Dagens öl:
1. Gambrinus. Slank ner till lunchen (Serranoskinka med sharonfrukt). En mycket prisvärd pilsner, inte långt från referensen Urquell. Kan verkligen rekommendera Gambrinus som en baspilsner, en hel del typisk tjeckisk smörkola och ganska välhumlad utan för mycket beska. Ett bevis för att många öl kring 5% smakar bäst. 8 poäng av 10.
2. Thurbo Double IPA. Ojojoj. Inget att leka med. Kraftigt humlad ale som smakar som de 8,5% som etiketten anger. Detta ger en syrlighet som tillsammans med beskan verkligen sparkar en i baken. 7 poäng av 10. Dricker du fler än en sjunker betyget.
3. Spaten Oktoberfest. Ölen till middagen (rödbetor med feta och valnötter i ugn). Levde inte upp till mina förväntningar. En ganska anonym öl, inget jag kommer ihåg i morron. Kunde lika gärna varit Pripps Blå e dyl. 5 av 10.
4. Thurbo Stout. Läste på etiketten att Thurbo var ett sulfitbruk. Jag trodde i min enfald att det handlade om "turbo". Skämskudde till mig!
Den här var spännande! Den hade någon form av tjärarom. Jag tror jag har druckit något liknande förut, men kan inte erinra mig vilken öl det varit. Kanske något brittiskt. I varje fall, så ger jag den 7 poäng av 10 på ölometern.
5. Åbro Bryggmästarn. Ja, denna fulöl är det enda som fanns kvar i kylen förutom 3,5

rna. Den är lite schizo, inledningen har en fin välhumlad smörkolaarom, som sedan överflyglas av en bitter rävpissmak. Trots allt en av systemets mest prisvärda fulöl. 4 poäng av 10.
Ja, det var kvällens skörd. Nu är det bäst att jag slutar pimpla bira om jag ska må bra i morron. Tack för ordet ölvänner!