Citat:
Se mitt föregående inlägg om Lazar Moiseyevich Kaganovich och den uppmuntrade tidiga judiska migrationen till Palestina. Nazisterna ville inte se judenheten i Europa men framförallt inte i Tyskland. Även planer på att skicka dessa till Madagaskar var på tapeten.
Då förutsätter du att ugnarna var igång i typ 6 timmar i sträck, 12? 24? Vad gjordes när det blev för mycket rester kvar i ugnen? Eller menar du att askan var 100% när den kom ut?
Inga organiska ämnen kvar. Bara... judeaska.
Det är just det som är problemet med påståendet om aska. Att den måste hamnat någonstans, spridits för vinden, samlats i burkar som grävts ned... etc. Men man har ännu inte hittat den. (lättare sagt den mängden.) Att människor kremerades var vanligt under 40-talet, om du nu inte kände till det. Särskilt i krigstid då man inte hade tid med att fixa material till en jordbegravning. Det är både mer tidskrävande och kräver att kistor, gravstenar, och en kyrkogård eller motsvarande plats att lägga de döda.
Då förutsätter du att ugnarna var igång i typ 6 timmar i sträck, 12? 24? Vad gjordes när det blev för mycket rester kvar i ugnen? Eller menar du att askan var 100% när den kom ut?
Inga organiska ämnen kvar. Bara... judeaska.
Det är just det som är problemet med påståendet om aska. Att den måste hamnat någonstans, spridits för vinden, samlats i burkar som grävts ned... etc. Men man har ännu inte hittat den. (lättare sagt den mängden.) Att människor kremerades var vanligt under 40-talet, om du nu inte kände till det. Särskilt i krigstid då man inte hade tid med att fixa material till en jordbegravning. Det är både mer tidskrävande och kräver att kistor, gravstenar, och en kyrkogård eller motsvarande plats att lägga de döda.
Jo men hur gick det med det??? Det vi bägge hur det gick och varför.
Så vad hade då tyskarna då välja på ? Eftersom inget land ville ta emot fler judar, se angående Eviankonferensen.
Då hade de en enda möjligheter kvar. Stänga in dem i ghetton, koncentrationsläger.
Men få plats med 11 ooo ooo st judar är nog svårt i läger. Det krävs en del infrastruktur för hålla uppe en sådan lägerkomplex. Framför allt kostsamt i pengar och manskap. Manskapet behövde de annanstans eller hur??
Tids schemat för bränningen är väl lite beroende hur många som kom, eller hur många som dog eller hur?? Jag tro de brände till "liken" var slut, eller de bryter vid en vis tidslag? jisses...
När bräningen var klar, så tro jag de stängde ner och då gjorde underhåll. Kan man inte rensa aska under tiden den är på ?? Hur gör du vid en vedkamin?? Om du har eldat med en sådan förstås
Annars finns det "vedskrapa"Varför tro du det var 100 % ? ingen som har påstått något annat men däremot tro jag det mesta bränns upp. Tanke på det är ingen kyrko kremering med en timma. Rester ligger säkert kvar sedan föregående lik. Som bränns upp då. Jag bruka göra så när jag bränner i vedkamin. Slänga in nya vedstumpar när de andra är på väg ha brunnit upp. Väntar du med de har brännt färdigt, för sedan slänga in nya ?? Hur mycket vedrester blir kvar då ??? ytterst lite.
Sedan innehåller skelett största delen av kalcium, och kalcium är samma medel som bönder använder för att göda sina grödor.
Varför skulle de samlas i burkar?? Vem skulle ha dem ?? Deras släktingar?? Som inte finns...
Japp du har rätt med detta det måste ha funnits mängder med aska. Men det är ingen radioaktiva saker med nedbrytningstid på 100 000 tals år. Aska består av näringsrika ämnen vilket tas upp av växter och dylikt. Varav du hittar inte det, det har brutits ner.
Aska består främst av oorganiska föreningar som inte är brännbara. Här finns näringsämnen som kalcium, magnesium, kalium och fosfor. Kvävet som finns i bränslet försvinner dock med rökgaserna.
Dessutom innehåller aska små mängder metaller som koppar, zink och molybden, samt giftiga tungmetaller som bly och kadmium.
källa: http://www.bioenergiportalen.se/?p=2322&m=1280
Sedan vad de gjorde av med askan vet jag inte. Hört allt ifrån slänga i det i floden som rann vid lägret, till sprida ut det på´markerna. I bägge fallet är det svårt hitta askan. Förutom för höga halter med tungmetaller. Men det kan också komma ifrån industrierna som fanns vid lägret.
Vad skulle man göra med askan sen?
Jag är ingen kemist, men rimligtvis lär människor brinna olika fort beroende på kroppsmassa? Självklart kan man rensa aska medan ugnen är på, men det beror på var askan och resterna samlades. Det hade varit väldigt problematiskt om zyklon B indränkt svartbränd arm hoppar ut för att möta än när askan och benresterna skulle avlägsnas.
Det är rimligtvis inte svårt att uppskatta mängden tungmetaller från fabrikerna om man räknar på det. Samt utesluter andra faktorer, för att få ett hum om vad som vad som har tillsatts och inte i området under vilka perioder.