska Hryvnia istället. Den har tappat minst en tredjedel i värde under mindre än ett år. Vad jag ver så använder man inte rubel utan hryvnia i Ukraina.
Postar du i rätt tråd?

Angrepsmaktens ekonomi är intressantare såklart, kommer den ryska ekonomin att totalkollapsa som det ser ut? Det har bara gått några månader och det är en stadig försämring. USA och Europa har sagt att det kommer räcka med sanktioner för att torpedera fascistens Putins invasion, självklart måste vi studera hur detta framskrider. Jag förstår att ni inte vill tala om saken, men det är och kommer bli ännu mer oundvikligt ska du se...

Här en direkt koppling till invasionen av Ukraina, konsekvenserna på Rysslands ekonomi leder till att landet inte har råd med några större planer:

Citat:
The Russian economy may not be able to finance the Kremlin's ambitions in Eastern Europe for much longer because the country's oil and gas output is no longer a strong support of growth.

Russian Energy Minister Alexander Novak said on May 2 that gas supplies through Ukraine might be severed unless Kiev pays in advance for its June deliveries.
http://www.huffingtonpost.com/daniel-j-graeber/weakening-russian-energy_b_5267875.html

Vad gäller Odessa så är det och kommer förbli, en Ukrainsk stad. Det finns inga önskemål om att bli invaderade av Ryssland, samma sak i Mariupol som du sett. Maj är maj. I Donetsk såg vi minimala demonstrationer FÖR Ryssland, det var som mest 2000 personer, oftast bara ett dussintal. Stödet för den ryska invasionen är litet, motståndet i Ryssland växer dock!
Senast redigerad av Xelious 2014-09-27 kl. 16:44.
2014-09-27, 17:13
Medlem
Citat:
Angrepsmaktens ekonomi är intressantare såklart, kommer den ryska ekonomin att totalkollapsa som det ser ut? Det har bara gått några månader och det är en stadig försämring. USA och Europa har sagt att det kommer räcka med sanktioner för att torpedera fascistens Putins invasion, självklart måste vi studera hur detta framskrider. Jag förstår att ni inte vill tala om saken, men det är och kommer bli ännu mer oundvikligt ska du se...

Här en direkt koppling till invasionen av Ukraina, konsekvenserna på Rysslands ekonomi leder till att landet inte har råd med några större planer:

http://www.huffingtonpost.com/daniel-j-graeber/weakening-russian-energy_b_5267875.html

Vad gäller Odessa så är det och kommer förbli, en Ukrainsk stad. Det finns inga önskemål om att bli invaderade av Ryssland, samma sak i Mariupol som du sett. Maj är maj. I Donetsk såg vi minimala demonstrationer FÖR Ryssland, det var som mest 2000 personer, oftast bara ett dussintal. Stödet för den ryska invasionen är litet, motståndet i Ryssland växer dock!
Du fokuserar på fel land. Ryssland har ekonomi och kapital så de klarar sig mycket bra.
Ukraina däremot befinner sig i ett mycket svårt ekonomiskt läge där det mest sannolika framtidsscenariot är någon typ av restrukturering av de landets finanser, man är så att säga på väg mot en finansiell katastrof
Festen är slut och nu är det dags att betala notan, men man har inga pengar.

Ukraine Is On The Brink Of Total Economic Collapse

”Here are some key indicators of Ukraine's worsening situation:
1. The nation's GDP is down almost 5% from a year ago and growth is expected to worsen.
2. Ukraine's retail sales are falling at the rate we haven't seen since the financial crisis
3. And industrial production is collapsing.
4. The most immediate concern however is the nation's currency, which has been trading near record lows in spite of currency controls. In fact Friday's fall in hryvnia was unprecedented (over 11%), as Kiev fails to stem capital outflows.
5. Inflation rate is running above 14% and will spike harply from here in the next few months if the currency weakness persists. Real wages are collapsing.
6. Finally, Ukraine's fiscal situation is unraveling. In its attempts to defend the currency, Kiev has been using up its foreign exchange reserves. It is only the access to some IMF funding that has allowed Ukraine's government to maintain some semblance of order in its FX markets."
http://www.businessinsider.com/ukraine-is-on-the-brink-of-total-economic-collapse-2014-9

Kom ihåg tråden handlar om Ukraina
Senast redigerad av fuckuto 2014-09-27 kl. 17:16.
2014-09-27, 17:20
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Det är pinsamt ja att du fortfarande försöker ljuga om Rysslands invasion av Ukraina som vi läser om dagligen.

[snipp ...]
Pinsant bla bla, är de ditt fulla ordförråd? Tror du att jag inte genomskådar att du tar till känsloargument då fakta tryter.

Citat:
Du har för övrigt inte kunnat besvara några de fakta jag presenterat om Putins fascistiska möten med Europas värsta fascister eller varför han pratar om det fascistiska "Novorissija" som är Alexandr Dugins lilla fascistiska skapelse?

[snipp ...]
Putin har möten med alla. Skulle gärna se det hos ledare i EU! (Vem vägrade nyligen efter valet skaka hand med SD-partiledaren, ville inte ha "tjatiga" bilder)

Försök inte att likställa Dugin med Putin.
Citat:
Du har inte svarat varför du stödjer tanken om detta ryska fascistiska påhittade rike heller.

[snipp ...]
Novorossija är inte fascistiskt, tönt!

Jag stöder Novorossija? Detta visat totalt DIN natur! Jag efterlyser enbart lite objektivitet. Visst har jag förståelse för Rysslands och Novorossijas agerande. Men ditt påstående är att jag idealiserar eller stöder dem, osv. Visar hur helsåld du är på att vara partisk för den väst-propaganda du omges av då du lever i väst själv! Man får inte ifrågasätta din älskling väst-propagandan utan att du utmålar allt helt fel.

Att förstå Rysslands strategiska motiv och handlande blir relevant då man jämför det med motpartens agerande i samma strategiska spel. I det ljuset framstår Ryssland som den mer moraliska parten. Relativt sett alltså!

Novorossija är inte påhittat utan ett resultat av A) historia B) att Putin vägrade ge sitt direkta stöd till en återförening till Ryska Federationen. Snacket om Novorossija (påtvingad självständighet) är ett resultat av Rysslands återhållsamhet, inte ett resultat av fascism som du ser i din propaganda. Javisst öser USA nu på med att svartmåla Ryssland. Genomskådar du inte propagandan?
2014-09-27, 17:33
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Jag är böjd att hålla med om det är det är semantik du vill diskutera. Ryssland har inte utfört en regelrätt "invasion" i Ukraina utöver Krim.
Däremot har ryssland intervenerat militärt och där finns det inte längre några frågetecken annat än om storleken och exakt vilka förband som gjort vad. Ryska soldater som dött och tillfångatagits i tjänsten sker liksom inte av misstag. Sen kan man försöka mörka det hela och kalla dem för frivilliga men även i de fall där det skulle vara sant så är det ett styrt och kontrollerat militärt agerande från ryssland.
Hästen är död så det är ingen idé att du fortsätter att piska den längre.
Säger du det? Intervenerat? Inblandning? Du ser alltså återhållsamhet!

Då kan vi ju dra upp en annan fråga. Vad fan är det för fel på det då? USA — just det USA — har för länge sen satt en nu standard i hur ofta och hur brutalt man får agera emot FN stadgan!

Nu handlar det genuint om Ryssland strategiska säkerhet! Du skulle inte en sekund dividera och tjafsa om ifall USA får invadera Irak, Afghanistan, Libyen, Sudan, Mali, Syrien (vilket de ännu inte gjort iofs.). Ryssland har försvarat sin bas på Krim, de har försvarat en folkgrupp i Donbas som utsattes för förtryck och etnisk rensning av en olaglig kuppregering. Strategiskt nödtvång faktiskt. Hade USA gjort detta skulle du hylla dem som hjältar.

(Återigen, ryska soldater "i tjänsten", är överdrift och lögn)
2014-09-27, 20:18
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Pinsant bla bla, är de ditt fulla ordförråd? Tror du att jag inte genomskådar att du tar till känsloargument då fakta tryter.

Känsloargument? Jag brukar skratta åt dina patetiska upprapningar, men det minskar inte mitt ordförråd, idiot. Du kommer inte med den minsta lilla länk som stödjer ditt snicksnack, tror du att vi ska ta dina argument baserat på din trovärdighet? Den är extremt låg efter de hundratals lögnerna i denna tråd. Du orkar inte ens läsa RT.com längre? Inget länkar till "globalresearch"?

Citat:
Putin har möten med alla. Skulle gärna se det hos ledare i EU! (Vem vägrade nyligen efter valet skaka hand med SD-partiledaren, ville inte ha "tjatiga" bilder)

Putin hade bara bjudit in sina fascistiska vänner. Putin passar extremt bra in på "Fascist":
Citat:
Seven characteristics of fascism: a leader cult, a one-party system, militarism, the dominance of the security services, the official promotion of anti-semitism and xenophobia, state control of the media and a state propaganda system, and aggression abroad based on territorial claims on neighboring states.

Citat:
Försök inte att likställa Dugin med Putin.
Novorossija är inte fascistiskt, tönt!

Det är det nationalfascistiska målet, "Novorossija", det "nya ryssland" för området. Det större målet är idén om Euroasia som Putin också talar om. Samma teorier som "Det tredje Riket". Lite mer om vad Putins chefsideolog Dugin säger, och varför Putin nämner Dugins påhittade rike:

Citat:
It is the goal of full Eurasianism – Europe from Lisbon to Vladivostok. Great Eurasian Continental Empire. And we will build it. This means European Revolution will be Eurasian Revolution. This is our last horizon. And each of our successful step (from maintaining the integrity of Russia in the face of Chechen separatism in the 2000s to the liberation of South Ossetia and Abkhazia in August 2008 and until now the Crimea in March 2014) – it is a step towards the European Revolution. Which will be carried out by the Man of Destiny.

Citat:
Jag stöder Novorossija? Detta visat totalt DIN natur! Jag efterlyser enbart lite objektivitet. Visst har jag förståelse för Rysslands och Novorossijas agerande. Men ditt påstående är att jag idealiserar eller stöder dem, osv. Visar hur helsåld du är på att vara partisk för den väst-propaganda du omges av då du lever i väst själv! Man får inte ifrågasätta din älskling väst-propagandan utan att du utmålar allt helt fel.

Du säger alltid likadant, som om Nordkorea. "Nej JAG stödjer inte Nordkorea, jag är bara objektiv..."
Du stödjer Rysslands nationalfascistiska invasion av Ukraina och annektering av Krim, och du vill se att Ryssland tar över större delar av Europa, eller hur?

Citat:
Att förstå Rysslands strategiska motiv och handlande blir relevant då man jämför det med motpartens agerande i samma strategiska spel. I det ljuset framstår Ryssland som den mer moraliska parten. Relativt sett alltså!

Skitsnack, ett invaderande land som annekterar land och dödar befolkningen på grund av imperialistiska sjuka fascistiska idéer har aldrig moralisk rätt.

Citat:
Novorossija är inte påhittat utan ett resultat av A) historia B) att Putin vägrade ge sitt direkta stöd till en återförening till Ryska Federationen. Snacket om Novorossija (påtvingad självständighet) är ett resultat av Rysslands återhållsamhet, inte ett resultat av fascism som du ser i din propaganda. Javisst öser USA nu på med att svartmåla Ryssland. Genomskådar du inte propagandan?

Putin visade ingen återhållsamhet i Tjetjenien, när DE ville LÄMNA federationen. Putin dödade över 100.000 för att tvinga kvar en delstat i hans imperium. Det ryska debaclet i östra Ukraina har hela tiden styrts från Kreml, det har inte varit någon "återhållsamhet".

Ingen del av Ukraina ville hamna i krig med och bli invaderade av Ryssland. Putin är en fascist som i östra Ukraina gjorde precis samma sak som på Krim. Terroristerna i östra Ukraina var hans hejdukar, Strelkov, Gubarev etc etc var 100% ryssar. Det var ingen folklig resning som ville ha militär invasion av de imperialistiska nationalfascistiska ryssarna som drömmer om något "Nytt Ryssland". Du är väldigt ensam om att stödja detta vidriga fascistiska överggrepp på det Ukrainska folket, alla mord som du jublar över, de av Strelkov i källaren torterade, förtrycket på Krim. Rena drömmen för en fascist. Det är som sagt ingen större mening att debattera med någon som dig, Detvartypisktju, som i åratal tjatat om hur otroligt bra Nordkorea är och att folket i Nordkorea är jättelyckliga och "fria". Det finns inget hopp för dig.
Senast redigerad av Xelious 2014-09-27 kl. 20:23.
2014-09-27, 20:48
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Du fokuserar på fel land. Ryssland har ekonomi och kapital så de klarar sig mycket bra.
Ukraina däremot befinner sig i ett mycket svårt ekonomiskt läge där det mest sannolika framtidsscenariot är någon typ av restrukturering av de landets finanser, man är så att säga på väg mot en finansiell katastrof
Festen är slut och nu är det dags att betala notan, men man har inga pengar.

Ukraine Is On The Brink Of Total Economic Collapse

”Here are some key indicators of Ukraine's worsening situation:
1. The nation's GDP is down almost 5% from a year ago and growth is expected to worsen.
2. Ukraine's retail sales are falling at the rate we haven't seen since the financial crisis
3. And industrial production is collapsing.
4. The most immediate concern however is the nation's currency, which has been trading near record lows in spite of currency controls. In fact Friday's fall in hryvnia was unprecedented (over 11%), as Kiev fails to stem capital outflows.
5. Inflation rate is running above 14% and will spike harply from here in the next few months if the currency weakness persists. Real wages are collapsing.
6. Finally, Ukraine's fiscal situation is unraveling. In its attempts to defend the currency, Kiev has been using up its foreign exchange reserves. It is only the access to some IMF funding that has allowed Ukraine's government to maintain some semblance of order in its FX markets."
http://www.businessinsider.com/ukraine-is-on-the-brink-of-total-economic-collapse-2014-9

Kom ihåg tråden handlar om Ukraina

Ja, Ukrainas ekonomi är verkligen i uselt skick. Men Ukraina har nu både vänner och ambitioner som kommer att hjälpa till att rätta till alla problemen, sådana vänner och abitioner har inte Ryssland, tvärt om.....
2014-09-27, 21:06
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Säger du det? Intervenerat? Inblandning? Du ser alltså återhållsamhet!

Då kan vi ju dra upp en annan fråga. Vad fan är det för fel på det då? USA — just det USA — har för länge sen satt en nu standard i hur ofta och hur brutalt man får agera emot FN stadgan!

Nu handlar det genuint om Ryssland strategiska säkerhet! Du skulle inte en sekund dividera och tjafsa om ifall USA får invadera Irak, Afghanistan, Libyen, Sudan, Mali, Syrien (vilket de ännu inte gjort iofs.). Ryssland har försvarat sin bas på Krim, de har försvarat en folkgrupp i Donbas som utsattes för förtryck och etnisk rensning av en olaglig kuppregering. Strategiskt nödtvång faktiskt. Hade USA gjort detta skulle du hylla dem som hjältar.

(Återigen, ryska soldater "i tjänsten", är överdrift och lögn)

Ja, du fortsätter att mala på med din lögnaktiga propaganda. Men tänk om Gobbles hade fel: tänk om det inte funkar att upprepa lögner hur många gånger som helst, de kanske ändå inte blir betraktade som sanning av tänkande människor.

Förutom den ständiga jämförelsen med USA, (som långt ifrån är något perfekt land), så kommer du med två fantastiska lögner, gång, på gång, på gång....

Nej, soldater och officerare kan inte "ta semester" och samtidigt få med sig alla tunga vapen som regementet har, och heller inte hela den logistiska biten följer heller inte med på "under ledigheten", liksom inte heller artilleriunderstöd, ibland, ifrån Ryssland. Man måste faktiskt ha en mognadsgrad som en femåring för att tro på Rysslands allt mer genomskinliga lögner.

Och sedan att Ryssland "försvarade sin bas på krim": Hade Ryssland gett fan i att ockupera och annektera Krim så hade säkert Ukraina och Ryssland kunnat komma överens om följande:

1. Kontraktet gällande basen skulle, som planerat, förlängts under väldigt lång tid.

2. Ukraina skulle lova att stå utanför NATO inom överskådlig tid. (Det fanns ingen opinion för NATO-medlemskap i Ukraina innan Ryssland började jävlas).

3. Ukraina skulle kunna ha haft fortsatt livliga handelsförbindelser med Ryssland. Vid ett ev. EU medlemskap, som då skulle ligga väldigt långt fram i tiden, så skulle Ukraina förbinda sig att förhandla med både Ryssland och EU för att alla parter skulle kunna känna sig tillfredsställda.

Men nu är dessa möjligheter borta, allt tack vare Putlers sinnessjuka visioner och strategi. Ryssland har redan förlorad väldigt mycket om man betänker alla de missade möjligheterna och alla svårigheter landet kommer att få i sin relation med Ukraina och väst.

Ukraina både står inför, och har redan enorma problem. Men, äntligen, så finns det ett litet ljus långt där framme i den svarta tunneln. Det är det ljuset som det ukrainska folket hoppas att nå, en dag i framtiden.
2014-09-27, 21:11
Medlem
Xeliouss avatar
Intressant artikel med intervjuer av vanliga moskvabor, som känner av importbojkotten mot matvaror på grund av de internationella sanktionerna som är straff på grund av den ryska invasionen av Ukraina:
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/lista-ryska-bojkotten_3806532.svd?sidan=33
Citat:
– Moskvaborna älskar det italienska köket. Det är överlägset populärast när det är bröllopsbanketter och liknande. Nu blir vi snart tvungna att höja priserna, eftersom råvarupriserna redan har gått upp med 20–30 procent. Det skedde med en gång så fort sanktionerna infördes. Ruccolan kostar nu 2 000 rubel (ca 380 kronor) kilot, schalottenlök går det inte alls att få tag på längre. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan ju inte börja odla ruccola själv!

Folket är såklart kritiska mot den egna regeringen och drömmarna om egen utökad matproduktion som Putin och hans fascister tror på:

Citat:
Det är bara dumheter. Ryssland producerar ingenting självt. Vi har inte ens sättpotatis eller frön, dem importerar vi från Holland. Framför allt saknar vi en fungerande infrastruktur och logistik för att kunna transportera och lagra stora mängder färskvaror. Det har inte utvecklas ett dugg på tjugo år därför att de verkliga affärsmännen i Ryssland är våra tjänstemän. Och de i sin tur är enbart intresserade av att göra vinst på olja och gas. Varför syssla med livsmedelsproduktion som är en mycket svårare och mer krävande bransch? Oljan och gasen ger inkomster utan att man behöver göra något.
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/lista-ryska-bojkotten_3806532.svd?sidan=33

Även IKEA lockar ryssarna att bunkra upp med sådant de inte har själva:
Citat:
– Jag åkte till Ikea och köpte så mycket jag kunde av svenska pepparkakor, köttbullar, choklad och tranbärssylt, fyller Anna Romantjenko i.

Om Putin tror hans fascistiska rike ytterligare ska utvidgas utöver invasionen av Ukraina får han nog betänka hur det kommer se ut i de ryska matbutikerna... om folk blir så här deperata efter de kanske modesta sanktionerna, hur kommer det se ut om det blir värre, till exempel framåt vintern?
Senast redigerad av Xelious 2014-09-27 kl. 21:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in