Citat:
Ursprungligen postat av
DetVarTypisktJu
Pinsant bla bla, är de ditt fulla ordförråd? Tror du att jag inte genomskådar att du tar till känsloargument då fakta tryter.
Känsloargument? Jag brukar skratta åt dina patetiska upprapningar, men det minskar inte mitt ordförråd, idiot. Du kommer inte med den minsta lilla länk som stödjer ditt snicksnack, tror du att vi ska ta dina argument baserat på din trovärdighet? Den är extremt låg efter de hundratals lögnerna i denna tråd. Du orkar inte ens läsa RT.com längre? Inget länkar till "globalresearch"?
Citat:
Putin har möten med alla. Skulle gärna se det hos ledare i EU! (Vem vägrade nyligen efter valet skaka hand med SD-partiledaren, ville inte ha "tjatiga" bilder)
Putin hade bara bjudit in sina fascistiska vänner. Putin passar extremt bra in på "Fascist":
Citat:
Seven characteristics of fascism: a leader cult, a one-party system, militarism, the dominance of the security services, the official promotion of anti-semitism and xenophobia, state control of the media and a state propaganda system, and aggression abroad based on territorial claims on neighboring states.
Citat:
Försök inte att likställa Dugin med Putin.
Novorossija är inte fascistiskt, tönt!
Det är det nationalfascistiska målet, "Novorossija", det "nya ryssland" för området. Det större målet är idén om Euroasia som Putin också talar om. Samma teorier som "Det tredje Riket". Lite mer om vad Putins chefsideolog Dugin säger, och varför Putin nämner Dugins påhittade rike:
Citat:
It is the goal of full Eurasianism – Europe from Lisbon to Vladivostok. Great Eurasian Continental Empire. And we will build it. This means European Revolution will be Eurasian Revolution. This is our last horizon. And each of our successful step (from maintaining the integrity of Russia in the face of Chechen separatism in the 2000s to the liberation of South Ossetia and Abkhazia in August 2008 and until now the Crimea in March 2014) – it is a step towards the European Revolution. Which will be carried out by the Man of Destiny.
Citat:
Jag stöder Novorossija? Detta visat totalt DIN natur! Jag efterlyser enbart lite objektivitet. Visst har jag förståelse för Rysslands och Novorossijas agerande. Men ditt påstående är att jag idealiserar eller stöder dem, osv. Visar hur helsåld du är på att vara partisk för den väst-propaganda du omges av då du lever i väst själv! Man får inte ifrågasätta din älskling väst-propagandan utan att du utmålar allt helt fel.
Du säger alltid likadant, som om Nordkorea. "Nej JAG stödjer inte Nordkorea, jag är bara objektiv..."
Du stödjer Rysslands nationalfascistiska invasion av Ukraina och annektering av Krim, och du vill se att Ryssland tar över större delar av Europa, eller hur?
Citat:
Att förstå Rysslands strategiska motiv och handlande blir relevant då man jämför det med motpartens agerande i samma strategiska spel. I det ljuset framstår Ryssland som den mer moraliska parten. Relativt sett alltså!
Skitsnack, ett invaderande land som annekterar land och dödar befolkningen på grund av imperialistiska sjuka fascistiska idéer har aldrig moralisk rätt.
Citat:
Novorossija är inte påhittat utan ett resultat av A) historia B) att Putin vägrade ge sitt direkta stöd till en återförening till Ryska Federationen. Snacket om Novorossija (påtvingad självständighet) är ett resultat av Rysslands återhållsamhet, inte ett resultat av fascism som du ser i din propaganda. Javisst öser USA nu på med att svartmåla Ryssland. Genomskådar du inte propagandan?
Putin visade ingen återhållsamhet i Tjetjenien, när DE ville LÄMNA federationen. Putin dödade över 100.000 för att tvinga kvar en delstat i hans imperium. Det ryska debaclet i östra Ukraina har hela tiden styrts från Kreml, det har inte varit någon "återhållsamhet".
Ingen del av Ukraina ville hamna i krig med och bli invaderade av Ryssland. Putin är en fascist som i östra Ukraina gjorde precis samma sak som på Krim. Terroristerna i östra Ukraina var hans hejdukar, Strelkov, Gubarev etc etc var 100% ryssar. Det var ingen folklig resning som ville ha militär invasion av de imperialistiska nationalfascistiska ryssarna som drömmer om något "Nytt Ryssland". Du är väldigt ensam om att stödja detta vidriga fascistiska överggrepp på det Ukrainska folket, alla mord som du jublar över, de av Strelkov i källaren torterade, förtrycket på Krim. Rena drömmen för en fascist. Det är som sagt ingen större mening att debattera med någon som dig, Detvartypisktju, som i åratal tjatat om hur otroligt bra Nordkorea är och att folket i Nordkorea är jättelyckliga och "fria". Det finns inget hopp för dig.