Ingen som hittat något ställe där man kan köpa trattar till pluntor? Köpte en jävla fin plunta i Schweiz förra året men fick inte med någon tratt! Så har fortfarande inte använt den en enda gång.
Ingen som hittat något ställe där man kan köpa trattar till pluntor? Köpte en jävla fin plunta i Schweiz förra året men fick inte med någon tratt! Så har fortfarande inte använt den en enda gång.
Jag köpte min plunta på lidl för 100 kronor. Man fick med 4 shotglas, en tratt och en svart låda att förvara allt i. 2,3 dl sprit brukar räcka om man har värmt upp med några öl :
[K]'|30852420]Ska jag stoppa Jägermeister eller Whiskey, mer exakt Grants, i min 24 cl plunta? Vilket I-landsproblem..
Whiskey är väl givet, det hade jag valt iaf. Men det kan nog bero på att jag bara dricker whiskey när jag väl dricker. Pluntan ska inte fyllas på med vad som helst iaf.
Whiskey är väl givet, det hade jag valt iaf. Men det kan nog bero på att jag bara dricker whiskey när jag väl dricker. Pluntan ska inte fyllas på med vad som helst iaf.
Jag skulle också välja whisky alla gånger. Eller annan sprit med liknande konsistens, vodka eller rom lär ju funka. Tar man Jäger lär det bli ett helsike att diska pluntan efteråt, kladdigt och otrevligt.
Jag skulle också välja whisky alla gånger. Eller annan sprit med liknande konsistens, vodka eller rom lär ju funka. Tar man Jäger lär det bli ett helsike att diska pluntan efteråt, kladdigt och otrevligt.
Dessutom lär Jägern avge en viss doft i pluntan som inte är så trevlig alla gånger.
Aldrig likörer i pluntor så länge inte pluntan avses för endast dessa drycker (dum idé överlag) eftersom de kladdar så förbannat och solkar igen pluntan. I pluntan bör whisky temporärförvaras, brännvin fungerar bra också.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!