2014-09-21, 19:49
Medlem
Dom var verkligen imponerande dåliga på höjdhopp. Hoppade högre än samtliga killar på skolgympan när jag var 15 år, utan att ha tränat någon friidrott överhuvudtaget.
Citera
2014-09-22, 01:05
Medlem
Hunden007s avatar
Sicken jävla fördel det var i höjdhoppet att hoppa sist av alla. är ju en jävla nackdel att hoppa först och då blind mot alla resultat.

Sen så undrar jag hur Hanna kan vara Rädd för Höjdhopps-ribban och när hon hoppar Stavhopp WTF är det inte samma ribba ?
Citera
2014-09-24, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdaRosen
Hej trollet!

Vad gulligt att du fortfarande tänker på mig trots att det var en vecka sen vi fick lämna, det värmer

Fantastiskt roligt att du som inte känner mig, (jag förutsätter det, om du känner mig är det fruktansvärt patetiskt att skriva anonymt på ett forum) kan uttala dig om att jag är falsk? Måste man inte veta vad det äkta är för att kunna uttala sig om vad som är falskt? Som du säger... jag har varit med knappt 15 minuter, vad vet du egentligen om mig?

Men lite fakta bara, du verkar ha svårt för sånt; Jag var näst bäst av tjejerna i simning (förutom simmerskan), näst bäst i stavhopp (förutom stavhopperskan), levererade när det behövdes i bågskyttet vilket räddade oss och jag kom heller inte sist i vare sig sprint, längd eller häck, trots att samtliga övriga kvinnliga deltagare har betydligt mer erfarenhet från sina idrotter och bakgrund i träning av löpning och explosivitet, så vet du vad? Jag är SJUKT stolt över min instats.

Det pinsammaste i det hela är att jag tror jag vet vem du är, inlägget var på tok för personligt riktat för att något anonymt nättroll skulle orka ta sig tid, det är nog inte så svårt att ta reda på heller, jag gillar datorer. Även med tanke på din tragiska kommentar om att sätta Sunday i simningen. Det säger så otroligt mycket mer om dig. Men jag hoppas verkligen att jag har fel och att det inte den jag tror, för annars hoppas jag att du sitter och skäms som en (din) hund och tar det med mig live i stället om du nu har så mycket issues.

För övrigt, istället för att sitta här och gnälla kan ju ni som är glada och positiva (tack för snälla ord i tråden, DE tar jag däremot av mig av!) vara med och kika på vår insamling till Sunday http://sundayssupermarket.se/

Tack för mig!
/Ida

Ida Rosen vet inte vad som är mest skrattretande det faktum att du anser dig vara duktig eller att pole dance skulle vara en idrott.
Verkade verkligen som man trampade på en öm tå,
Känner mig nästan hedrad av att en kändis som du säger att du känner mig (dina ord)
Säger inte det mer om dig då om folk som känner dig sitter och skriver sånna hemska kommentarer om dig?!

SEDAN FÖR ATT KORRIGERA DINA FEL (LÖGNER)

Tog mig tiden att titta igenom avsnitten du pratar om, tyvärr så ljuger du också Ida Rosen man kanske kan kalla det falskhet? (förutom ditt plastiga påmålade fejk smile du har i var scen du är med i)

DU SKREV: (LÖGNEN/LÖGNERNA)

Jag var näst bäst av tjejerna i simning (förutom simmerskan), näst bäst i stavhopp (förutom stavhopperskan), levererade när det behövdes i bågskyttet vilket räddade oss och jag kom heller inte sist i vare sig sprint, längd eller häck

SANNINGEN ÄR :

STAVHOPP

Du var NÄST SÄMST (4a) i stavhoppet av de 5 deltagarna som var med i kval tävlingen. (vill säga inte alla deltagarna ens)
Varav den 5e deltagaren Amanda inte ens klarade någon höjd alls,
Samt detta enligt dig skulle vara din parad och favoritgren som du såg fram emot. Du säger dessutom att du är starkare än de andra tjejerna vilket inte heller stämmer!

1 Hanna 2.50
2 Sara 1.85
3 Charlotte 1.75 (1 försök ingen rivning)
4 Ida 1.75 med 2 rivningar
5 Amanda Ingen höjd

BÅGSKYTTE!

Du säger att du levererade i bågskytte.
Innebär det att du är nöjd med att träffa tavlan ?
Du Fick 5-7-9 på dina tre pilar
ska vi räkna ut och jämföra med tjejerna där igen så är du återigen Näst sist om man räknar snitt.

1 Charlotte 9p (En pil)
2 Stina 25p (3pilar)
3-4 Ida/sara på 21p var (3 pilar)
5 Nathalie 6p (En pil)

LÄNGDHOPP

I längdhopp hoppade du 3.80 något som min dotter gjorde när hon var 14 år (utan att vara friidrottare)

Att du kommer på plats 9 av 11 vill säga tredje sist Ganska imponerande

SPRINTEN

I sprinten Kommer du på en hedrande 9 plats av 12 möjliga.

Sen slutligen HÄCKLÖPNINGEN

Häcklöpningen hamnade du NÄST SIST PÅ på plats 8 av 9 möjliga.

För er som själva vill titta och se när Ida ljuger om sina resultat har ni här en länk

http://www.svt.se/atleterna/se-program/avsnitt-4-112?autostart=true

För att sen diskutera resterande avsnitt och program

Är det någon här som faktiskt tycker programmet är bra eller att det finns någon som gör resultat?
Hon mångkamparen victoria är ju grym bland tjejerna
Citera
2014-09-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proviva1982
Ida Rosen vet inte vad ... bla bla bla
Själv imponerar du med ett finfint dubbelpostande av massa smörja, man tackar.

Jag tycker att Ida var en intressant person att följa. Inte för att hon var bäst i utmaningarna kanske, utan för att hon var glad och trevlig att vila ögonen på, perfekt på lördagskvällen.

Sen kanske folk tycker att bara de mest atletiska svenskar ska vara med i ett program som Atleterna, men då tror jag man tappar mycket kvalité i programmet, särskilt i klippen utanför just tävlingsmomenten.
Citera
2014-09-24, 18:34
Medlem
Om man jämför med "beridet bågskytte", så måste jag faktiskt ge Strippan högre atletpoäng

Ett bättre namn på programmet skulle vara "ett gäng vanliga idrottande människor tävlar mot varandra på ett konstigt sätt" istället för "Atleterna".
Citera
2014-09-26, 18:38
Medlem
Åhh va gulligt att du vill svara Proviva1982 Älskar att diskutera när jag har rätt och den jag diskuterar med är en idiot till troll, det blir så mycket roligare då

Ang. dina research-skills, jag vet inte om du missat att jag faktiskt VAR MED i programmet? Alltså, jag var där på riktigt och tävlade, vilket innebär att jag har upplevt det som händer och sett resultaten på plats, sjukt va? Dessutom varenda sekund av ofta över 12 timmars inspelningsdagar (en anledning till att det är liiiite svårt att prestera på topp ibland), inte 60 min på TV. Men visst kan det vara lätt att glömma och bra att kolla tillbaka ibland. Men när man gör det, och ÄNDÅ lyckas ha fel som du... så är de nog p.g.a. skit bakom spakarna.
Citat:
Ursprungligen postat av proviva1982

STAVHOPP

Du var NÄST SÄMST (4a) i stavhoppet av de 5 deltagarna som var med i kval tävlingen. (vill säga inte alla deltagarna ens)
Varav den 5e deltagaren Amanda inte ens klarade någon höjd alls,
Samt detta enligt dig skulle vara din parad och favoritgren som du såg fram emot. Du säger dessutom att du är starkare än de andra tjejerna vilket inte heller stämmer!

1 Hanna 2.50
2 Sara 1.85
3 Charlotte 1.75 (1 försök ingen rivning)
4 Ida 1.75 med 2 rivningar
5 Amanda Ingen höjd

Rättelse; Jag hoppade 1,90 med god marginal i mitt sista, och andra, hopp. Här har du bildbevis om du nu vill fortsätta gnälla om det. http://media.blogg.idarosen.com/2014/09/Ida-Stavhopp.png Jag rev första (en rivning, inte 2), det är korrekt, mest på grund av att produktionen gjort fel och ställt ribban för nära, vilket är samma anledning till att Hanna tyvärr river sitt sista hopp, förutsättningarna blir fel, men det är en annan historia. Jag t.ex. var över 240 på träning, väldigt roligt faktiskt!
Men ja, jag vet inte vart du fått dina hittepå siffror ifrån?

Och, jag repeterar det jag skrev sist; JA, jag är stolt över att jag INTE kom sist i grenar som i princip uteslutande kräver fart och spänst, då detta är något ALLA andra kvinnliga deltagare i tävlingen har mer erfarenhet av från sina sporter, så 9:e plats eller 100:e plats, det hade inte spelat någon roll, jag kom inte sist i grenar där jag hade nackdel därför är jag stolt över mig själv. Och ja, i bågskyttet, där t.ex. en erfaren militär och tävlande i skytte hade svårt att hålla nerverna i schakt när det väl gällde, så lyckades jag leverera de 9 poäng vi behövde i sista pilen, så, även där är jag stolt även om jag skjutit bättre på träning.

Så visst kan vi diskutera resultat hit och dit så mycket du vill, men du kan väl försöka ha rätt i så fall? Det blir så pinsamt för dig annars och det vill jag inte.
Och oavsett vad så kommer du inte kunna ta ifrån mig att jag är stolt över mina resultat och min medverkan i något som är helt nytt för mig, och tacksam över hur roligt jag har haft på vägen

Och återigen, ni andra som faktiskt är lite sköna och roliga, tack för roliga kommentarer Dubbeltommy t.ex. hahah jag hade varit med om det hette så också, namnet har inte vi bestämt
Och Woolpack, tack för det, en glad skit är jag faktiskt

Önskar ni hade fått se lite mer av deltagarna bara, då hade ni nog uppskattat det mer. Hade man fått se hur Amanda kämpade på träning med stavhoppet hade man fått mer medkänsla för henne när det väl var dags för tävling. Hade ni fått se mer av Nisse och Stinas hyss och dynamik så hade ni skrattat så ni kissade på er framför teven, för att sen få en helt annan respekt för deras fokus när det väl är tävling, o.s.v. Så ja, jag förstår att det till viss del kan vara svårt att få känsla för oss "vanliga" människor som gör vårt bästa i grenar som... ja, vi nog även själva kanske gjorde bättre ifrån oss på skolgympan
Citera
2014-09-26, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Lär väl sjunka nu när Strippan är ute

Fattar inte grejen med strippan. För det första är hon riktigt ful. Ser ut som en rysk hora. Skaplig kropp men ett missformat ansikte. Plastikkirurgen som gjorde hennes läppar borde
skämmas.
Citera
2014-09-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Fattar inte grejen med strippan. För det första är hon riktigt ful. Ser ut som en rysk hora. Skaplig kropp men ett missformat ansikte. Plastikkirurgen som gjorde hennes läppar borde
skämmas.

Hej Keus!

Synd att du tycker jag är ful, jag har ju alltid velat dejta ett anonymt troll Tycker såna är så himla tuffa...

Och tyvärr spricker din teori om opererade läppar också, jag har inte gjort något med dem, men jag kan hålla med om själv att de beter sig lite märkligt ibland i TV-rutan, men vet du vad det beror på? Vanlig mänsklig nervositet. Jag är inte ett dugg van att vara med i TV eller ha en kamera framför mig, så jag spänner mig, får små otippade tix och allt möjligt när de där jobbiga "synkarna" ska göras (som det kallas när man står helt själv i ett tomt rum med bara en kamera 1 meter från ansiktet)

Hoppas du har en trevlig fredagkväll trots att du sitter på internet och känner att du behöver klaga och klanka ner på okända människor. Du har säkert problem i livet som jag inte har en aning om, jag beklagar.

/Ida
Citera
2014-09-27, 01:44
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaRosen
Hej Keus!

Synd att du tycker jag är ful, jag har ju alltid velat dejta ett anonymt troll Tycker såna är så himla tuffa...

Och tyvärr spricker din teori om opererade läppar också, jag har inte gjort något med dem, men jag kan hålla med om själv att de beter sig lite märkligt ibland i TV-rutan, men vet du vad det beror på? Vanlig mänsklig nervositet. Jag är inte ett dugg van att vara med i TV eller ha en kamera framför mig, så jag spänner mig, får små otippade tix och allt möjligt när de där jobbiga "synkarna" ska göras (som det kallas när man står helt själv i ett tomt rum med bara en kamera 1 meter från ansiktet)

Hoppas du har en trevlig fredagkväll trots att du sitter på internet och känner att du behöver klaga och klanka ner på okända människor. Du har säkert problem i livet som jag inte har en aning om, jag beklagar.

/Ida

Bry dig inte om den där dåren, det finns alltid såna där ensamma snubbar som går igång på att få skriva riktigt nedlåtande saker till folk. Ta inte åt dig åtminstone, för det han skriver är inte i närheten av att stämma. Du ser riktigt bra ut.

Tycker det har varit kul och intressant att få följa dig i programmet. Sen kan jag känna att de borde slipat lite mer på programidén, nu blir varje avsnitt lite för lika varandra. Tycker också man borde haft en större variation på grenarna, lite för mycket simning kan jag känna...
Citera
2014-09-27, 06:50
Moderator
Dr Kings avatar
Många knäppgökar till troll i denna tråd. Hoppas att de lämnar den snarast så att en vettig diskussion om programmet kan föras istället.
Citera
2014-09-27, 20:49
Medlem
Brokenbacks avatar
Känns som om ljudproducenten tagit ledigt. Jag brukar störa mig på för mycket musik och strunt i program, men i det här är det helt tvärt om, för lite!

Mindre musik när de pratar och mer när de tävlar.
Citera
2014-09-27, 20:51
Medlem
Är det bara jag som tycker att Simon är norra halvklotets största tönt? Som en förvuxen 12-åring. Dessutom är han halvkass på det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in