2014-09-23, 17:19
  #9037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
Hejsan kära ölsmakare.

Är själv ett halvdant fan av öl, kan dricka det när det bjuds, samt om det inte finns nått annat hemma en fredagkväll. Men det hör inte till saken.

Men kusin fyller 35 om ett par veckor och killen är en redig finsmakare när det kommer till öl.

Har ni något tips på den ÄCKLIGASTE ölen som finns? Vill ge en flaska / burk som skämtpresent vid sidan av den andra presenten.

Till hör också att han vanligtvis dricker mörk öl.

Och nu vill jag ju inte ha något tråkigt som "en burk tre kronor", utan kom med nått exotiskt helvete som har spöklik smak, helst sur och jävlig också!

Tack på förhand mina vänner. :-D

Som redan har sagts så finns redan en viss kvalitétströskel för att komma in på systemet, men frukta inte den är ganska låg. Min rekommendation är att satsa på de extra starka eurolager som säljs, där finns det en del riktigt vidrigt.
Citera
2014-09-23, 19:27
  #9038
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
Hejsan kära ölsmakare.

Är själv ett halvdant fan av öl, kan dricka det när det bjuds, samt om det inte finns nått annat hemma en fredagkväll. Men det hör inte till saken.

Men kusin fyller 35 om ett par veckor och killen är en redig finsmakare när det kommer till öl.

Har ni något tips på den ÄCKLIGASTE ölen som finns? Vill ge en flaska / burk som skämtpresent vid sidan av den andra presenten.

Till hör också att han vanligtvis dricker mörk öl.

Och nu vill jag ju inte ha något tråkigt som "en burk tre kronor", utan kom med nått exotiskt helvete som har spöklik smak, helst sur och jävlig också!

Tack på förhand mina vänner. :-D

Det som ölanalfabeter tycker är äckligt respektive gott och det som ölkännare tycker om detsamma går oftast stick i stäv. Risken finns att om du köper det som du skulle anse är helt odrickbart (om du hade provat det dvs vilket måste anses osannolikt), att han skulle gilla det. Ett sätt är att köpa din favoritöl. Om han inte tycker den är äcklig så kommer han åtminstone att tycka att den är oerhört tråkig och det är väl så nära du kan komma.
Citera
2014-09-23, 19:43
  #9039
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
Hejsan kära ölsmakare.

Är själv ett halvdant fan av öl, kan dricka det när det bjuds, samt om det inte finns nått annat hemma en fredagkväll. Men det hör inte till saken.

Men kusin fyller 35 om ett par veckor och killen är en redig finsmakare när det kommer till öl.

Har ni något tips på den ÄCKLIGASTE ölen som finns? Vill ge en flaska / burk som skämtpresent vid sidan av den andra presenten.

Till hör också att han vanligtvis dricker mörk öl.

Och nu vill jag ju inte ha något tråkigt som "en burk tre kronor", utan kom med nått exotiskt helvete som har spöklik smak, helst sur och jävlig också!

Tack på förhand mina vänner. :-D

Den äckligaste ölen är inte speciellt exotisk, det är en vanlig dansk lager. Köp en Harboe Classic.
Citera
2014-09-23, 19:59
  #9040
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
Har ni något tips på den ÄCKLIGASTE ölen som finns? Vill ge en flaska / burk som skämtpresent vid sidan av den andra presenten.

Inte druckit den själv men den verkar ju onekligen riktigt äcklig; (FB) Den riktigt vidriga Arboga 10,2 förtjänar fan en egen tråd!
Citera
2014-09-23, 20:09
  #9041
Medlem
Smerchs avatar
Blåbärlinern är nog fan den äckligaste jag smakat iaf, som jag skrev för några inlägg sen.

Annars har jag svårt för många av de lokala ölen man hittar runt om i landet. Ofta ser de intressanta ut i butiken med snygga etiketter och smakbeskrivningar men när man kommer hem och smakar så smakar de ofta spritpenna
Citera
2014-09-23, 21:06
  #9042
Medlem
Germanofils avatar
Har inte druckit så mycket "finöl" på sistone men var ute på lokal förra veckan och då blev det en Sierra Nevada Pale Ale från fat och sedan en Kriek. Polarna blängde misstänkt på den sistnämnda men jag tycker faktiskt att körsbärsöl är gott ibland. Har dock full förståelse för att inte alla tycker om det.

Idag ska jag dricka något så exotiskt som en bayersk IPA vid namn Dolden Süd.
Citera
2014-09-24, 20:52
  #9043
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
Hejsan kära ölsmakare.

Är själv ett halvdant fan av öl, kan dricka det när det bjuds, samt om det inte finns nått annat hemma en fredagkväll. Men det hör inte till saken.

Men kusin fyller 35 om ett par veckor och killen är en redig finsmakare när det kommer till öl.

Har ni något tips på den ÄCKLIGASTE ölen som finns? Vill ge en flaska / burk som skämtpresent vid sidan av den andra presenten.

Till hör också att han vanligtvis dricker mörk öl.

Och nu vill jag ju inte ha något tråkigt som "en burk tre kronor", utan kom med nått exotiskt helvete som har spöklik smak, helst sur och jävlig också!

Tack på förhand mina vänner. :-D

Satsa på en suröl, helst någon som är riktigt "sur". Urk.
Citera
2014-09-24, 21:13
  #9044
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
Hejsan kära ölsmakare.

Är själv ett halvdant fan av öl, kan dricka det när det bjuds, samt om det inte finns nått annat hemma en fredagkväll. Men det hör inte till saken.

Men kusin fyller 35 om ett par veckor och killen är en redig finsmakare när det kommer till öl.

Har ni något tips på den ÄCKLIGASTE ölen som finns? Vill ge en flaska / burk som skämtpresent vid sidan av den andra presenten.

Till hör också att han vanligtvis dricker mörk öl.

Och nu vill jag ju inte ha något tråkigt som "en burk tre kronor", utan kom med nått exotiskt helvete som har spöklik smak, helst sur och jävlig också!

Tack på förhand mina vänner. :-D


Vad som helst med "Grand Cru" i namnet.
__________________
Senast redigerad av sluggerbanan 2014-09-24 kl. 21:18.
Citera
2014-09-24, 21:35
  #9045
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrittFrittFall
Satsa på en suröl, helst någon som är riktigt "sur". Urk.

Fast om han verkligen är ölkonnässör är ju chansen/risken stor att han uppskattar suröl. Och då går det inte riktigt som tänkt. Det enda man säkert kan veta att en ölfinsmakare avskyr är just storbryggeriernas lager, i all synnerhet extrastarka varianter nischade för A-laget.

Med det sagt var den salta wild alen MAD Salt ingen höjdare enligt mig. Men kollar man på diverse ölnördsajter finns det ju folk som hyllar den också.
Citera
2014-09-24, 23:54
  #9046
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Fast om han verkligen är ölkonnässör är ju chansen/risken stor att han uppskattar suröl. Och då går det inte riktigt som tänkt. Det enda man säkert kan veta att en ölfinsmakare avskyr är just storbryggeriernas lager, i all synnerhet extrastarka varianter nischade för A-laget.

Med det sagt var den salta wild alen MAD Salt ingen höjdare enligt mig. Men kollar man på diverse ölnördsajter finns det ju folk som hyllar den också.

Jag hoppas att du inte drack den som en vanlig öl? Hela tanken med öl-serien från MAD är ju att varje öl är optimerad för kombineras med olika maträtter. Personligen tycker jag att alla fem ölen i serien fungerade väldigt bra till rätt mat!
Citera
2014-09-25, 00:32
  #9047
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wank-wank
Jag hoppas att du inte drack den som en vanlig öl? Hela tanken med öl-serien från MAD är ju att varje öl är optimerad för kombineras med olika maträtter. Personligen tycker jag att alla fem ölen i serien fungerade väldigt bra till rätt mat!

Jo, jag vet. Tog ungefär halva flaskan till mat och halva utan, för att prova skillnaden i intryck. Och visst funkade den bättre till mat, men jag tyckte det var ganska räligt i bägge fallen. Gillade nog suringen bäst. Vilken var din favorit?
Citera
2014-09-25, 09:53
  #9048
Medlem
Skugges avatar
Såg en videorecension på Omnipollo Yellow Belly och den låter så sjukt god. Så jag undrar om nån här har koll på var man kan tänkas prova denna öl (förutom på Stocholms Öl- och Whiskyfestival som jag tyvärr inte kan gå på)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in