Åhh va gulligt att du vill svara Proviva1982

Älskar att diskutera när jag har rätt och den jag diskuterar med är en idiot till troll, det blir så mycket roligare då
Ang. dina research-skills, jag vet inte om du missat att jag faktiskt VAR MED i programmet? Alltså, jag var där på riktigt och tävlade, vilket innebär att jag har upplevt det som händer och sett resultaten på plats, sjukt va? Dessutom varenda sekund av ofta över 12 timmars inspelningsdagar (en anledning till att det är liiiite svårt att prestera på topp ibland), inte 60 min på TV. Men visst kan det vara lätt att glömma och bra att kolla tillbaka ibland. Men när man gör det, och ÄNDÅ lyckas ha fel som du... så är de nog p.g.a. skit bakom spakarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
proviva1982
STAVHOPP
Du var NÄST SÄMST (4a) i stavhoppet av de 5 deltagarna som var med i kval tävlingen. (vill säga inte alla deltagarna ens)
Varav den 5e deltagaren Amanda inte ens klarade någon höjd alls,
Samt detta enligt dig skulle vara din parad och favoritgren som du såg fram emot. Du säger dessutom att du är starkare än de andra tjejerna vilket inte heller stämmer!
1 Hanna 2.50
2 Sara 1.85
3 Charlotte 1.75 (1 försök ingen rivning)
4 Ida 1.75 med 2 rivningar
5 Amanda Ingen höjd
Rättelse; Jag hoppade 1,90 med god marginal i mitt sista, och andra, hopp. Här har du bildbevis om du nu vill fortsätta gnälla om det.
http://media.blogg.idarosen.com/2014/09/Ida-Stavhopp.png Jag rev första (en rivning, inte 2), det är korrekt, mest på grund av att produktionen gjort fel och ställt ribban för nära, vilket är samma anledning till att Hanna tyvärr river sitt sista hopp, förutsättningarna blir fel, men det är en annan historia. Jag t.ex. var över 240 på träning, väldigt roligt faktiskt!
Men ja, jag vet inte vart du fått dina hittepå siffror ifrån?
Och, jag repeterar det jag skrev sist; JA, jag är stolt över att jag INTE kom sist i grenar som i princip uteslutande kräver fart och spänst, då detta är något ALLA andra kvinnliga deltagare i tävlingen har mer erfarenhet av från sina sporter, så 9:e plats eller 100:e plats, det hade inte spelat någon roll, jag kom inte sist i grenar där jag hade nackdel därför är jag stolt över mig själv. Och ja, i bågskyttet, där t.ex. en erfaren militär och tävlande i skytte hade svårt att hålla nerverna i schakt när det väl gällde, så lyckades jag leverera de 9 poäng vi behövde i sista pilen, så, även där är jag stolt även om jag skjutit bättre på träning.
Så visst kan vi diskutera resultat hit och dit så mycket du vill, men du kan väl försöka ha rätt i så fall? Det blir så pinsamt för dig annars och det vill jag inte.
Och oavsett vad så kommer du inte kunna ta ifrån mig att jag är stolt över mina resultat och min medverkan i något som är helt nytt för mig, och tacksam över hur roligt jag har haft på vägen
Och återigen, ni andra som faktiskt är lite sköna och roliga, tack för roliga kommentarer

Dubbeltommy t.ex. hahah jag hade varit med om det hette så också, namnet har inte vi bestämt

Och Woolpack, tack för det, en glad skit är jag faktiskt
Önskar ni hade fått se lite mer av deltagarna bara, då hade ni nog uppskattat det mer. Hade man fått se hur Amanda kämpade på träning med stavhoppet hade man fått mer medkänsla för henne när det väl var dags för tävling. Hade ni fått se mer av Nisse och Stinas hyss och dynamik så hade ni skrattat så ni kissade på er framför teven, för att sen få en helt annan respekt för deras fokus när det väl är tävling, o.s.v. Så ja, jag förstår att det till viss del kan vara svårt att få känsla för oss "vanliga" människor som gör vårt bästa i grenar som... ja, vi nog även själva kanske gjorde bättre ifrån oss på skolgympan